Gå til innhold

Tips til nytt rpg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og prøver å finne meg et nytt spill å kose meg med i vinterkulden. Har i flere år spilt Diablo2 og blitt litt lei av det. Spilt også mye Titan Quest og Elder Scrolls Oblivion. Tenkte å skaffe meg Mass Effect når det kommer til pc.

Noen som kan anbefalle et nytt rpg med dybde og bra gjenspillbarhet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neverwinter nights 1 og 2! Gjerne med ekstrapakkene, mye arti der.

Er noe av det jeg har koset meg mest med. Du kan også ta en kikk på hellgate london, som forøvrig jeg liker å slappe av med.. En halvtime/time i lengden om jeg kjeder meg. Nokså morsomt spill om man liker endeløs grinding, noe jeg ikke takler så veldig bra dessverre

Skrevet
Sitter her og prøver å finne meg et nytt spill å kose meg med i vinterkulden. Har i flere år spilt Diablo2 og blitt litt lei av det. Spilt også mye Titan Quest og Elder Scrolls Oblivion. Tenkte å skaffe meg Mass Effect når det kommer til pc.

Vent på Mass Effect som kommer i helgen tror jeg ;)

Skrevet

Til 360, ja. Blir nok en stund til det kommer til PC.

Ta the Witcher, du må nok tåle litt bugs (endel er fikset i en patch allerede) og loading (skal bli fikset på i en patch som kommer), men spillet er helt fantastisk. Det er god dypde og verden fremstår veldig realistisk med meir gråsoner i valgene enn ren svart/hvitt.

Skrevet

Vil du virkelig ha en spillopplevelse, så anbefaler jeg (og) Neverwinter Nights spillene. Start på nummer en (som du nå får kjøpt i en latterlig billig samlepakke) og spill deg igjennom det og alle expansions til det, gå deretter løs på nummer to, med den nye expansion- packen der. De står høyt blant mine absolutte favorittspill

Skrevet

Njaaa, heller Baldurs Gate 2 (om man ikke er så kresen på grafikken). Går man for NWN 1 vil jeg anbefale å titte rundt på noen forum, det er flere fan lagde kampanjer som er bedre enn det selve spillet kommer med. Syns jeg da ;)

Skrevet

Takk for svar :new_woot: Jeg heller mer og mer mot å bare reinnstallere Oblivion og starte å spille med mods, spesielt OOO. Har ikke prøvd mods før så kan bli nytt og spennende.

Skrevet

Javel men jeg har ihvertfall et annet tips som er noe i samme gården som Diablo men mer dybde, karakterfrihet og dialog/historie. Divine Divinity. Fåes meget billig nå også..hvis det fremdeles er til salgs da..

Skrevet
Javel men jeg har ihvertfall et annet tips som er noe i samme gården som Diablo men mer dybde, karakterfrihet og dialog/historie. Divine Divinity. Fåes meget billig nå også..hvis det fremdeles er til salgs da..

Det var et undervurdert spill. Synd ikke flere kjøpte det. Ellers vil jeg også anbefale The Witcher.

Skrevet

The Witcher er ett bra spill og kan absolutt anbefales. Ellers er Baldurs Gate serien ett godt valg. Oblivion er veldig bra om du liker veldig stor frihet.

Skrevet

World of Warcraft!

Skrevet

FOR POKKER! IKKE HØR PÅ TULLINGEN SOM SIER GOTHIC.. ÆSJ-OG-FYSJ!

Baldurs gate har jeg aldri prøvd, så der kan jeg ikke uttale meg. Star Wars Knights of the Old Republic er meget bra, kjørte gjennom nummer 1 i høstferien, alltid like stor opplevelse!

Neverwinter nights er ikke et spill du spiller mer en 3 ganger, men derimot *er det noe som graver seg dypt ned i hjernen din*. Jeg kan huske alle de største øyeblikkene, selv om det er flere år sidfen jeg spillte det.. Dæven så irriterende det var med den demonen som tok bolig i soldatene i det fengselet.

Med ekspansjonene så kan jeg love deg at du blir sittende! Og ekstrapakker som er bedre en spillet selv? Vas! De er meget gode, men ikke bedre en spillet selv.

Prøver du NwN2 så få med deg den offisielle ekspansjonen også! Fantastiske spill, selv om jeg har en aning om at folk synes det er vanskelig med 10 hotbar menyer (Del dem opp. på nr 1; Angrep. 2; support. 3; Buffs og healing OSV)

Du skjønner det kjære trådstarter, vi er krasse her.. 3 opposisjoner: Gotherne, BG'ene, og folket av neverwinter. Når du lager en tråd som dette blir det kluss mellom oss, men de som spiller baldurs gate har gjerne en ting for enten Gothic eller NwN, de bryr seg ikke etter mine observasjoner.

Men helt seriøst så får du ikke et bedre RPG nå i nyere tid en NwN2. De andre spillene jeg snakker om over her begynner å bli gamle ("jammen det gjør NwN2 også". Det kommer an på øyet! Det skal en del til før jeg kaller et spill gammelt, og NwN2 er ikke godt på vei til å bli kalt gammelt av meg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...