Fred-rik Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Hvordan klarer sider som http://ip-adress.com/ å finne ut så mye informasjon om en IP? Den finner stat, by og ISP ut av en IP. Noen som har peiling på hvordan de klarer dette? (Har selv Lyse som ISP og den gjetter riktig fylke og by)
ftpman Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Er samme som en finner ved å søke i ripe/arin el.l. alt etter hvor brukeren befinner seg samt reverse oppslag også er den linket til google maps. Vil tippe at den raporterer feil ved ca. 90% av alle vanlige brukere sine ip'er i norge da det ikke er noen leverandører som registrerer addressene til alle brukerene i ripe.
cyclo Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 ftpman: Det trodde jeg også, helt til jeg begynte å bruke google analytics, den viser en ganske bra spredning over hele Norges rike.
ftpman Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 ftpman: Det trodde jeg også, helt til jeg begynte å bruke google analytics, den viser en ganske bra spredning over hele Norges rike. Det er registrert ut over områder ja, men det er veldig få addresser rettet mot private som kommer noe nærmere enn fylke og i beste fall by. Poenget er igrunn bare at du vil aldri få noe alla måten enkte tvserier framstiller det å kunne være sporbar ut fra ipadresse. Men det er selvsagt ikke det samme som at en er anonym på nettet for ISP'en har oversikt over hvem som har hva ip til en hver tid
cyclo Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 ftpman: Det trodde jeg også, helt til jeg begynte å bruke google analytics, den viser en ganske bra spredning over hele Norges rike. Det er registrert ut over områder ja, men det er veldig få addresser rettet mot private som kommer noe nærmere enn fylke og i beste fall by. Poenget er igrunn bare at du vil aldri få noe alla måten enkte tvserier framstiller det å kunne være sporbar ut fra ipadresse. Joda. For en del år siden så var nesten alt registrert i byen hvor ISP hadde hovedkontor. Men nå kommer man mye nærmere sannheten enn hva man gjorde tidligere. Forøvrig så er det vell oftere kommune man får oppgitt enn by.
L4r5 Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Den bommer på byen for meg, men er riktig fylke i hvertfall
Big_JT Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Hm, til meg kommer jeg faktisk så nært som bydel. Kan være pga. at CD har en IP-pool på vær node, og har registrert dette inn i ripe el.
cyclo Skrevet 24. november 2007 Skrevet 24. november 2007 Her hos meg får jeg varierende resultat avhengig av hvilken side man slår opp i. Den linket i første post sier Bergen (som er totalt feil). Noen sier Oslo slik de skal, andre sier Bergen. Forøvrig synes jeg det var ganske morsomt hva showmyip sa til meg: Your currently assigned host name is vanntett.net but you could have a name that never changes, such as robwatson.ippages.com, lovenest.findandconnect.com, monster.game-me.com, monica.wifi-me.com, miami.alias-me.com, or nearly anything you like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå