Gå til innhold

Testing av E6850 under LN2! 3DMark 2001SE (Norgesrekord)!


Anbefalte innlegg

Tester cpuen min litt for tiden, venter på gpu rør og tørrtrener litt i 3dmark 2001 med stock kjøler på 8800Ultra kortet. Klarte 90k i 01 med original kjøler og kortet på 700/1700/1203Mhz. Dette var ett greit resultat, med tanke på at nature blir boostet opp 4000poeng med LN2 på skjermkortet også... Tok en kjapp run i super pi også.

post-88790-1195344230_thumb.jpg

post-88790-1195344239_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En syk jævel den E6850 din dp..lol...

Flott oc, er det med det det nye massive "røret" ditt?

 

Og som du sier, "Nature" i 01 er fortsatt The 1 to beat :)

.

Respekt av de resultatene der

 

er redd den ikke er god nok.. trenger 5400++ egentlig, da hadde 100k vært i boksen med ln2 på gfx

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Sinnsyk CPU DP. Uansett om du gjerne skulle hatt noen mhz ekstra. Skal bli virkelig spennende å se hva du klarer å få utav det oppsettet der.

 

Og Simen, ingen benchmarks er vel representativt for noe egentlig.

 

Men sålenge ytelsen øker litt for hver gang det kommer ny hardware på markedet så vil jeg jo tro at det er grei å bruke som sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er hk som stopper, eller har du prøvd lavere multi og høyere fsb på det?

 

Uansett er det en fet overklokk, hva er batch på den cpu`n din?

 

EDIT: Hva var Nature fps på det runnet der?

 

har faktisk ikke testet om det er cpu eller hk, men går utifra at det er cpu.. er en skikkelig hardwall. henger seg hvis jeg øker fsben med 1mhz i win. dvs= klarer 01 på 5270Mhz, men henger i windows på 5280Mhz.

 

Dette er en L726A885 tror jeg.

 

Nature var på 838fps tror jeg, kan legge ved linken til futuremark.

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=9289146

 

hadde en enda bedre run også, men maskinen hang seg etter jeg hadde kjørt car low 2 ganger. Skulle hatt 50fps mer i car low minst, noe som hadde resultert i nesten 91000 poeng :)

post-88790-1195387927_thumb.jpg

Lenke til kommentar

...å hater du ikke når du er usikker på hva er det som stopper, hk eller cpu..lol..

Uansett prøv et annet hk, så kan du eliminere 1 ting i alle fall.

 

BTW...jeg har en fersk E6850 her, kun testet på luft batch L726B241.....samme uke som din, nå er jeg usikker på A kontra B på disse nye C2D cpuene. Skal teste på fase snart, var meningen jeg skulle ha gjort det i går kveld, men fikk besøk så tiden ble for knapp.

Lenke til kommentar
Det er nye røret ditt, fikk du testet spi32M? Isåfall hvordan holdt røret på tempen? Stabil eller variabel? Hvor mye.....

Sorry maser fælt nå..lol... :p

 

etter at jeg borret litt i bunnen fungerer potten HELT perfekt, oppfører seg akkurat sånn jeg vil ha den. den er treg, og den holder tempen innenfor 1-5 grader lett. den klarer ikke noe særlig pulldown under load, men mister aldri tempen fort.. dette selv med helt tomt rør. holdt tempen på -86 grader stødig igjennom en hel 01 run.. hihi.. jeg pleier å "stille" inn tempen før jeg skal benche, etter at det er gjort er det bare å lene seg tilbake..

 

de -86 gradene er nok ikke riktig, tempmåleren min er jalla, og den viser at LN2 er -141, lukter litt svidd?

 

modder vmch og vfsb til neste gang jeg skal benche, så får vi se om det er hk eller cpu.. håper jo selvfølgelig at det hjelper :)

 

1.7v til chipsett er jo ikke SÅ mye.. får lese meg opp på dette.. vet du hvor mange volt 600mhz fsb gutta bruker på chipsett...?

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Er egentlig 3DMark01 representativt for noe lengre?

er representativ for systemtesting, denne maskinen yter meget godt.

Representativ for hva? Systemtesting er jo bare en metode man bruker for å finne ut hvor bra systemer gjør noe, men hva er det systemet skal gjøre?

 

Og Simen, ingen benchmarks er vel representativt for noe egentlig.

Joda, ytelsetester av programmer som blir brukt i praksis og blir brukt slik folk bruker de, er representative for hva folk kan forvente ut av det gitte programmet i praksis.

Lenke til kommentar

Over 600fsb vil jeg tro det er nermere 2vmch og over, kommer ann på andre ting også, noen ganger krever ichio en skikkelig bump opp på volten ved en gitt frekvens, mange usikre variabler når du beveger deg så høyt opp i frekvens, ofte er hvert enkelt hk veldig forskjellige selv de av samme merke/type. Det må testes, og prøv å gjør det metodisk, er visse voltinstillinger responsive er det bare å guffe på (med måte)

 

En annen ting jeg har lagt merke til er at disse nye P35 og X38 korta krever som regel mindre volt på ex.vmch enn forrige generasjon hk.

 

Jeg har ingen fasitsvar, men skal prøve meg på 600fsb snart, mulig jeg må ha et asus eller DFI Blood Ironkort for det, vi får se.

Lenke til kommentar

Og et lite tips til, når man bencher LN2 blir jo hele mb kaldt, det hjelper masse for fsb, men hvordan de nye heatpipes som er på de fleste nye hk fungerer under extrem kulde er jeg usikker på.

Jeg har ALLTID plukket av de nb kjølere som er standar og satt på bedre kjøling på nb, det har i 90% av tilfellene gitt mine hk mer fsb, noen ganger mye mer......

Lenke til kommentar
Er egentlig 3DMark01 representativt for noe lengre?

er representativ for systemtesting, denne maskinen yter meget godt.

Representativ for hva? Systemtesting er jo bare en metode man bruker for å finne ut hvor bra systemer gjør noe, men hva er det systemet skal gjøre?

Kjøre 3dmark2001, enkelt og greit.

 

Fett at du har startet med ln2 dp. Skulle gjerne likt å se den cpuen litt høyere, har du prøvd å øke cpupll? Det skal jo hjelpe på slike vegger. Men det kan jo hende at du har en dårlig batc ...

 

Har du prøvd røret ditt under tester som tar litt lenger tid for å teste loaden skikkelig, som feks SPI 32M?

Lenke til kommentar
Er egentlig 3DMark01 representativt for noe lengre?

er representativ for systemtesting, denne maskinen yter meget godt.

Representativ for hva? Systemtesting er jo bare en metode man bruker for å finne ut hvor bra systemer gjør noe, men hva er det systemet skal gjøre?

Kjøre 3dmark2001, enkelt og greit.

 

Fett at du har startet med ln2 dp. Skulle gjerne likt å se den cpuen litt høyere, har du prøvd å øke cpupll? Det skal jo hjelpe på slike vegger. Men det kan jo hende at du har en dårlig batc ...

 

Har du prøvd røret ditt under tester som tar litt lenger tid for å teste loaden skikkelig, som feks SPI 32M?

 

pll spenningen ligger på 2.11v, har testet alle verdier helt opp til at maskinen skrur seg av.. hjelper ikke. 5269Mhz er bedre enn endel andre cpuer der ute.. men jeg vil ha en som klarer 5400mhz.......!

 

røret gjør akkurat som jeg vil, etter min mening det perfekte røret..

 

testet litt med vmch mod og vsb mod her nå.. hjelper ikke med mer spenning til chipset eller southbridge. Testet også med 8x MP, dette hjalp heller ikke. Det er 99% sikkert en FSB wall fra cpuen.. trenger ny. Venter nok til wolfdale kommer. (med mindre jeg får tak i en av disse E6700 cpuen som Team Japan bruker, de klokker SYKT, lett 5.5Ghz)

Lenke til kommentar
...du får mer fsb på kortet etter vmch mod?

Har du en annen cpu bør du teste, men som du sier, det virker som tverrstopp...synd..

 

Edit: Det er bortimot helt sikkert det er fsbwall, leste posten din en gang til :whistle:

 

er fsb wall, leter etter en annen cpu nå.. sikler på en 6700 som klarer over 5.4Ghz 3d stabilt.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...