Gå til innhold

raskt svar ang. angrerett ved kjøp av tv på internett


Anbefalte innlegg

hei, kjøpte en tv for akkurat 14 dager siden (tirsdag for 14 dager siden). 3 dager etter begynte den å lage en lyd slik at jeg sendte den på service hvor den var i 5 dager, fikk den tilbake men lyden var der fremdeles. Fått ny tv i dag av sammen modell men den er enda verre. Har jeg fortsatt mulighet til å bruke angrefrist når jeg ringer dem i morgen selv om det har godt 15 dager fra jeg mottok den første tven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, kjøpte en tv for akkurat 14 dager siden (tirsdag for 14 dager siden). 3 dager etter begynte den å lage en lyd slik at jeg sendte den på service hvor den var i 5 dager, fikk den tilbake men lyden var der fremdeles. Fått ny tv i dag av sammen modell men den er enda verre. Har jeg fortsatt mulighet til å bruke angrefrist når jeg ringer dem i morgen selv om det har godt 15 dager fra jeg mottok den første tven?

 

Hvis tv har feil ved 3 reparasjon så skal du ha igjen pengene.

 

Så ja,du kan fortsatt returnere tvn din.

Lenke til kommentar
men i dag har jeg mottat en ny og den forrige ble reparert en gang uten hell. Det jeg lurer på er om det allikevel er mulig å heve kjøpet

 

Dette skal vel gå på garantien og ikke på angrerett... angrerett er jo noe du har rett til uansett, selv om det ikke er noe galt med varen. I dette tilfellet er det jo en mangel ved varen som du har krav på å få rettet opp og dersom selger ikke klarer å rette opp igjen denne feilen etter 2 (eller 3?) forsøk så kan du heve kjøpet.

 

Du kan vel forøvrig lese litt i "forbrukerkjøpsloven"? Ligger sikkert på nett en plass :p

Lenke til kommentar
hei, kjøpte en tv for akkurat 14 dager siden (tirsdag for 14 dager siden). 3 dager etter begynte den å lage en lyd slik at jeg sendte den på service hvor den var i 5 dager, fikk den tilbake men lyden var der fremdeles. Fått ny tv i dag av sammen modell men den er enda verre. Har jeg fortsatt mulighet til å bruke angrefrist når jeg ringer dem i morgen selv om det har godt 15 dager fra jeg mottok den første tven?

Kjøpte du den på nett (eller annen form for postordre, ikke i butikk)? Da har du angrerett, og kan sende varen tilbake (du betaler porto) uansett grunn.

 

Fikk du med angrerettskjema? Da kan du bruke angreretten og returnere varen til og med 14 dager fra dagen du mottok varen. Er tirsdag for femten dager siden dagen du mottok, eller dagen du bestilte TV-en?

 

Dersom varen ikke var vedlagt angrerettsskjema, er angrefristen 3 måneder. Det er ikke tilstrekkelig at nettbutikken legger angrerettskjema på sine nettsider, det skal sendes til deg.

Og dersom det ikke er opplyst i det hele tatt at det er angrerett er fristen ett år. Her er det sannsynligvis tilstrekkelig å opplyse om at det finnes angrerett på nettsidene.

 

 

Dersom du har kjøpt den på nett/postordre og du har fått angrerettsskjema, og fristen er gått ut, kan du reklamere, fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven, dersom det er feil på varen.

 

 

Har du vært i kontakt med dem i dag, hvordan gikk det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...