Gå til innhold

Ny telefon, max 5000 kr


OstePåPp

Anbefalte innlegg

Da er det tid for nye telefon, men er veldig usikker på hvilken jeg skal velge,så jeg spør dere.

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Nei.

 

Form:

-Format: hva somhelst

-Vekt: Ikke viktig.

-Sprut/støtsikker: Neitakk.

 

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Helst litt stor.

-Touchscreen: ikke viktig

 

Pris:

Jeg har 5000 kr til rådighet

 

Diverse:

-Merke: spiller ingen rolle.

-Kamera: Ja.

-Videokamera: ja

-Symbian: ja, men går greit hvis den ikke har det.

-Infrarød port: ikke viktig

-Blåtann (Bluetooth): ja.

-Minne: 1 Gb+

-Minnekort?: ja

-MP3: ja

-Triband: Ja.

-UMTS/3G: ja

-Wlan: helst

-GPS: ikke viktig

-Radio: nei

-Bruksområder: Ringer litt og sender ganske mye sms. Kamera er ikke akkurat det viktigste, men det skader ikke og ha et godt kamera.

 

Har hatt SE i noen år, og har godt ganske lei. Så jeg har lyst til å prøve noe annet.

har sett litt på LG KU990 og Nokia n81 og n95.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

 

Nokia N82 og Nokia N95 har alt det du ønsker - og de koster begge under 5000,-. Du opplyser om at du ønsker en stor skjerm, noe som fører til at Nokia N95 med 2.6" skjerm kanskje er mer aktuell for deg. På den andre siden kan Nokia N82 skryte med et meget godt kamera, men da blir skjermen redusert til 2.4".

 

Det er alt etter hva du ønsker deg. N95 og N82 presterer vel egentlig ganske likt, men N82 tar både bedre bilder og skal visstnok være raskere. De fleste butikkene vil nok få inn N82 slutten av november eller starten av desember, hvis alt går som det skal.

 

HTC tilbyr også noen gode alternativer til dine formål. Jeg tror HTC Touch Dual og HTC S730 kan være perfekte for deg. HTC Touch Dual har en stor skjerm (touchscreen), greit kamera og alt annet du ønsker deg. Siden du skriver en del SMS, vil du nok dra stor nytte av QWERTY keyboardet du kan folde ut:

htc_touch_dual_sn_1000_4.jpg

 

HTC S730 tilbyr de samme funksjonalitetene, men skjermen blir på denne 2.4". På en annen side, vil du også få et "normalt" tastatur på fremsiden av telefonen, mens du har et QWERTY tastatur du kan slide ut:

S730Slide_0907-564x376.jpg

 

Lykke til med valget! :)

Endret av Der Flieger
Lenke til kommentar

Takker for alle svarene.

 

N82 er litt uaktuell fordi jeg trenger en mobil i løpet va uka. For øyblikket har jeg en 8 år gammel samsung,og der varer batteriet ca 3 timer før den må lades. N95 passer jo godt til alle kriteriene mine, men lurer på om jeg skal kjøpe N81 for 3600 kr, eller Lg KU990 for 3700 kr.

Er GPSen til N95 noe bra?

Lenke til kommentar
N95 passer jo godt til alle kriteriene mine, men lurer på om jeg skal kjøpe N81 for 3600 kr, eller Lg KU990 for 3700 kr.

Valget mellom N81 og KU990 hadde for min del vært meget enkelt: LG KU990.

 

Nokia N81 har blitt slaktet i flere tester for byggekvaliteten. LG KU990 har på den andre siden blitt skrytt høyt opp i skyene i alle testene jeg har lest, samt at den har et meget godt kamera. Skjermen er jo også meget stor og lyssterk. Telefonen i seg selv er jo også meget elegant!

 

Er GPSen til N95 noe bra?

Dette spørsmålet er jeg litt usikker på, men jeg vet at N95 hadde store problemer med GPS-en når den kom ut. Men det har kommet ut mange firmware oppdateringer etter lansering, så det kan godt hende at den delen har blitt mye bedre. Men her er det sikkert noen andre med N95 som kan gi deg et bedre og mer presist svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...