Gå til innhold

Interpol - hva er det?!


PlatinumFlyer

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt billetter til en konsert med interpol. Problemet, om vi skal se det på den måten, er at jeg ikke har NOEN ANELSE om hva interpol spiller. Betingelsen for at jeg booket billettene var at de hadde en bar med rettigheter i konsertlokalet.

 

Tenkte bare det var greit å vite hva jeg går til. Jeg beror på dere. Så gi meg en rask innføring til Interpol, hvilken genre det er etc, og hva de driver med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor skal du se Interpol? Heldiggris.

 

Uten tvil det beste indie-bandet vi har idag. Musikken minner veldig om post-punk, dvs først og fremst Joy Division. Vokalisten i Interpol har en meget bra og mørk stemme, som minner om den legendarike Joy Division-frontmannen Ian Curtis.

 

De har gitt ut tre fantastiske album. Hvorav debuten fra 2002 er den beste, kanskje et av de beste debutalbum noensinne. De gav ut Our Love to Admire i år, og er en av årets aller beste skiver.

Lenke til kommentar
Hvor skal du se Interpol? Heldiggris.

 

Uten tvil det beste indie-bandet vi har idag. Musikken minner veldig om post-punk, dvs først og fremst Joy Division. Vokalisten i Interpol har en meget bra og mørk stemme, som minner om den legendarike Joy Division-frontmannen Ian Curtis.

 

De har gitt ut tre fantastiske album. Hvorav debuten fra 2002 er den beste, kanskje et av de beste debutalbum noensinne. De gav ut Our Love to Admire i år, og er en av årets aller beste skiver.

Takk, den type svar jeg var ute efter. Skal se interpol i London.

 

Kan noen forklare meg "hvor mye indie" de er. Er ikke indie sånn halv-emo greier? "Sær musikk" ihvertfall??

Lenke til kommentar
Hvor skal du se Interpol? Heldiggris.

 

Uten tvil det beste indie-bandet vi har idag. Musikken minner veldig om post-punk, dvs først og fremst Joy Division. Vokalisten i Interpol har en meget bra og mørk stemme, som minner om den legendarike Joy Division-frontmannen Ian Curtis.

 

De har gitt ut tre fantastiske album. Hvorav debuten fra 2002 er den beste, kanskje et av de beste debutalbum noensinne. De gav ut Our Love to Admire i år, og er en av årets aller beste skiver.

Takk, den type svar jeg var ute efter. Skal se interpol i London.

 

Kan noen forklare meg "hvor mye indie" de er. Er ikke indie sånn halv-emo greier? "Sær musikk" ihvertfall??

 

De er rimelig indie ja sammenlignet med andre store indie-band som Arctic Monkeys, Bloc Party osv.

Lenke til kommentar

Syns de er litt oppskrytt jeg da. Har alle platene deres, og prøvde meg på en liten Interpol-maraton på iPoden nylig, men det holdt med en gjennomspilling av hvert album. De er dyktige musikere som skaper likandes musikk, men så mye mer enn det finner jeg ikke i Interpol.

 

Edit: Jeg har hørt platene mer enn en gang, forsåvidt, ved tidligere anledninger, men følte jeg måtte friske opp hukommelsen litt.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Må innrømme at det hørtes rart ut å bestille billetter til en konsert med et band man ikke har hørt om, men siden det er Interpol er det greit.

 

Interpol har flere steder blitt sammenlignet med Joy Division. De har sine likheter, men jeg syns forskjellen er ganske tydelig når man først hører på dem. Enkelte kaller dem også fedrene til Editors, og trekker også sammenligninger til The National, som forøvrig også er fra New York. De spiller på Rockefeller om ikke så lenge, en konsert jeg vil anbefale til alle som vil se et kvalitetsband med gode tekster og stemning.

 

 

Uansett. Tenker du går fornøyd fra Interpol-konserten. Kan også være stas å pynte seg litt ekstra, tenker publikum har høyere skjortefaktor enn vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...