Gå til innhold

Kjøpe Mac fra apple.com (utland)


[xXx]

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om det er mulig å handle Mac fra utenlands webshop. Siden dollar-kursen er så lav, så koster en svart MacBook ikke mer enn litt over 8000 norske kroner på de amerikanske apple-sidene. Til sammenligning koster den 12500 på de norske apple-sidene. Hvordan er lovligheten rundt dette? Er det noe minuser med å handle fra utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nok greit det, det eneste minuset er at du vil få engelsk tastatur, som koster en del å bytte. Og hvis du må sende inn Macen din på service, vil du måtte sende den til USA igjen. Men de fleste Apple Premium Resellers i Norge gir jo support, så det er ikke så stort problem, egentlig. Så har du et annet minus, og det er at du vil måtte betale både amerikansk og norsk mva, men siden det er elektronikk, skal du slippe toll. Vet dog om noen som har måttet betale toll også, på grunn av dårlig merking fra leveringsselskap.

 

Håper dette hjalp deg litt :)

Lenke til kommentar
Det går nok greit det, det eneste minuset er at du vil få engelsk tastatur, som koster en del å bytte. Og hvis du må sende inn Macen din på service, vil du måtte sende den til USA igjen. Men de fleste Apple Premium Resellers i Norge gir jo support, så det er ikke så stort problem, egentlig. Så har du et annet minus, og det er at du vil måtte betale både amerikansk og norsk mva, men siden det er elektronikk, skal du slippe toll. Vet dog om noen som har måttet betale toll også, på grunn av dårlig merking fra leveringsselskap.

 

Håper dette hjalp deg litt :)

 

Jeg skriver denne på en macbook som jeg kjøpte her i usa for en 3 uker siden. Teknisk er ikke dette noe problem. Som du ser klarer jeg meg godt uten norsk tastatur. jeg bare skifter språk i instillingene. Hvis jeg sparer en 4-5 tusen på det, skal nok det gå greit.

Lenke til kommentar

Jeg sparte 8000 :woot:

 

OT: Har aldri hatt noen problemer med å skrive på min MacBook Pro som jeg kjøpte i CA i Juli.

For å skrive Æ,Ø og Å så blir det

Æ=Alt/Option+Q

Ø=Alt/Option+O

Å=Alt/Option+A

 

Dette vente jeg meg fort til.

 

EDIT: Det begynner snart å bli slik at du kan liksom godt ta deg en tur til USA, hvis du har tenkt å kjøpe Mac her i Norge.

Endret av FooReXZ
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk æ, ø og å som taster og slipper å bruke alt/option tasten sammen med bokstav.

 

Bruker norsk oppsett og æ ligger under <"> og <´> tasten. ø under <:> og <;> tasten og å ligger til høyre for p tasten (aner ikke hvor jeg finner de to tegnene på tastaturet mitt nå.

 

Veldig enkelt når du bare har lært det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det går nok greit det, det eneste minuset er at du vil få engelsk tastatur, som koster en del å bytte. Og hvis du må sende inn Macen din på service, vil du måtte sende den til USA igjen. Men de fleste Apple Premium Resellers i Norge gir jo support, så det er ikke så stort problem, egentlig. Så har du et annet minus, og det er at du vil måtte betale både amerikansk og norsk mva, men siden det er elektronikk, skal du slippe toll. Vet dog om noen som har måttet betale toll også, på grunn av dårlig merking fra leveringsselskap.

 

Håper dette hjalp deg litt :)

 

1, du måste ha amerikansk levererings adress.

2, köper du laptop så har de worldwide warranty så du behöver INTE åka till usa för att reparera, dock så har inte alla stationära datorer det.

 

 

så i slutändan tror jag nog det är mer jobb en vad man må tjäna på det, är du student har du juh fin rabatt annars

kan du ansöka att få jobb på Apple i Cork, Irland och då har man fina rabatter

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan blir det å eventuelt bestille en Imac?? Er det ikke bare å kjøpe et norsk tastatur? for såvidt jeg har skjønt, så fort du skrur på datamaskinen kan du velge språket maskinen skal installeres med...

 

Og er det sant at Apple produkter har wordwide warranty?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...