Gå til innhold

HANNspree 37" LCD-TV Xv37


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min i dag. Sliter med å få justert den skikkelig, blir ikke helt fornøyd liksom. Kanskje jeg bare må regne med at det sorte er ganske hvitt?

 

Lyden var også ikke allverden, men alt i alt OK.

 

Det var forresten på det berømte håret at jeg fikk denne kolossen inn i bilen :)

Endret av mars001
Lenke til kommentar

var å henta min i Sandefjord nå.. og har såvidt fått opp parabolen og hd-dvd.. og jeg kan vel ikke si at bildekvaliteten imponerer spesielt mye.. men hva kan man forlange av en 37" til 5000kr? har lekt litt med innstillingene.. men blir aldri BRA bilde.. men helt greit..

 

edit: det er litt vel mye flimring på toppen av skjermen til tider.. og for kornete bilder, jeg sitter faktisk 3m unna skjermen og ser det godt.. spørs om ikke denne tv'en blir sendt tilbake! men venter til over helgen så jeg får litt tid til å vende meg til den og prøve litt fler forskjellige innstillinger.. Men spørs om det ikke blir en samsung 26" på meg istedet gitt!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Et lite hint til dere som ikke fikk kjøpt den hos komplett.no.. deal.no selger den også til 5000kr!

 

Men jeg ville styrt unna tv'en om jeg var dere.. bedre å satse på en mindre kvalitetsskjerm til samme prisen! det kornete og til tider flimrete bilde uansett innstillinger irriterer meg grenseløst.. og det er ikke noe galt med sendingene, fordi bilde på vår andre lcd skjerm(som er 1 1\2 år gammel) var krystallklart.. hd-signalene skuffet meg også.. fyrte opp laptop'en via hdmi og kjørte noen hd-DVD-er.. bildet på laptop'en var faktisk bedre enn på tv'en..

 

Jeg har en Amoi lcd skjerm fra før av(burde vel koste rundt 6k nå), og den har nydelige bilder.. så hvis noen vet om de selges fortsatt så er det bare å si ifra =)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

kan ikke si jeg har merket noe av det thomas nevner men jeg har kun testet HD (720p og 1050i) fra ps3, vet ikke om det er noe anderledes med laptopen ?

 

Heller ikke lagt merke til at det er kornete, kun merket det når jeg har sittet alt for nærme men sitter vel 2-3 meter unna nå. flimmring har jeg heller ikke sett.

Lenke til kommentar
kan ikke si jeg har merket noe av det thomas nevner men jeg har kun testet HD (720p og 1050i) fra ps3, vet ikke om det er noe anderledes med laptopen ?

 

Heller ikke lagt merke til at det er kornete, kun merket det når jeg har sittet alt for nærme men sitter vel 2-3 meter unna nå. flimmring har jeg heller ikke sett.

Har heller ikke merket noe kornete bilde på verken PC, Xbox eller parabol med scart. :hmm:

Lenke til kommentar

jeg sliter ihvertfall med å få et ordentlig bilde på tv'en! Satt ganske lenge i går og prøvde forskjellige innstillinger osv.. Kom aldri frem til et skjermbilde jeg var fornøyd med! Mulig jeg har et veldig fint øye for kornete bilder, fordi jeg synes ikke at bildekvaliteten var særlig å skryte av.. Og når skjermen på laptopen min gir et bedre bilde ved avspilling av hd-dvd enn det tv'en gjorde, da ble jeg veldig skuffet! Kommer nok til å kjøre tilbake med tv'en over helgen.. spytter heller i en 1-3000kr til for å få en bedre tv.. siba.no hadde en philips 42" lcd tv med svært gode spesifikasjoner til 8000kr

Lenke til kommentar

kyss meg i **** for noen innstillinger.. hehe.. når jeg brukte tv innstillingene så ble bildet rosa\lilla.. håpløst

 

edit: ringte komplett.no nå for å høre hvordan jeg skulle gå frem med returen.. fikk et nummer jeg skulle ringe, og telefonsvareren er på den værste dansken jeg har hørt.. så skjønte ingen verdens ting av det personen sa! nå blir jeg oppgitt.. hehe..

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått min Hannspree 37" LCD. Først så stilte jeg den inn etter en guide på nettet, også prøvde jeg å se film. Jeg valgte Superman Returns. Jeg må si jeg er svært skuffet! Har stilt og stilt, men får bare ikke bildet bedre. Det blir helt kornete, spesielt i mørke farger. Dette er helt elendig altså! Jeg har fortsatt min Matsui 37" LCD og det er bedre bilde på den. Der er det ikke kornete bilder i det hele tatt. Hannspree tv'en har ganske fint design, men herregud for en dårlig tv! Denne skal returneres snarest, samme med Matsui. Nå legger jeg i noen tusen kroner til og kjøper en tv jeg blir fornøyd med. Uff...

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått min Hannspree 37" LCD. Først så stilte jeg den inn etter en guide på nettet, også prøvde jeg å se film. Jeg valgte Superman Returns. Jeg må si jeg er svært skuffet! Har stilt og stilt, men får bare ikke bildet bedre. Det blir helt kornete, spesielt i mørke farger. Dette er helt elendig altså! Jeg har fortsatt min Matsui 37" LCD og det er bedre bilde på den. Der er det ikke kornete bilder i det hele tatt. Hannspree tv'en har ganske fint design, men herregud for en dårlig tv! Denne skal returneres snarest, samme med Matsui. Nå legger jeg i noen tusen kroner til og kjøper en tv jeg blir fornøyd med. Uff...

 

Jess, da er vi to! Returmeldingen er allerede sendt!

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått min Hannspree 37" LCD. Først så stilte jeg den inn etter en guide på nettet, også prøvde jeg å se film. Jeg valgte Superman Returns. Jeg må si jeg er svært skuffet! Har stilt og stilt, men får bare ikke bildet bedre. Det blir helt kornete, spesielt i mørke farger. Dette er helt elendig altså! Jeg har fortsatt min Matsui 37" LCD og det er bedre bilde på den. Der er det ikke kornete bilder i det hele tatt. Hannspree tv'en har ganske fint design, men herregud for en dårlig tv! Denne skal returneres snarest, samme med Matsui. Nå legger jeg i noen tusen kroner til og kjøper en tv jeg blir fornøyd med. Uff...

 

Jess, da er vi to! Returmeldingen er allerede sendt!

 

Kjipt å høre, men hva vil dere gå for nå ??

Lenke til kommentar

Etter å ha glana litt og fått justert mer er jeg egentlig fornøyd med Hannspree'n min (tatt i betraktning den kosta fem laken), TV-bildet er også ganske bra (digital).

 

Eneste jeg irriterer meg over er lyden, det er en sånn tendens til "skrikelyd", og det er ikke noen komponenter som skriker hele tiden for det forsvinner når jeg slår lyden ned, noen flere som har sånn ?

 

Det er hva jeg vil kalle forstyrrelser i lyden som er mer eller mindre til stede konstant.

Lenke til kommentar

Innstillingene jeg brukte for å best bilde var:

 

Contrast: 38

Brightness: 58

Color: 48

Tint: 55

Sharpness: 27

Fresh Tone: 24

Color Temp: Cold

 

Bilde blir aldri bra, men helt ok hvis man ikke har for høye krav eller ser godt.. hehe..

Skal bli godt å få den ut av huset, blir sur hver eneste gang jeg ser på den! hehe

 

Edit: Er det bare meg eller har ikke tv'en en mini-jack utgang? ser den har en pc inn, men hjelper jo ikke meg stort for å få lyd til anlegget!

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar
Innstillingene jeg brukte for å best bilde var:

 

Contrast: 38

Brightness: 58

Color: 48

Tint: 55

Sharpness: 27

Fresh Tone: 24

Color Temp: Cold

 

Bilde blir aldri bra, men helt ok hvis man ikke har for høye krav eller ser godt.. hehe..

Skal bli godt å få den ut av huset, blir sur hver eneste gang jeg ser på den! hehe

 

Edit: Er det bare meg eller har ikke tv'en en mini-jack utgang? ser den har en pc inn, men hjelper jo ikke meg stort for å få lyd til anlegget!

Det var etter min mening en grusom innstilling :dontgetit:

 

Hvilken tilkobling bruker du til anlegget da? Hva med en phono til minijack overgang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...