Gå til innhold

Er hakking i spill normalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nemlig kjøpt ny pc,men hadde forventet at alle spill skulle gå laggfritt.Maskinvaren skulle klare dette fint ville jeg tro,men jeg var feil.

Det er nemlig slik at nesten alle spill jeg spiller ligger og små lagger av og til. FPS er god rundt 60 på mange spill,men allikevel så kommer det små lagginnimellom når jeg spiller ,PC-en jeg hadde før var også slik.Altså det dreier seg ikke om mye laggin.Men små irriterene smålagg av og til.F.eks crysis jeg spiller med god fps men plutselig kommer det et lagg eller to for å fortsette uten lagging en stund igjen.

-Jeg lurer derfor på om dette er normalt,

PC: Core 2 duo 6850

8800gt

500GB Samsung

MSI P35 Platinum combo

500w MIST

Setter pris på alle svar.

3D mark 06 score 11500

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvor ofte det er, men det er normalt at spill hakker litt når nye områder må lastes inn i minnet fra harddisken. I spill som Crysis etc. der man har store brett må ting lastes underveis siden det ikke er delt opp i masse små brett man kan ha innlasting imellom.

Skrevet

Det forekommer ikke så ofte. Men f.eks når jeg kommer til områder i crysis der det er mange folk,kan det lagge 2-3 ganger,samme med wow.

Har ikke opplevd hakking i spill som overlord f.eks

Skrevet (endret)

Om spillet eller andre programmer som kjører i bakgrunnen gjør noe tungarbeid i et lite øyeblikk kan spillet "hikker" litt ja. Dette skjer ofte når spillet laster ting underveis og rett etter spillet er i gang etter det har lastet et brett e.l. Men det kan også komme av bakgrunnsprogrammer som bruker masse ressurser i korte øyeblikk, da alt fra virus, ormer, spyware til antivirusprogrammer som plutselig finner ut at de skal gjøre noe tungarbeid mens du spiller.

Endret av Skagen
Skrevet

-Når jeg snakker om hakking er det helst at FPS holder seg høyt,men det hakker innimellom.F.eks på crysis der jeg kjører på high og har en fps på rundt 30-40.allikevel hakker det hvert 5-10 sekund.Av og til små hakk.og av og til kommer det ganske store hakk.det kan være ganske frustrerende.Jeg syntes det er rart det skal være slik når 3dmark 06 er på 11500.Det hjelper heller ikke å sette ned på grafikken eller oppløsningen.

-Kan det være at jeg bare er kresen

-Finnes det en sikker måte å teste dette på

?

Skrevet (endret)

Da mistenker jeg at problemer ligger i programmene som kjører i bakgrunnen. Trykker du CTRL+ALT+DEL får du opp ei liste over alle prosesser som til enhver tid kjører, og du kan se hvor mye prosessorkraft de bruker (de fleste ligger mellom 0-2%). Om du har flere enn 30 prosesser er det nok på tide med en liten opprydning. Du kan prøve å ta en runde med Crap Cleaner og Spybot Search & Destroy.

Edit: Skriveleif.

Endret av Skagen
Skrevet (endret)

-Jeg har prøvd og avslutte diverse prossesser i bakrunnen.men det hjelper ikke.

Min tanke faller på at hardisken er for treg og at alle vil kunne oppleve slik hakking hvis man ikke har en raskere harddisk, eller tar jeg feil

.For å vise hvordan f.eks crysis hakker legger jeg ut en link til youtube som derer kan sjekke, det er slik hakking jegf opplever.ER det normalt?

Er det andre som opplever hakking?

Endret av Martin030190
Skrevet

Hvor mye minne har du? Kanskje problemet ligger i for lite minne slik at Windows vil lagre til virtuelt minne (på harddisk) og det er dette som gjør at det hakker litt.

Skrevet

Du var morsom du.

Crysis er det mest krevende spiller rundt om.

Selv gutta med 8800 Ultra sliter her så lagg i dette spillet ser jeg på som helt normalt på dette stadiet.

Skrevet

OK, lurer litt da på om det kan være treading lagg lignende det AMD2X prosessorer sliter med i en del spill.

Men det kan jo også tenkes at det er lagg grunnet lasting under spillingen.

Men for å teste så kan du jo ta f.eks wow og sette affinity til en kjerne for å se om laggen slutter, gjør det ikke det så ligger problemet et annet sted.

Skrevet (endret)

Jeg har et veldig lignende problem..

Får ganske høy og bra fps i gjennomsnitt, tror jeg (mellom 40 og 120 på cod4), men det hakker ofte innimellom.

Dette skjer på nesten alle spill.

Til og med gamle cod2, som går superglatt før den begynner å hakke og.

Specs:

Q6600

Asus P5K-E

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB

2x Samsung 500 GB i raid0

XFX 8800 GTS 320MB

Corsair psu 520HXEU

Vista x64 Ultimate

Har alle drivere/bios/winupdate oppdatert.

Hjelper heller ikke med beta driverne til nvidia.

Det som jeg har merka, er at den ofte begynner å hakke når f.eks en medsoldat i cod4 SP sier noe.

Da tenkte jeg på lydkortet, men har prøvd både gamle og nye drivere uten hell.

Det begynner også ofte å hakke når jeg har kommet forbi en auto save punkt i cod4 SP.

Da er det kanskje noe med minne/harddisk?

Uansett så har jeg testet å kjøre spillene uten Windows Sidebar/antivirus(AVG/diverse tray icon programmer, men det gjør ikke noen forskjell.

Har ikke prøvd ennå å slå av noen utvalgte services i config manager, men det skal vel ikke være nødvendig..?

Edit: Glemte si om oppløsningen, kjører 1360x768, hjelper ikke å sette den ned..

Endret av Kneipp
Skrevet (endret)

"Fint" å se at det ikke bare er meg som opplever slik irriterende hakking.Jeg har også spilt COD4 men ser at det hakker innimellom, det er ganske irriterende,er det noen som har en løsning for dette

-Ser at du også har samsung harddisk,kan det være noe med den

Endret av Martin030190
Skrevet

Jeg har fremdeles ikke fått reparert dette. Setter virkelig pris på at noen finner ut hva som er galt :)

.Alle kan komme med sine erfaringer, trenger virkelig hjelp please?

Skrevet

Kan ikke alle som er inne si sin mening om dette,det hadde vært fint. Jeg kan også tilføye at hdd jobber ganske mye i windows.Det bråker fælt!

Skrevet (endret)

Det du kan prøve er å trykke Ctrl+Alt+delete.

Der kan du se om det er noen programmer som går i bakgrunnen og bruker mye cpu-tid eller minne. Hvis du vet at det ikke er en kritisk prosess, så avslutt den.

Du kjører vel ikke antivirus scan?

Endret av Dj_eLmO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...