Gå til innhold

Behandlingstid ved ISP-bytte


omvik

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne tråden havnet på rett plass, men jeg kunne ikke finne noe som passet.

 

 

 

Jeg bestemte meg i forrige uke, etter mye frem og tilbake, for å bytte ISP.

 

Siden i sommer har jeg vært kunde hos *****, men har allti hatt problemer både med hastighet og support.

Etter er par samtaler/eposter med Start fikk jeg endelig bekreftet at jeg kunne si opp abbonementet uten å måtte betale oppsigelsesgebyr á 1000,-

Det første jeg gjorde var da å bestille adsl fra Telenor. Her gikk det alt stort sett knirkefritt, jeg krysset at for at Telenor skulle si opp mitt eksisterende abb. hos *****, og bestillingen ble behandlet som normalt.

 

På onsdag mottok Telenor fullmaktskjema fra meg.

I går fikk jeg brukernavn i posten, med følgende beskjed "Bredbåndspatruljen kommer hjem til deg: 08.01.2008(!!)"

 

Tidligere i dag fikk jeg også bekreftelse på avbestilling av bredbåndspatruljen da dette ikke er nødvendig siden linjen i huset allerede er good to go)

Dermed ringte jeg til Telenor for å høre om det var mulig å fremskynde denne prosessen (oppkoblingen), siden det egenligt ikke bør være noe tryllekunst å få gjort dette ganske raskt(?).

Svaret jeg fikk var at det ikke var mulig å gjøre noe med dette, og at prosessen tok så lang tid som jeg hadde fått opplyst.

 

Jeg føler at 6-7-8 uker behandligstid på dette her høres utrolig lenge ut. Og ja, jeg vet at nye bestillinger og slikt kan ta flere uker, men jeg føler her at situasjonen er litt annerledes (hvertfall i mitt hode )

 

Omkobling i sentralen er ikke noe problem da jeg kjenner noen som kan gjøre det, så alt ligger i Telenors hender.

 

 

Er det noen her som kan bekrefte at det absolutt ikke er noe som kan gjøres her? Hvordan behandles egentlig slike saker? Noen som jobber i Telenor her eller har erfaring fra lignende situasjoner?

 

 

Takk for evt. svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen gjør jobben på to uker. Med mindre du er villig til å betale 2-5k ekstra. 1-2 Uker behandlingstid for nytt bredbånd er det samme som hastelevering, og det koster. Vanlig leveringstid er fra 4-5 uker. 3 hvis du er heldig.

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...