Gå til innhold

Film: SNAP - psykotisk kortfilm


Anbefalte innlegg

- youtube

 

 

SNAP er en kortfilm som ganske enkelt handler om Trond og hans tragiske liv. Produksjonsgruppa går VG2 Medier og Kommunikasjon, og filmen er et skoleprosjekt ^^

 

Regissør: Vegard B. Landmark

Redigert: Vegard Stensby

Språk: Norsk

Lengde: 5:00min

Kamera: Panasonic AG-DVX100BE

Software: Adobe Premiere Pro CS3

Adobe After Effects 7.0

Produksjonstid: 5 uker

(wannabeproft ftw 8D)

 

 

Cast:

 

Vegard Stensby as Trond

Vegard B. Landmark as "Mad man"

Renate Ytterdal as Astrid

Therese Storsveen as "Wife"

 

 

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

Endret av Toaru2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske så jævlig genialt!

 

Alt er egentlig drit kult. Musikk, story, kamera, vinkler, osv..

Men det er fucka fall, da Trond går med arkene og faller. Det er egentlig veldig dårlig.. trekker karakteren fra 6 ti.. hm.. 1.

 

Neja.. Men faen så kul film!

Hahah, tusen takk Rino! ^^ Jeg skal sjekke hva jeg kan gjøre med papirfallescenen. Det må være noe jeg kan få gjort for å få den mer realistisk x)

 

Glimrende! Veldig god kortfilm må jeg si. Bra dere brukte dolly i noen av scenene, det ga

filmen et løft syns jeg.

Kult! Tusen takk! : D Ja, vi brukte dolly til den ene kjøringen på starten. Morro å kunne bruke miniproft utstyr! ^^

 

Er du litt inspirert av Lynch om jeg tør spørre? ;)

Hehe, morsomt at du spør om det. Lynch er den absolutte favorittregissøren min to tha max : D

 

Kan egentlig dele opp SNAP i forskjellige Lynch-filmer x)

 

Trond og hele den psykotiske og melankolske stemningen er inspirert av Eraserhead.

"Mad man" og hele konseptet rundt han minner om BOB fra Twin Peaks/Mystery Man fra Lost Highway/osvosv

 

 

 

Anyways, takk for kritikk og kommentarer! Vil gjerne ha mer! ^^

 

 

Har laget en fikseliste til meg selv:

- Dempe skurrelyden

- Fikse lyd og synch på dialogen med sjefen

- Legge til noe tekst i rulleteksten

- Gjøre noe med papirfallemiste-scenen min, den ser urealistisk ut x)

- Finne alternativer til monstermann-fadeeffekt i dialogen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bra jobba, feilene som eksisterer er allerede nevnt, dog jeg synes du kunne ha gjort "frustert frue" scenen litt mer "dramatisk".

 

Ikke sånn "pælmer ting og truer deg med kniv" dramatisk, men hu som spiller høres liksom så... ikke sint ut.

vræling og spytting hadde gjort seg, men egentlig er det en fille ting med tanke på hele inntrykket.

 

Godt gjort!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Imponert :thumbup: !

 

Suverent blått lys i kontor scenen og gode kameravinkler. Veldig troverdig skuespill fra hun som sparka han trekker også opp.

Kanskje en litt lang historie til en 5 minutters film og litt i overkant ujevn lyd til tider, men vil ikke klage, var alt i alt en bra film.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Utrolig bra :) Alt fungerte meget bra, bortsett ifra fallet. Heh :p

Takktakk :) Fallet er fikset på nå, men vi har ingen oppdatert versjon på YouTube.

 

Veldig bra:-) stå på videre

Takk! Det skal vi! ^^

 

Tronds kvinnelige overordnede sier "employs", men jeg regner med at hun mener "employees"? Scenen der han mister papirene er nevnt tidligere, ser jeg. Kanskje en jumpcut er løsningen?

 

Ellers var det en bra film, jeg kjedet meg aldri :thumbup:

Ja, hun mener "employees", men vi ville at hun skulle prate litt "fornorsket" engelsk. Papirscenen fikset vi ved litt kutting, men ikke jumpcut. Pluss en annen lydeffekt ;) Men takk for tipset! :D

 

Thanks!

 

Jeg kjedet meg på begynnelsen. Rett før jeg lukket vekk så jeg måtte se litt komentarer og da så jeg en masse bra komentarer så jeg holdt ut litt til..

Var jo egentlig bra når jeg tenker over det nå i etter tid, men det er vell akkuratt der og da jeg vil at det skal være bra..

Ok, kanskje det rett og slett ikke var din type film? Med tanke på at du ikke har noe spesiell kontruktiv kritikk å komme med :p Det er greit at du ikke likte den, men det hjelper oss ikke mye hvis du ikke forteller spesifikt hva du ikke likte ^^'

 

Bra jobba, feilene som eksisterer er allerede nevnt, dog jeg synes du kunne ha gjort "frustert frue" scenen litt mer "dramatisk".

 

Ikke sånn "pælmer ting og truer deg med kniv" dramatisk, men hu som spiller høres liksom så... ikke sint ut.

vræling og spytting hadde gjort seg, men egentlig er det en fille ting med tanke på hele inntrykket.

 

Godt gjort!

Interessant! Det hadde nok fungert noe bedre ja. Jeg ser at det er en litt "tam" kjeftescene. Jeg skal ha det i bakhodet til neste gang vi lager noe lignende! ^^

Takktakk!

 

Imponert :thumbup: !

 

Suverent blått lys i kontor scenen og gode kameravinkler. Veldig troverdig skuespill fra hun som sparka han trekker også opp.

Kanskje en litt lang historie til en 5 minutters film og litt i overkant ujevn lyd til tider, men vil ikke klage, var alt i alt en bra film.

Kult! Tusen takk! Ja, vi er fornøyde med skuespillet med tanke på at alle er mediaelever :)

 

Og lyden har vi fikset fikset på nå ^^ Takk igjen!

 

 

 

 

Tusen takk for all kritikk allesammen! Greatly appreciated! Filmen ligger nå på Blink.no for Amandus-avstemning! Håper så mange som mulig stemmer på den ^^ (Det er ikke en oppdatert versjon som ligger der heller, dessverre)

Lenke til kommentar

Fet film. Selv ville jeg filmet slutt sekvensen på en annen måte. Ulogisk at han er fysisk rolig og puster helt normalt, at han er psykisk rolig og ikke stresset i hele tatt er derimot tøft : )

 

En måte, imo, ville vært å høre tung pusting på svart skjerm for så å filmet han fra over skulderen, knelende, med hendene godt plantet på gulvet, utmattet (han har jo drept 5/6 personer??). For så å se at det drypper blod litt blod på gulvet. Men det er kanskje bare min måte å "angripe" en slik type film på...

 

Uansett, nice work, liker en del av "shottsa", spesielt det med kopimaskinen, jevlig fett : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...