Gå til innhold

Hodetelefoner for Spill


Feten

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg nye høretelefoner, og trenger noen gode tips til hva jeg burde kjøpe?!

 

Jeg vil gjerne ha noen store klokker som ikke er trådløse. De kan ha mikrofon, men det er ikke noe must.

De skal sitte godt på hodet, ha god bass, ikke gjøre vondt over tid.

 

Det hadde vært veldig fint om de stengte ute annen lyd samtidig.

 

 

Noen som har noen gode tips? Pris har ikke nødvendigvis noen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340930 for en stund siden hos en lokal forhandler. Jeg betalte overpris for produktet ser jeg, men måtte ha det på dagen så da er det like greit. :)

 

Jeg er meget fornøyd med disse hodetelefonene. Gode klokker som effektivt stenger ute lyden fra omverdenen. Mikrofonen plukker også godt opp lyden. Ett stort pluss er at du kan plukke det fra hverandre, altså dele det opp i 3 deler ved transport.

 

En annen kjekk løsning er at kablene er lange, men de er skjøtet med vanlig jack slik at du kan lett gjøre ledningene kortere hvis du ikke har behov for de lange. Det er volumkontroll i en liten dings på ledningen, her kan du også stille mikrofonen på høy, lav eller av, noe som jeg synes er veldig greit. Ledningen(e) har en strømpe som gjør at ledningene er bedre beskyttet mot skade og strekking. Mikrofonen kan dyttes inn i den ene klokka og blir således usynlig når den ikke er i bruk. Den er også bøyelig slik at du kan justere vinkel og plassering i forhold til din munn.

 

Alt i alt så synes jeg dette er ett meget godt valg.

Lenke til kommentar

Ser absolutt ut som noe for meg ja, Tror jeg skal ta turen til butikken og sjekke hvordan dem sitter på hodet før jeg bestiller dem over nett.

 

Det er helt genialt at mikrofonen kan taes av, for om den skulle være der hele tiden hadde det blitt rimelig irriterende.

 

Kommer ledningene i flere deler? På en sånn måte at de rekker fra TV'en til sofaen også? Kunne tenke meg å bruke dem til å se film også.

Lenke til kommentar

har det samma headsettet som han over og jeg er veldig fornøyd, men et altennativ som jeg vet at mange gamere bruker er icemat siberia, men grunnen til at jeg ikke kjøpte det var at det har en mikrofon som ikke sitter fast i selve headsettet. Du må alså feste den i kragen din ellernoe vist du skal bruke teamspeak eller skype.....Med det ser jævlig bra ut!!

 

icemat siberia

Lenke til kommentar

Steelseries 5H v2 er veldig gode, en kompis av meg har dem. Man kjenner nesten ikke at de er på hodet, ørekoppene, eller hva de heter, sitter rundt ørene, og ikke oppå så det er veldig behagelig selv etter lang tid.

 

Icemat Siberia ville ikke jeg hatt da dette er kjent for å gå i stykker ganske fort. + At mange sier det ser helt fryktelig ut når du bruker det. Det har også mikrofon som ikke sitter på headsettet.

 

Og siden du sier at headsettet kan ha microfon, men det ikke er et must, anbefaler jeg det å se litt på Sennheiser.

 

Noen forslag :)

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=40773

https://prisguiden.no/product.php?productId=40772

https://prisguiden.no/product.php?productId=16992

Endret av Butthead600
Lenke til kommentar
Ser absolutt ut som noe for meg ja, Tror jeg skal ta turen til butikken og sjekke hvordan dem sitter på hodet før jeg bestiller dem over nett.

 

Det er helt genialt at mikrofonen kan taes av, for om den skulle være der hele tiden hadde det blitt rimelig irriterende.

 

Kommer ledningene i flere deler? På en sånn måte at de rekker fra TV'en til sofaen også? Kunne tenke meg å bruke dem til å se film også.

 

Mikrofonen tas ikke av, men skyves inn i den venstre "klokka".

 

Noe som jeg glemte å nevne i min forrige post er at disse hodetelefonene er veldig lette og sitter behagelig. Du kjenner nesten ikke at du har det på, pluss at selv de store ørene mine får plass inne i selve "klokka". Mange andre slike hodetelefoner jeg har prøvd sitter liksom på øret og klemmer på øret slik at man blir sliten i selve øret, dette er ikke tilfellet med disse.

 

Jepp, ledningen er i 2 deler. Den som er festet i selve hodetelefonene er ca 1 meter lange, endene her er vanlige jack-plugger som du kan koble til utgangene på lydkort eller liknende. I tillegg følger det med ca 2 meter ekstra ledning med hukjønns jack i den ene enden og hannkjønn i den andre.

 

Hvis du tar deg bryet med å dra ned på butikken før du bestiller over nett så kommer du til å kjøpe det i butikken, så godt sitter det på hodet faktisk. :)

Lenke til kommentar
Da var de bestilt... takk for gode tilbakemeldinger, jeg stoler på det som har blitt sagt her nå. Så Jeg gleder meg til de kommer i posten!

 

Hvordan var det egentlig med bassen i disse høretelefonene?

 

Det vet jeg faktisk ikke. Har ikke testet dem med musikk, bare i spill og uttaler meg derfor på grunnlag av mitt bruk. De funker veldig bra til de spill jeg har prøvd dem i, fortrinnsvis WoW og CS:S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...