VisualStudio Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Hmm. Jeg var så jævla lur og endret oppgitt driver til skjermkortet mitt i fedora 8 Så nå får jeg noe feil om "X server" og hei og hå, på grunn av det her. Finnes det noen "systemgjennopretningsfunksjon" i Fedora som det gjør i XP ? Eller en eller annen metode å gjøre det, uten å måtte reinstallere
agvg Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Login som root og kjør kommandoen setup, da skal du kunne konfigurere X
VisualStudio Skrevet 18. november 2007 Forfatter Skrevet 18. november 2007 Hvordan skal jeg endre dette? Jeg kan ikke Fedora.
rocknrolf77 Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Åpne opp en terminal og skriv su Skriv da root passordet du ga under installasjon. Og da kan du skrive setup i terminalen og følge anvisningene
VisualStudio Skrevet 18. november 2007 Forfatter Skrevet 18. november 2007 (endret) Du skjønner det at. Jeg får ikke bootet. Den kommer aldri dit. Etter alle de [OK] greiene nedover, blir skjermen blå med en grå rute og tekst på. Sånn DOS liknende. Kan jo ikke bare gå inn i terminal da edit: kan prøve å entre terminal allikvel Endret 18. november 2007 av VisualStudio
VisualStudio Skrevet 18. november 2007 Forfatter Skrevet 18. november 2007 Ja, alt fungerer nå Takker Men har et annet problem nå: Hvorfor er ikke mitt Sapphire Radeon X1950 PRO 512MB kompatibelt med Compiz Fusion? Har Vesa driverne, men når jeg prøver å enable desktop effects får jeg bare meldingen "Could not be enabled"
rocknrolf77 Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Vesa er bare en generisk driver med dårlig oppløsning og 0 3d. Du trenger radeon eller fglrx driver. Compiz funker enda ikke helt ordtentlig med ati drivere/kort, men en bedre driver er på vei. Sikkert noen andre som kan hjelpe deg litt bedre med ati drivere. Har ikke hatt ati kort på en stund grunnet dårlige drivere. Men det kommer seg snart.
Crowly Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 (endret) Selv om dette er skrevet for FC5 så er vel fremgangsmåten lik i F8: http://stanton-finley.net/fedora_core_5_in...tes.html#nVidia Hvis du har livna repo'et yum -y --enablerepo livna install kmod-fglrx hvis livna er påslått yum -y install kmod-fglrx ellers så er yumextender en bra pakkebehandler yum -y install yumex Dette kan nok være en grei side å lagre: Personal Fedora 8 Installation Guide Endret 18. november 2007 av Crowly
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå