Gå til innhold

Finnes det pc med 1680x1050?

mad_arab

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har tittet på sidene til dell.com og i USA kan man velge oppløsning på 15.4" til å være 1680x1050. I Norge får man ikke lov overhodet såvidt jeg kan se. Dermed er jeg stuck med 1280x800 og 1440x900 som er for dårlig til å jobbe med dokumenter, pga elendig vertikal oppløsning. Vet noen om en grei pc som koster godt under 10000 og har 1680x1050 som selges i Norge?

Endret av mad_arab
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Man får 15" med 1920x1200...

Og selvbygg er i veldig mange tilfeller dyrere enn komplette maskiner, spesielt om du skal ha OS. Tror mange blir lurt til å tro at der er slik med bærbare pga i hvor stor grad det er sånn med stasjonære. Det er i tillegg SVÆRT mye tull med slike maskiner. Sjangsen for at du får en pc med feil er etter min erfaring nærmere 50/50. Vil anbefale deg å kikke på en av HP sine businessbærbare om det er jobb/kontorarbeid osv den skal brukes til.

Om du ikke skal bruke noen krevende applikasjoner har jeg ingen tvil om at HP Compaq 6715b TL-60 er PC-en for deg. Samtidig som det er den billigste PC-en med oppløsningen du søker har den lav vekt og god kvalitet. Les bl.a hw.no's test.

edit: Har flere argumenter for hvorfor du bør kjøpe denne over multicompcen om du ikke er overbevist enda.

Endret av Innos
Skrevet

Compaqen ser absolutt bra ut for prisen. Det multicom PC-en har som fordel er at den gir solid spillytelse for prisdifferansen. Jeg har ikke bestemt meg helt for hva jeg ser etter av spillytelse, så det må jeg tenke litt på. Gi meg gjerne de andre argumentene du hadde.

Skrevet

HPen er ingen ekstraordinær pc, det er derimot en flott pc til en fantastisk pris. 160gb hdd, 2gb ram, 1680x1050 skjerm, 1gbit ethernet, n-standarden for trådløst og den vanvittig lave vekten er ting du sjeldent kommer over i denne prisklassen. Skjermen får skryt i hw.no's test, og dette virker det som om er viktig for deg. Kvaliteten skal som sagt være god, dette og lav pris er det sjeldent man kommer over. Sist men ikke minst så er dette en av HPs business-maskiner. Dette betyr lite tull, og god og hurtig service om noe faktisk skulle gå galt. Den har også minnekortleser, som for noen sikkert er veldig praktisk.

Skjermkortet er ikke så aller verst, men selvfølgelig mange ganger dårligere enn det man finner i multicom-maskinen. Om dette er prioritert, så er nok ikke HPen et alernativ for deg, men jeg forstod det slik at det var kontorarbeid som stod i fokus. Dette, og det faktum at den har AMD-cpu (disse er generelt svakere enn c2d, men helt kurante cpuer er de) er nok de eneste ankepunktene i dette tilfellet.

Er utrolig begeistret over denne maskinen, skulle nesten ønske jeg hadde behov for en selv. =p

Skrevet (endret)

Må si meg veldig enig med Innos her. Jobber til daglig med HP, og 6715b er utrolig mye for pengene. Jeg velger hvertfall gladelig kvalitet forann spillytelse(spille gjør jeg på den stasjonære), og det er utrolig hvor moro det er å spille f.eks Theme Hospital når man er på farten. Og den typen spill klarer vel alle PC-er i dag.

Edit: Poenger mitt var altså: CoD4, Crysis og lignende på den stasjonære, små/eldre spill som man kommer fort igang med på laptoppen(sånn at man kan dra det frem på toget f.eks og kunne spille det med touchpaden)

Endret av GA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...