Gå til innhold

Testing av E6850 under LN2! 3DMark 2001SE (Norgesrekord)!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Et spørsmål kort innpå. Overklokker min E6850 med vannavkjøling men jeg kommer ikke flekken over 3,75GHz.

Tempen ligger på 40 grader, og resten av maskin rundt 50 grader.

Kjører 9x1666MHz @1.5v. Dette i unlinked med et XFX NFORCE 680i hovedkort. Maskinen henger seg ikke, men øker jeg mer

enn dette får jeg beskjed at BIOS har gått i safemode fordi minnet eller cpu frekvensen er for høy. Hva gjør jeg for å bli kvitt dette? Har forresten prøvd lavere multiplier.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Et spørsmål kort innpå. Overklokker min E6850 med vannavkjøling men jeg kommer ikke flekken over 3,75GHz.

Tempen ligger på 40 grader, og resten av maskin rundt 50 grader.

Kjører 9x1666MHz @1.5v. Dette i unlinked med et XFX NFORCE 680i hovedkort. Maskinen henger seg ikke, men øker jeg mer

enn dette får jeg beskjed at BIOS har gått i safemode fordi minnet eller cpu frekvensen er for høy. Hva gjør jeg for å bli kvitt dette? Har forresten prøvd lavere multiplier.

 

mulig at xfx kortet ditt ikke vil mer.. selv om det høres litt vel lavt ut...

Lenke til kommentar
Test cpuen din på luft Nassuz, og gi meg maks fsb.. klarer den 560 eller mer.. da er den god. Ellers så kan du bare "kaste" den ;)

 

EDIT: hvor bor du?

 

 

Jeg bor i svinndal, det er mitt mellom moss og askim, østfold.

Anng fsb så løper jeg ned i garagen nå med cpun og mest for å sjekke de nye Dominator 6400C3 brikkene litt.

Har bare 2 Abitkort nå som jeg vet at det ene ikke gjør mer enn 550fsb (AB9 QuadGT) og så et Abit IX38 QuadGT som jeg kun har testa litt, vet ikke max fsb, men kan sjekke nå etterpå.

 

Skulle hatt et hk som jeg vet garanterer nermere 600fsb, men det blir værre...lol...

 

Så, en kaffe og et par timer test så skal du få beskjed, jeg har ikke for høye forhåpninger, det er ikke kaldt nok i dag, ca 4`c uti garagen....

Lenke til kommentar

http://service.futuremark.com/compare?2k1=9291528

 

egentlig en dårlig run dette her, har 50mhz å gå på hva cpu angår.. slet i dag, har bare ett termometer, måtte bytte på avlesing av prober.. hehe, greit stress.. jeg mangler 15fps i car low f.eks.. i følge min beregninger så skulle denne runnen vært på 98900 omtrent.. får ta det neste gang hvis ikke 88u kortet mitt døde.

post-88790-1195782470_thumb.jpg

post-88790-1195782492_thumb.jpg

post-88790-1195782506_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

takker og bukker alle sammen. må virkelig si dette er gøy..! jeg har nå STORE problemer med å gjøre cpuen på 5269Mhz, random reboots hele tiden. 5229 er derimot så stabilt at maskinen kunne foldet i 24 timer i strekk.. hvem sa sinnsykt kjip fsb wall?

 

testet ultra kortet isted, og det fungerer :D, er tom for ln2 så tar turen bort til Stoolman etterpå tenker jeg. har også kjøpt meg ny tempmåler, denne virker bedre. pottene fungerer meget bra, enkle å jobbe med så lenge man har ln2 for hånden.

 

prøvde på 1Ghz core i går også, helt utrolig at det ikke går egentlig.. selv med enda mer volt og shaderclocken stilt ned. uansett så tror jeg 99k kommer snart, burde ikke vært helt umulig i hvert fall. 100k kan jeg nok bare glemme, med mindre gfx bestemmer seg for å klare 1030mhz core elns.. hehe.

 

som sagt, cpuen er til salgs.. gi bud.

 

4250Mhz på luft benchestabilt (tuniq tower), 5.175Ghz 1M stabilt under tørris.. beste cpuen jeg har sett noen gang under tørris! løp og kjøp! :D

 

Er resultatene lagt ut på hwbot? :innocent::p

 

vil ikke legge ut i diskusjon.no sitt navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...