Gå til innhold

Norrøn symboler som tattoo motiv


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ta ny tattoo no. Skal kjøre på med noe norrøn stil.

Det jeg har lyst på er et symbol som viser lykke, beskytter mot det onde.

Eller noe i den duren. Lurer på om noen kan hjelpe meg med symbol som har den meningen?

Har søkt litt rundt, men finner ikke det jeg vil ha.

 

 

Vet det finnes en tattoo tråd, men tingen er sånn at det er ikke alltid er så lett å få svar på noe konkrert man lurer på.

 

Håper på litt hjelp, selv om den ikke er i tattoo tråden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg skal ta ny tattoo no. Skal kjøre på med noe norrøn stil.

Det jeg har lyst på er et symbol som viser lykke, beskytter mot det onde.

Eller noe i den duren. Lurer på om noen kan hjelpe meg med symbol som har den meningen?

Har søkt litt rundt, men finner ikke det jeg vil ha.

 

 

Vet det finnes en tattoo tråd, men tingen er sånn at det er ikke alltid er så lett å få svar på noe konkrert man lurer på.

 

Håper på litt hjelp, selv om den ikke er i tattoo tråden :)

 

Er ikke det litt nazi? synes kinesiske tegn er tøffere da!

Lenke til kommentar
Hei. Jeg skal ta ny tattoo no. Skal kjøre på med noe norrøn stil.

Det jeg har lyst på er et symbol som viser lykke, beskytter mot det onde.

Eller noe i den duren. Lurer på om noen kan hjelpe meg med symbol som har den meningen?

Har søkt litt rundt, men finner ikke det jeg vil ha.

 

 

Vet det finnes en tattoo tråd, men tingen er sånn at det er ikke alltid er så lett å få svar på noe konkrert man lurer på.

 

Håper på litt hjelp, selv om den ikke er i tattoo tråden :)

 

Er ikke det litt nazi? synes kinesiske tegn er tøffere da!

Nazi? kor faen har lu levd livet dit?

Norrøn har overhode ingenting med å være "nazi"

Kinesiske tegn er utrolig styggt. Alle hr det liksom, og symbolene er ikke noe pent og se på

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hei. Jeg skal ta ny tattoo no. Skal kjøre på med noe norrøn stil.

Det jeg har lyst på er et symbol som viser lykke, beskytter mot det onde.

Eller noe i den duren. Lurer på om noen kan hjelpe meg med symbol som har den meningen?

Har søkt litt rundt, men finner ikke det jeg vil ha.

 

 

Vet det finnes en tattoo tråd, men tingen er sånn at det er ikke alltid er så lett å få svar på noe konkrert man lurer på.

 

Håper på litt hjelp, selv om den ikke er i tattoo tråden :)

 

Er ikke det litt nazi? synes kinesiske tegn er tøffere da!

 

Lykke som beskytter mot det onde..er det Nazi??

 

Hahhaaaaa.... ja Norrøn er helt nazi :roll:

Lenke til kommentar
vel.. litt nynazi er det. Ta dere en tur innpå vigrid.no =)

Vigrid er en orginasjon som bruker norrøn tru i sin sak.

Vigrid trur på det norrøn'e, siden det er våres tru fra gammelt av.

 

Den norrøn'e tru har aldri had noe med nynazisme og gjøre!

Det er nynazismen som har tad i bruk norrøn tru.

 

Så du skal ikke komme her og si at jeg (eller noen andre) som har et norrønt symbol som tattoo er nynazist, eller har noe med Vigrid og gjøre!

 

Og foresten, Vigrid.no har jeg sjekket ut og finner overhode ingen ting med norrøn tru eller nynazisme og gjøre.

Men sjekk ut vigrid.net der finner du vel det du sikter til :p

Lenke til kommentar
Joa vet det... Det var ikke nazistene som brukte hakekorset først, men om du tatoverer inn et hakekors i panna så tror jeg folk assosierer deg med nazisme =p

No blir det jo ekstremt mye OT da.

Men Hitler tok i bruk solkorset og snudde det så det vi kjenner som hakekors er et omvent solkors.

Så jo, hakekorset brukte nazistene først, men ikke solkorset.

 

Men no er det mer en nok OT i denne tråden!

No holder vi oss til temaet :)

Lenke til kommentar
Det er vel sant at noen vil forbinde norrøne motiver med Nazi-Tyskland og generel rasisme. Trist, men sant.

 

Men om man ønsker slike symboler og trenger litt innspirasjon så holder det vel å søke på norrøn mytologi eller norrøne symboler eller noe slikt. Det må da ikke være bilder av tatoveringer.

Har søkt. men finner ikke mye.

Er ikke ute etter bilder av tattoo. men kun av selve symbolet. Så tattoo bilder er ikke av interesse.

 

Har torshammer. Men vil ha en til i samme stil.

Annen type norrøne symboler er også aktuelt. Er bare i startfasen av og finne ut av hva jeg kunne tenke meg.

 

Alt av norrøn ting er av interesse. Tenkte på feks de to ravnene eller bokkene til Tor osv.

(håper jeg ikke blander der, er trøtt så kan skje. hehe)

 

Takker før alle svar :)

Lenke til kommentar
Det er vel sant at noen vil forbinde norrøne motiver med Nazi-Tyskland og generel rasisme. Trist, men sant.

 

Men om man ønsker slike symboler og trenger litt innspirasjon så holder det vel å søke på norrøn mytologi eller norrøne symboler eller noe slikt. Det må da ikke være bilder av tatoveringer.

Har søkt. men finner ikke mye.

Er ikke ute etter bilder av tattoo. men kun av selve symbolet. Så tattoo bilder er ikke av interesse.

 

Har torshammer. Men vil ha en til i samme stil.

Annen type norrøne symboler er også aktuelt. Er bare i startfasen av og finne ut av hva jeg kunne tenke meg.

 

Alt av norrøn ting er av interesse. Tenkte på feks de to ravnene eller bokkene til Tor osv.

(håper jeg ikke blander der, er trøtt så kan skje. hehe)

 

Takker før alle svar :)

 

Hva med middgardsormen? Det er jo svært norrønt. Eller hva med alle tre barna til Loke, middgardsormen, fennrissulven og Hel? Kunne blitt kult.

Lenke til kommentar

du må nok regne med å bli sett på som nynazist i ny og ne, som noen nevner her. selv om norrøne tegn egentlig ikke har noe med nynazisme å gjøre, har bruken av norrøne symboler blant nynazister og den slags gjort at mange assosierer runer ol med nynazisme. trist men sant.....

 

så jeg vil råde deg til å tenke deg nøye om før du tatoverer noe norrønt symbol på kroppen. hvor kult er det å bli spurt om man er nynazist på hver eneste gang noen ser tatoveringa di? hvis du har den på et lett synlig sted der folk ofte ser den tar det nok ikke mange mnd/år før du blir relativt lei av sånne spm. i tillegg kommer alle de som dømmer deg uten å gidde å spørre deg.... og du kommer til å ha den resten av livet.

 

tenkte å ta noe norrønt symbol selv for noen år siden,men ombestemte meg da jeg fant ut hvor mange som ser på det som nynazistisk....

Lenke til kommentar
Hva med middgardsormen? Det er jo svært norrønt. Eller hva med alle tre barna til Loke, middgardsormen, fennrissulven og Hel? Kunne blitt kult.

Jævelig bra forslag. Tusen takk :)

Skal se litt nermere på det

 

du må nok regne med å bli sett på som nynazist i ny og ne, som noen nevner her. selv om norrøne tegn egentlig ikke har noe med nynazisme å gjøre, har bruken av norrøne symboler blant nynazister og den slags gjort at mange assosierer runer ol med nynazisme. trist men sant.....

 

så jeg vil råde deg til å tenke deg nøye om før du tatoverer noe norrønt symbol på kroppen. hvor kult er det å bli spurt om man er nynazist på hver eneste gang noen ser tatoveringa di? hvis du har den på et lett synlig sted der folk ofte ser den tar det nok ikke mange mnd/år før du blir relativt lei av sånne spm. i tillegg kommer alle de som dømmer deg uten å gidde å spørre deg.... og du kommer til å ha den resten av livet.

 

tenkte å ta noe norrønt symbol selv for noen år siden,men ombestemte meg da jeg fant ut hvor mange som ser på det som nynazistisk....

Har som sakt en tattoo av mjølner på barmen og alle kan se den til daglig siden jeg har brettet opp genser eller går i t-shorte.

Har ikke fåd noe serlig sånne spørsmål. Kun en, og han var full som faen. hehe.

 

Ellers driter jeg i hva folk sier og trur. Er det jeg liker.

Er stolt av våres gammlse skikker og tru siden det er en del av norge.

Så ingen andre kan få meg til og ikke ta tattoo av det jeg liker!

 

Og nok nazi i denne tråden. Skal det snakkes mer om nazi + norrøn'e symboler så får den som vil snakke mer om det lage en egen tråd og ta det der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Ellers driter jeg i hva folk sier og trur. Er det jeg liker.

Er stolt av våres gammlse skikker og tru siden det er en del av norge.

Så ingen andre kan få meg til og ikke ta tattoo av det jeg liker!

 

Og nok nazi i denne tråden. Skal det snakkes mer om nazi + norrøn'e symboler så får den som vil snakke mer om det lage en egen tråd og ta det der!

 

Tenkte det var på tide å gjennopplive denne tråden ;)

Jeg funderer på å få meg en rune tatovering hvor hver enkel rune symboliserer forskjellige ting.

Tenkte kanskje å kombinere runene med Tors hammer, men jeg må lese litt mer om det så tatoveringa ikke får en helt annen betydning.

 

Om folk forbinder det Norrøn'e med nazister så driter jeg langt i det.

Det er på tide å ta tilbake vår Norrøne tro og vår arv så den ikke forsvinner helt.

 

Hvis man tatoverer seg bare fordi det er kult (ref. Kinesisk tegn er kult) da har man virkelig bomma helt.

Hvis jeg skal tatovere meg så skal det være en tatovering som betyr noe for meg.

Og da er det naturlig for en vaskekte Nordmann som meg og velge min Vikinge arv.

Og NEI jeg er ikke nynazist ;)

Lenke til kommentar
Joa vet det... Det var ikke nazistene som brukte hakekorset først, men om du tatoverer inn et hakekors i panna så tror jeg folk assosierer deg med nazisme =p

 

Hvis man ikke drar til India, der hakekorset / solkorset er et helt vanlig symbol, som f. eks brukes i vei beskrivelser til hinduistiske templer.

 

EDIT: Djiz, det var et usaklig gammelt innlegg. Men til deg som tar opp tråden. Det er uten tvil enkelte som kan finne på å slenge 'nazi' etter deg, men hvis det kommer til tatoveringer vil jeg påstå at det er kulere å ta noe i den norrøne stilen, enn den kinesiske.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...