Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert XP på en vista pc


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en HP pavillion dv9000 serie. Har oppgradert den til vista via sånn HP cd. Jeg har to harddisker. Men problemet er at når jeg setter inn xp cd og skal boote den på starten så kommer jeg helt frem til første valg mulighet skjermbilde, der det spørres om jeg vil reparere xp, installere på nytt osv. Så sier bluescreenen at den ikke finner noen harddisker å innstalere XP på. jeg får heller ikke formatert XP på noen måter som jeg vet om. Litt hjelp kanskje?

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du bluescreen (BSOD) eller mener du du det som står på den blåbakgrunnen som er under første del av install?

 

Det kan være at du må legge til sata driveren før XP klarer å finne harddisken din. Det er ikke alle sata kontrollere som er støttet direkte fra XP plata. Da må du få tak i driveren og legge den inn på en floppy eller lignende, og laste opp den (trykker f6 helt i begynnelsen av XP install) for å legge til.

Lenke til kommentar
Får du bluescreen (BSOD) eller mener du du det som står på den blåbakgrunnen som er under første del av install?

 

Det kan være at du må legge til sata driveren før XP klarer å finne harddisken din. Det er ikke alle sata kontrollere som er støttet direkte fra XP plata. Da må du få tak i driveren og legge den inn på en floppy eller lignende, og laste opp den (trykker f6 helt i begynnelsen av XP install) for å legge til.

 

 

Trenger man en spesiell HP driver eller kan man bruke en "universiell" XP driver? Og ja, jeg mente den blåbakgrunnen som er under første del av install.

Lenke til kommentar

 

 

er skikkelig trøtt nå, mulig jeg misset noe, men jeg har ikke noe floppy disc, og synes ikke jeg så noe "insert driver cd" noe sted. funker det med cd uansett?

 

Edit: den siden virker veldig utdatert tho, trinn der som ikke kan gjøres fordi driveren er updatet virker det som :S

Endret av pulings
Lenke til kommentar
Får du bluescreen (BSOD) eller mener du du det som står på den blåbakgrunnen som er under første del av install?

 

Det kan være at du må legge til sata driveren før XP klarer å finne harddisken din. Det er ikke alle sata kontrollere som er støttet direkte fra XP plata. Da må du få tak i driveren og legge den inn på en floppy eller lignende, og laste opp den (trykker f6 helt i begynnelsen av XP install) for å legge til.

Enig der!

 

Enkleste måten er å skaffe deg en XP som har service pack 2 inkludert! SP2 har sata drivere inkludert sata drivere i XP CD-en! ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ihvertfall på HP dv9000 (som jeg har her nå), kan man ganske enkelt skru av SATA-support i bios, installere Windows XP, og legge inn driveren i etterkant.

 

Da kan man sikkert skru på SATA-support igjen. Det virker som det enkleste alternativet, siden den maskinen jeg har her ikke har diskettstasjon. Holder på å installere Windows XP nå.

Endret av MemorX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...