Gå til innhold

Den lille DFI P35-T2RL og T2R "Blood Iron" Tråden!


Carl Sagan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil det komme noen Intel X38 eller X48 baserte hovedkort fra DFI i deres LanParty serie?

Det hadde vært et hovedkort jeg kunne tenkt meg å betalt litt for! :D

Jada, etter det jeg har fått med meg er X38-kortet til DFI like rundt hjørnet. Etter det jeg har sett så langt av X38 generelt sett, er jeg fortsatt mer interessert i P35-kortene deres.

Lenke til kommentar

Ja det blir for dyrt med £ nå...

 

Jeg sikler så vanvittig på dette kortet, hehe. Jeg er storfornøyd med mitt gode gamle nF4 Ultra-D, og jeg bare MÅ ha et DFI kort til LGA775. Sitter nå med et GA-P35-DS3L :roll:

 

Anyway... Er amerikanske butikker generelt uvillig til å sende til Norge?

Lenke til kommentar
Anyway... Er amerikanske butikker generelt uvillig til å sende til Norge?

Nei, ikke etter det jeg har erfart gjennom bestilling av instrumenter fra music123.com via Jetcarrier. Hvis du ikke har vært borti det før funker det altså slik at du får en egen postboksadresse i USA som du kan bestille varer til, så tar Jetcarrier seg av fortolling/moms og videresending til adressen din i Norge. Motherboardpro har bra utvalg av DFI-kort.

Lenke til kommentar
Anyway... Er amerikanske butikker generelt uvillig til å sende til Norge?

Nei, ikke etter det jeg har erfart gjennom bestilling av instrumenter fra music123.com via Jetcarrier. Hvis du ikke har vært borti det før funker det altså slik at du får en egen postboksadresse i USA som du kan bestille varer til, så tar Jetcarrier seg av fortolling/moms og videresending til adressen din i Norge. Motherboardpro har bra utvalg av DFI-kort.

Visste om siden, men sist jeg var innpå kostet det 150$. Sendte mail til Motherboard Pro nå, håper på raskt svar om de kan sende til norge.

Lenke til kommentar
Ebuyer i England har DFI på lager og sender vel også til Norge.

Ja, ikke dumt, men det var nokså dyrt forsåvidt.

 

83£=923kr

110$=602kr

 

Takk for tipset. Noen som vet om butikker i USA som sender til Norge?

Joda, det var ikke akkurat billig,men har man virkelig lyst på noe vet du.

Her er en Tysk nettbutikk som har DFI på lager og sender til Norge. Ikke akkurat billig der heller,men dere har vertfall muligheten. :)

Lenke til kommentar
Ebuyer i England har DFI på lager og sender vel også til Norge.

Ja, ikke dumt, men det var nokså dyrt forsåvidt.

 

83£=923kr

110$=602kr

 

Takk for tipset. Noen som vet om butikker i USA som sender til Norge?

Joda, det var ikke akkurat billig,men har man virkelig lyst på noe vet du.

Her er en Tysk nettbutikk som har DFI på lager og sender til Norge. Ikke akkurat billig der heller,men dere har vertfall muligheten. :)

 

 

Prisene er jo ikkje dyre heller. Ville heller si at dette er vanlige priser ;)

Lenke til kommentar
Hello Todda and thank you for contacting us. Yes, we can ship to Norway. First off, what model board were you interested in? It will be a 2 days to a week lead-time to get the board into Georgia, where we are located. Shipping via United States Postal Service is approximately $50-$60. FedEx is approximately $130.00. You will be responsible for an shipping charges related to returns/RMA’s, and for any Import Fees your country imposes. If you are still interested, please let us know.

 

Thank you!

 

www.MotherboardPro.com

 

Fikk svar. Sender tilbake og spør om de kan merke pakken som Gave, slik at jeg slipper moms og kansje toll. Da blir det ett på meg, hvis ikke, så blir det kansje et FoxConn Mars.

 

Grunnen, jo, med litt ekstrem overklokking kommer det til å bli dyrt når jeg må betale 250kr hver vei for og RMA'e det.

Lenke til kommentar
Fikk svar. Sender tilbake og spør om de kan merke pakken som Gave, slik at jeg slipper moms og kansje toll. Da blir det ett på meg, hvis ikke, så blir det kansje et FoxConn Mars.

 

Grunnen, jo, med litt ekstrem overklokking kommer det til å bli dyrt når jeg må betale 250kr hver vei for og RMA'e det.

 

Å få det merket som gave er en svært dårlig idé. Generelt sett så blir pakker som er merket med gave (liten hake som blir krysset av på adresselappen) med en bedrift som avsender automatiskt fortollet, og du må betale 25% mva. pluss et eventuelt fortollingsgebyr.

Så vidt jeg vet er det ikke noe toll som må betales på elektronikk.

Grensen for gaver er i tillegg bare 1000 kroner om jeg husker rett. For at "gift" skal ha noe for seg må altså avsender være en privatadresse.

 

Det som derimot virker kanonbra er å få dem til å skrive verdien på varen lavere, dette er selvsagt ulovlig, og du må ikke gjøre det, eller spørre om det. Sier bare hva som kunne ha funket flott (lol :p ).

Har selv (ikke) handlet deler for mange tusen kroner til helikopteret mitt, og har funnet en nettbutikk som jeg kunne vært fast kunde hos siden de skriver verdien man ønsker på pakkene.

Dette kan f.eks. være ny komplett radiostyring (som jeg ikke har bestilt derfra..) som koster ~2000 kroner med dagens kurser, merket 27 dollar og innhold merket "defective R/C toy parts".

 

Men som sagt, ulovlig. Må ikke gjøre det!

 

Ellers synes jeg de var urimelig dyr på frakten. Nevnte radiostyring (eske omtrent som to hovedkortesker oppå hverandre, og ganske tung) fikk jeg med EMS-frakt til 34 dollar eller noe slikt. Selv veldig store ting har jeg enda ikke opplevd å betale over 200 kroner i frakt for.

Lenke til kommentar
Å få det merket som gave er en svært dårlig idé. Generelt sett så blir pakker som er merket med gave (liten hake som blir krysset av på adresselappen) med en bedrift som avsender automatiskt fortollet, og du må betale 25% mva. pluss et eventuelt fortollingsgebyr.

Så vidt jeg vet er det ikke noe toll som må betales på elektronikk.

Grensen for gaver er i tillegg bare 1000 kroner om jeg husker rett. For at "gift" skal ha noe for seg må altså avsender være en privatadresse.

 

Det som derimot virker kanonbra er å få dem til å skrive verdien på varen lavere, dette er selvsagt ulovlig, og du må ikke gjøre det, eller spørre om det. Sier bare hva som kunne ha funket flott (lol :p ).

Har selv (ikke) handlet deler for mange tusen kroner til helikopteret mitt, og har funnet en nettbutikk som jeg kunne vært fast kunde hos siden de skriver verdien man ønsker på pakkene.

Dette kan f.eks. være ny komplett radiostyring (som jeg ikke har bestilt derfra..) som koster ~2000 kroner med dagens kurser, merket 27 dollar og innhold merket "defective R/C toy parts".

 

God gammel regel. "Gift" og under 200kroner blir for dumt. Bedre å betale litt enn å måtte betale alt.

Da jeg kjøpte paintballting fra statene, var ikke sender alltid gode til å merke pakkene (De fusket med varebeløpet uten at jeg hadde sagt noe som helst), og resultatet ble at jeg måtte dokumentere beløpet fra kontoutskrift.

 

Kjipt, spesielt om du er en tulling som sitter med en laptop i tollen påskrevet 20$

 

Samtidig er ebayauksjoner utsatt for dette. Tollerne går bananas om du vinner en eller annen utrangert elektronisk duppeditt for 3$, og det står 3$ verdi på en pakke på størrelse med et tastatur.

 

STOPPET, ANTATT TOLLPLIKTIG og et kjipt brev i posten får du da.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
*snip*

 

Hehe, ja. Det har jeg også opplevd, der jeg handler fra legger de kun med pakkeseddel, og ikke kvitering av noe slag. Derfor fikk jeg beskjed om å gjøre rette for verdien på innholdet en gang (av svært mange ganger). Tok kontakt med nettbutikken jeg bestilte fra, og fikk raskt en kvitering tilbake, med et par litt fiktive verdier. Sendte dette til tollvesnet, og to dager etterpå lå pakken i postboksen.

 

I den senere tid har jeg begynt å helelr få dem til å skrive på f.eks. $50, som fører til at jeg må betale toll, men mye mindre enn hva jeg egentlig skulle betalt.

Gjør dette som en protest mot et helt teit system (hele tollgrensen), jeg.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Hehe, ja. Det har jeg også opplevd, der jeg handler fra legger de kun med pakkeseddel, og ikke kvitering av noe slag. Derfor fikk jeg beskjed om å gjøre rette for verdien på innholdet en gang (av svært mange ganger). Tok kontakt med nettbutikken jeg bestilte fra, og fikk raskt en kvitering tilbake, med et par litt fiktive verdier. Sendte dette til tollvesnet, og to dager etterpå lå pakken i postboksen.

 

I den senere tid har jeg begynt å helelr få dem til å skrive på f.eks. $50, som fører til at jeg må betale toll, men mye mindre enn hva jeg egentlig skulle betalt.

Gjør dette som en protest mot et helt teit system (hele tollgrensen), jeg.

 

Heheh, har vært borti det samme selv, men har blitt for mye stress i senere tid.

Dessuten har ikke nødvendigvis butikkene man bestiller stæsj fra alt man har lyst på bestandig, og langt ifra alle er greie nok til å gjøre dette.

 

Men om vi bare hadde blitt med i EU... ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...