Gå til innhold

Kjøp av server til gaming og div.


ProXymus

Anbefalte innlegg

Får snart 10mbits fiber, så jeg planlegger å kjøpe en server som kan utnytte en slik linje.

Tenker på å sette opp endel spill på denne maskinen hovedsakelig med HL2 mods, og kansje noe web, mail osv.

Vil helst bruke minst mulig kroner på denne maskinen. Maks 6000,- Har funnet noen deler som ser bra ut men jeg tenkte jeg skulle spørre her før jeg slår til.

 

Foreløpig har jeg kommet opp med dette:

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

Hovedkort: Asus P5K, P35, Socket-775

HDD: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Med dette kommer prisen på; 4205,- (Komplett.no)

Er dette noe tess, og kan jeg evt få det billigere andre steder?

 

Andre ting jeg vet jeg trenger:

Skjermkort: Er ikke helt sikker her. Kan vel like gjerne kjøpe det billigste jeg finner? Gameservers bruker vel på ingen måte GPU?

Kabinett: Vet ikke hva slags kabinett som er bra (men likevel billig) for server her?

PSU: Ligger vel ofte under kabinett. Hvor sterk trenger jeg for en slik maskin?

 

Skjerm, mus, tastatur, OS har jeg fra før. Noe mer jeg kan ha glemt da? Tar alle saklige innspill med stor takk!

Skal forøvrig å kjøre Linux som server OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke kjører med noen spesielt strømkrevende enheter i maskinen holder 350W PSU.

 

HL2 server trenger ikke noe spesielt med GPU, så holder i massevis med et skjermkort laget for kontor- eller hjemmebruk.

 

Ville muligens ha kjøpt et sett til med 2GB RAM, når det likevel er så billig. Og kan komme til nytte.

 

Et midi-tower med vanlig kjøling holder i massevis med mindre du skal overklokke.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318669

Har store utvidingsmuligheter og skal nok passe fint til hva du har til nå.

 

Dersom du ikke har planer om å oppgradere serveren med store strømkrevende enheter så holder denne strømforsyningen i lang vei.

Endret av banan2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...