Gå til innhold

Kombinere studier med hund


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Hvordan er det egentlig for studenter å ha hund? Jeg tenker på personer som bor alene og er på skolen mellom 10 og 30 timer i uken. Hvordan er det for hunden?

 

Har planer om å få meg bikkje til sommeren og bruke tiden før jeg begynner på skolen igjen til å oppdra den litt og bli kjent med den. Vil det være problematisk å stikke på skolen mens hunden ligger hjemme halve dagen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på jobb ca 35 timer i uka.. Var hjemme med henne de første månedene, for da hadde jeg sommerferie (var mens jeg gikk på skole). Du bør jo ha muligheten til å venne den til å være alene hjemme, før du plutselig drar og er borte mange timer. Men det regner jeg med du vet.

Så er det også dette med at du kan ikke bare bli borte en natt eller reise på impulstur noe som helst sted uten å skaffe pass til hunden da ;)

 

Så; trener du den godt til å være alene er det intet problem.

Lenke til kommentar

Så lenge du lærer hunden opp til at det er greit å være alene skal det ikke være noe stort problem, nei. Det er noen metoder du kan bruke til dette. Gå ut døren og lukk den, og hvis hunden bråker, går du ikke inn, når den blir stille går du inn og gir godbit, gjenta dette til hunden slutter helt å bjeffe (rom ble ikke bygget på en dag, må du huske), så begynner den å assosiere det med at den er stille når du ikke er der med at den får godbit når du kommer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...