Gå til innhold

Noen Krigsfilm Anbefalinger?

Aleks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey!

Fikk plutselig lyst til og se en rå krigsfilm. Har sett Saving Private Ryan, Band of Brothers serien og Black hawk down som jeg kommer på akkuratt nå.

Takker for forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for raskt svar.

Har sett Letters to Iwo Jima og Flags of our Fathers som er begge knall gode filmer :) har lenge hatt lyst til og se Full metal jacket, tipper jeg får se den nå da :)

Skrevet (endret)

Ja god film det.. Men hater slutten STERKT, trakk veldig ned :/

Edit: Tjoho 100 poster :D

Endret av Aleksmyy
Skrevet

Hamburger Hill

The Dirty Dozen

Apocalypse Now

The Longest Day

Das Boot

Paths of Glory

Er mine anbefalinger. Personlig synes jeg at de "klassikere" er best på krigsfilmer. Nyere er mer fokus på eksplosjoner og action, mens de eldre er mer om folka i krigen.

Ellers anbefaler jeg DENNE siten over bra krigsfilmer.

Skrevet

Takk for alle forslag. Har skaffet meg Full metal jacket og skal se den i kveld tenkte jeg meg^^

Skal se endel av de andre forslagene og, men har dessverre ikke tid nok til og se alle :p Pokkers skole..

Skrevet (endret)

Du kan jo se serien Band of Brother

Eller er Saving private ryan en god film

Edit; Sorry, Så ikkje det du hadde postet :blush:

Endret av robert166
Skrevet
Sjekk ut: A brigde too far, stalingrad er også ein godbit. Og som nevnt: Das boot. Min favoritt!

Synes nå igrunn "Stalingrad" var bedre enn "Das Boot", men for all del gode filmer begge to.

Skrevet

Så nettopp The Inglorious Bastards. Den var bedre enn forventet! Mange klassikere er allerede nevn, untatt en knallbra film! The Great Escape ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...