Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nervøst smil. Kroppsspråk


Gjest Guest_alfa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_alfa_*

Hei,

 

Jeg har flørtet med ei jente over noen uker som jeg er interessert i. Jeg tror hun har skjønt at jeg er interessert etterhvert. Jeg er veldig opptatt av dette med kroppsspråk og har prøvd å vise meg fra min beste side hele tiden (smilt masse, flørtet), og tror det har funket :) Så til mitt dilemma: Når jeg kom på forelesning i går så smilte hun til meg når jeg kom, men jeg ble nervøs og klarte kun å smile nervøst samtidig som jeg ga et lite nikk. :dontgetit: Nå lurer jeg på hvor stor betydning dette kan få, spesielt med tanke på at det blir en god stund til jeg ser henne nå og kan få "rettet opp inntrykket"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme som over, men ikke si nervøs, bruk distrahert.

 

Er nå vel for faen lov å bruke ordet nervøs? Skjønner ikke hvorfor alle snakker om å skjule nervøsiteten hele tiden. Det handler jo om ærlighet. Det jeg blir møtt med er bare positivt viss jeg sier jeg er nervøs. Dessuten så blir jeg mindre nervøs når jeg vet at jeg ikke trenger å skjule det, men heller få lov og si det.

Mange jenter synes det er bare sjarmerende at gutter sier de er nervøse. Det gir dem en viss trygghet og kontroll over situasjonen. Er jo rimelig teit viss to stykker er dritnervøse begge to og så skal de prøve etter beste evne å skjule det. Da blir det så anspent stemning at det blir ikke gøy i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_alfa_*
Samme som over, men ikke si nervøs, bruk distrahert.

 

Er nå vel for faen lov å bruke ordet nervøs? Skjønner ikke hvorfor alle snakker om å skjule nervøsiteten hele tiden. Det handler jo om ærlighet. Det jeg blir møtt med er bare positivt viss jeg sier jeg er nervøs. Dessuten så blir jeg mindre nervøs når jeg vet at jeg ikke trenger å skjule det, men heller få lov og si det.

Mange jenter synes det er bare sjarmerende at gutter sier de er nervøse. Det gir dem en viss trygghet og kontroll over situasjonen. Er jo rimelig teit viss to stykker er dritnervøse begge to og så skal de prøve etter beste evne å skjule det. Da blir det så anspent stemning at det blir ikke gøy i det hele tatt.

 

Det Skalle sier her er egentlig ganske fornuftig. Hvis man er nervøs så har man en tendens til å skjemmes over det, og derfor prøve å skjule det, noe som forsterker nervøsiteten. Men hvis man viser det/innrømmer det forsvinner gjerne nervøsiteten og da kan man slappe av etterpå :) Noe som funker ganske bra for å overstyre nervøsiteten i visse situasjoner er å mentalt trene på situasjonen på forhånd. Man ser for seg hvordan man selvsikkert går inn i klasserommet og smiler til den søte jenta f.eks., flere ganger på rad. Det funker for meg ihvertfall, som er litt sjenert.

 

Uansett har jeg ikke nr hennes så jeg kan ikke sende melding. Takker for svar! Ble beroliget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...