Gå til innhold

Trenger jeg CPU-vifte?


Biarte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager at du synes emnetittelen er dårlig KVTL, forandra så godt jeg kunne. Håper du er fornøyd......jeg ville bare ha svar på et enkelt spøsrmål.....

Trenger jeg Cpu-kjøler når jeg har dette kabinettet med flere vifter i og en Q6600 boxed(altså med vifte)???

 

Og til deg HøttetTøtt:

 

Takk for svar, og:

1: Har delene, men har ikke satt sammen PC-en ennå. Hadde tenkt å bestille med cpu-vifte, men ble ikke bestilt ved en feiltakelse :-(

2: Har den orginale Q6600 så vidt jeg vet, med vifte(boxed??)

 

Takk

Lenke til kommentar

Ja, vifte må den jo ha.....men lurer på om det er nok dersom Q6600 er boxed....

Prosessoren er en liten flat brikke om jeg ikke tar helt fullstendig feil. Og jeg har også en koloss, som ligner unektelig på en vifte...den kom med i boksen....

 

vifte er vel det samme som kjøler....

Endret av Biarte
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Går det med 2 stk cpu-kjølere forressten?

 

Nei det går ikke, med mindre du skal modifisere de kraftig... dessuten ville ikke det ha noen forskjell på ytelse eller støy uansett..

Lenke til kommentar

Har også fått min Q6600 boxed i dag. Venter dessverre fortsatt på kabinettet..

Ser temlig pingle ut den boxed kjøleren men. Det er sånne som gikk rett i søpla da jeg jobba på PS en stund (på pc bygger avdeling) Tester den en stund før jeg skal overklokke noe uansett.

Vet ikke helt hvor stor kjøleren kan være i silverstone LC17

Lenke til kommentar
Jeg har et Antec 900 gamer kabinett med flere vifter. Prosessoren er en Q6600 boxed. Lurer på om det i det hele tatt er nødvendig med en CPU-kjøler/vifte?

 

Du kan med stor sannsynlighet benytte en Ninja passivt

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=320978

 

Det kan tenkes at du må lage en trakt fra vifta i bakkant, eller den i toppen, slik at inntaket til vifta kommer litt nærmere Ninjaen. Enkelt å feste en vifte der du har klippet bort innmaten, for så å feste en vifte utenpå denne.

 

Jeg kjøler en amd x2 5000+, 65W tdp, med en 12cm på 600rpm, på den måten. Viften er tempstyrt. Antec Solo.

 

I Antec 900 kabinettet er det tull å tenke på passiv kjøling fra ett støyperspektiv. Kabinettviftene vil uansett overdøve en Ninja med original vifte.

Endret av FrodeNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...