Gå til innhold

Hva kan jeg få for min s478-pc?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg vurderer å kjøpe meg en ny maskin etterhvert, siden min nåværende maskin er passe gammel, og lurer dermed på hva jeg evt kan få for den om jeg selger den. Består av:

 

Intel P4 2.8GHz s478

1024MB ram PC3200

Abit IC7-MAX3 hk

Sapphire Radeon 9800PRO 128MB 256 bit AGP

160GB WD Caviar S-ATA

Nec DVD-brenner

Compucase Svart miditower

Hiper 350W PSU

 

Noen tips til hva denne kan innbringe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, må være lov å være optimistisk ;)

 

Jeg vet at det knapt nok er verdt å selge en pc brukt pga. nytteverdi som regel er høyere enn hva man faktisk får for maskinen, men det hoper seg opp med maskiner i heimen her nå, og jeg har strengt tatt ikke bruk for den der etterhvert. Trenger noe nytt og bedre heller. Er for tiden inne til førstegangstjeneste, og jeg har nylig kjøpt meg laptop, og så kjøper jeg muligens ny stasjonær til sommeren. Kikket nettopp på Komplett og lagde meg et fint oppsett til ca 5000 uten harddisk og skjerm (som jeg har fra før), og det hadde vært greit om den gamle maskinen kunne være med å finansiere deler av dette (selv om den drar på årene).

 

En liten avsporing: jeg titter litt på elkjøp sine sider, og de har en stasjonær Presario-maskin til 4000 med Celeron 420, 1GB ram, 250 GB disk og intel gma 950. Tatt i betraktning at Elkjøp driver landeveisrøveri og at min maskin er gammel og brukt, burde da jeg kunne dra 2k på min maskin? Min maskin slår jo Presarioen på både CPU og GPU, og henger ikke veldig langt bak på lagringsplass? (edit: jeg gruses på oppgraderingsvennligheten, men still...)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Joda, må være lov å være optimistisk ;)

 

Jeg vet at det knapt nok er verdt å selge en pc brukt pga. nytteverdi som regel er høyere enn hva man faktisk får for maskinen, men det hoper seg opp med maskiner i heimen her nå, og jeg har strengt tatt ikke bruk for den der etterhvert. Trenger noe nytt og bedre heller. Er for tiden inne til førstegangstjeneste, og jeg har nylig kjøpt meg laptop, og så kjøper jeg muligens ny stasjonær til sommeren. Kikket nettopp på Komplett og lagde meg et fint oppsett til ca 5000 uten harddisk og skjerm (som jeg har fra før), og det hadde vært greit om den gamle maskinen kunne være med å finansiere deler av dette (selv om den drar på årene).

 

En liten avsporing: jeg titter litt på elkjøp sine sider, og de har en stasjonær Presario-maskin til 4000 med Celeron 420, 1GB ram, 250 GB disk og intel gma 950. Tatt i betraktning at Elkjøp driver landeveisrøveri og at min maskin er gammel og brukt, burde da jeg kunne dra 2k på min maskin? Min maskin slår jo Presarioen på både CPU og GPU, og henger ikke veldig langt bak på lagringsplass? (edit: jeg gruses på oppgraderingsvennligheten, men still...)

Du kan jo alltids prøve på finn. Mange som kjøper maskiner der, som ikke har helt greie. Og det er mange som blir lurt, kan jeg tenke meg..

 

Prøv med 2k da.

Lenke til kommentar

800kr!? hehe, makan til skambud!

 

2000kr er jo en fair pris etter min mening.

 

jeg fikk nå bytta en P4C 3.2, 120gb Sata, agp6800, 4x512Kingston mot en 42" Plasma TV :p

PC-en var ikke komplett, kun HK,CPU,PSU,RAM. men jeg hjalp til med og få den oppe og gå med XP.

PC-en "gikk" for 3500kr. og det var Ikke min idé.

Lenke til kommentar
800kr!? hehe, makan til skambud!

 

2000kr er jo en fair pris etter min mening.

 

jeg fikk nå bytta en P4C 3.2, 120gb Sata, agp6800, 4x512Kingston mot en 42" Plasma TV :p

PC-en var ikke komplett, kun HK,CPU,PSU,RAM. men jeg hjalp til med og få den oppe og gå med XP.

PC-en "gikk" for 3500kr. og det var Ikke min idé.

IKke noe skambud her nei. Og det er heller ikke noe bud.

 

800 er vel hva den er verdt.

 

Han som bytta tv mot deg, visste vel ikke bedre. Eller så er det noe galt med tven.

Lenke til kommentar
En liten avsporing: jeg titter litt på elkjøp sine sider, og de har en stasjonær Presario-maskin til 4000 med Celeron 420, 1GB ram, 250 GB disk og intel gma 950. Tatt i betraktning at Elkjøp driver landeveisrøveri og at min maskin er gammel og brukt, burde da jeg kunne dra 2k på min maskin? Min maskin slår jo Presarioen på både CPU og GPU, og henger ikke veldig langt bak på lagringsplass? (edit: jeg gruses på oppgraderingsvennligheten, men still...)

 

 

Regner med den Elkjøpmaskina er utstyrt med en Celeron 420 - Conroe L cpu - det er enkelt og greit en enkeltkjerne og cachekastrert Core2 - den vil være MYE kjappere enn din P4 2.8, og et 9800 pro er ikke verdt mer for de fleste enn ett 950GMA vil være - men alikevel synes jeg du bør få igjen rundt 2000 for maskina - det er den verdt.

Lenke til kommentar

Han som bytta tv mot deg, visste vel ikke bedre. Eller så er det noe galt med tven.

 

 

Må nesten forklare nermere, så dere ikke tror jeg lurte han.

Han fikk PC og en 32" Wide 100hz "CRT" TV, ganske ny phillips

 

Han var desp. etter penger/pc og vi bytta likt.

 

42" 'ern var brukt-pris-satt til 5000kr (starta på 6000kr første gang han skulle selge den for Cash)

 

(mente ikke 800 var et Bud da men...)

 

Han kan jo selge delene hver for seg og få Mye bedre betalt, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...