Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link DIR-655 ->Problem med avbrudd i trådløst nettverk.


Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til anskaffelse av denne routeren:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590

 

Den er koblet opp, og alt fungerer foreløpig fint på min stasjonære PC hvor den er koblet til via kabel. Imidlertid har jeg problemer med mine perifere enheter (2 laptops og Xbox360). Jeg klarer helt fint å koble til, men etter et par minutter så kobles de fra igjen. Bruker WPA encryption og har ikke krysset av 802-authentication (eller hva det nå heter) på de bærbare enhetene. Er det noen innstillinger jeg må endre på for å få en stabil connection mellom alle enheter?

 

Problemet gjelder internett hovedsaklig. Slik som routeren er satt opp nå, går kabelen fra NGT Netopia modemet inn i internettporten bak, og den ene kabelen som går til min stasjonære PC er for øyeblikket plugget inn i Port 1. På min gamle 3Com router funket alt perfekt, men der tror jeg routeren ble brukt som aksesspunkt, dvs. at også internettkabelen var satt inn i en av de andre portene.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp gått til anskaffelse av denne routeren:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590

 

Den er koblet opp, og alt fungerer foreløpig fint på min stasjonære PC hvor den er koblet til via kabel. Imidlertid har jeg problemer med mine perifere enheter (2 laptops og Xbox360). Jeg klarer helt fint å koble til, men etter et par minutter så kobles de fra igjen. Bruker WPA encryption og har ikke krysset av 802-authentication (eller hva det nå heter) på de bærbare enhetene. Er det noen innstillinger jeg må endre på for å få en stabil connection mellom alle enheter?

 

Problemet gjelder internett hovedsaklig. Slik som routeren er satt opp nå, går kabelen fra NGT Netopia modemet inn i internettporten bak, og den ene kabelen som går til min stasjonære PC er for øyeblikket plugget inn i Port 1. På min gamle 3Com router funket alt perfekt, men der tror jeg routeren ble brukt som aksesspunkt, dvs. at også internettkabelen var satt inn i en av de andre portene.

 

Håper noen kan hjelpe meg.

 

 

bytt kanal.

kan hende det er mange Wlan på samme kanal i nærheten som forsryrrer.

Lenke til kommentar

Sett deg ned med 1 og 1 tråløs enhet for se hvilken som bøller, enkelte kort funker dårlig med DLINK. Så finner du hvilken som bråker. Et annet tips er jo å sjekke om nettet ditt funker bra uten kryptering, for se om kortet ditt eller ruteren har problemer med dette. Ellers kan det være lurt å restarte ruteren. Mulig det finnes en oppdatering, dette kan jo sjekkes på inne på ruteren.

Noen rutere krangler da det er mange som har samme kanal rundt deg, men dette kan løses ved å sette auto på kanal valg på ruteren din. Ellers så kan du sjekke ut hva dem andre bruker og finn en annen.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Liten oppdatering. Har gjort det meste for å prøve å løse konflikten nå. Det er bare den ene laptop'en problemet er på, en Asus 6600 maskin. Tenkte derfor å gå til anskaffelse av et eksternt, trådløst nettverkskort til den i stedet. Det er vel en fordel dersom det er av samme produsent som routeren?

 

Hva tror dere om denne?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=74662

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...