Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montere Sub motsatt/feil vei.


jennnereer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

subwoofer montert i portet kasse spiller høyere en samme subwoofer i lukket kasse, end of story..

 

Ja det er helt kurrant å montere den med magneten ut for show, bare pass på at du ikke slår noe inn til subben, bagasje osv.

I de fleste tilfeller trenger du ikke ta høyde for det literantallet du trenger mindre ved å ha magneten ut, har så lite å si uansett...

Lenke til kommentar

Litt off topic igjen. En bassrefleks kasse klarer aldri å spille høyere enn en lukket kasse. snakker da om samme elementet i de forskjellige kassene. Har hatt både subber og forsterkere alt fra europpris subber til 600kr til monster subbene opp i 10-15000kr klasse så har litt erfaring fra hva som er bra og hva som ikke er bra. har eksperimentert mye med båndpass, bass refleks og lukket kasse og gjort opp min mening om hva som låter best og hva som spiller høyest og med mest trykk...

Lenke til kommentar

Bare bassen i vitoen min, altså forsterkere og subwoofere, koster 65 000kr

i Konkurransebilen min koster det 60 000kr

 

Tror du jeg leker konkurranse eller når jeg bygger porta kasse?

 

Finnes jo ikke en kjeft i dB-drag som satser seriøst som faktisk bruker lukket kasse....

Og her snakker vi konkurranseform med 50 000 deltakere i året.

Endret av Techpoint
Lenke til kommentar

Er det Isobaric denne typen kalles eller er det noe annet?

 

Er det noen som vet om MTX 9500 egner seg til dette?

 

Og til de som advarer mot bagasje etc kommer borti så skal jeg ha en bøyle over slik at det ikke skal skje.

 

Burde jeg prøve dette eller bare lage lukka kasse? driter egentlig i SPL og konkurranser. Er ganske lite av det her oppe i nord uansett, så lenge jeg får bedre punch en det de Blaupunkt 5,1/4" høytalerne jeg har bak der nå så er jeg passelig fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...