Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

8800GTS PCI-E x16 @ x1 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du satt skjermkortet i rett port?

 

Såvidt jeg vet skal det ikke være mulig å endre hastigheten på den porten.

Har du innstallert alle drivere til chipset'et?

 

Jeg ser ihvertfall at du bør skifte til de nyeste driverne, for på 8800-serien har det blitt ytelsesforbedring med de nyeste driverene.

 

Har satt skjermkortet i den øverste (blå) pci-e porten, prøvde den andre i går, men da startet ikke maskinen.

Pluss at jeg måtte fjerne enten internett- eller lydkortet, siden 8800GTS tar to plasser.

 

Installerte nettopp nyeste driveren for skjermkortet

 

:cry:

Lenke til kommentar

Det er den blå som er til skjermkortet, så det er ikke så rart at du får nedsatt hastighet.

 

I praksis virker det som det er lite forskjell på ytelsen på portene.

På mitt kort har jeg en Pixel fillrate på 11.5 GPixel/s og Texture fillrate på 27.6 GTexel/s og en båndbredde på 66.4 GB/s.

 

Har du prøvd 3DMark for å sjekke ytelsen til skjermkortet?

Lenke til kommentar
Det er den blå som er til skjermkortet, så det er ikke så rart at du får nedsatt hastighet.

 

I praksis virker det som det er lite forskjell på ytelsen på portene.

På mitt kort har jeg en Pixel fillrate på 11.5 GPixel/s og Texture fillrate på 27.6 GTexel/s og en båndbredde på 66.4 GB/s.

 

Har du prøvd 3DMark for å sjekke ytelsen til skjermkortet?

det er den blå jeg alltid bruker...

 

har testet den ja, fikk 4032 i score totalt sett

Lenke til kommentar
Det er sikkert noe i bios. Du kan sette opp og ned hastigheter i bios på PCIe x16 slotene. Er ikke sikker om det er slikt hos alle hovedkort. Men de alle fleste som har vært bort i er det slikt.

 

Har du lest manualen i hovedkortet?

 

Har du prøvd å oppdatere bios?

Syns det høres vanskelig ut å oppdatere bios, kan du gi meg en god og enkel forklaring på det? :ermm:

Lenke til kommentar

Har selv hatt samme problem med mitt 8800GTX, og da var det av en eller annen rar grunn 400MHz FSB som forårsaken problemet. (hadde aldri skjedd før så var ganske rart)

 

HVORFOR det skjer på din maskin kan jeg ikke svare på, men et alternativ er som sagt å bruke den andre slotten. For å få aktivert den andre slotten så må du sette det røde SLI-kortet mellom slottene, slik at "Dual video cards" står innover. Altså må du snu denne for å aktivere "SLI". Noe som trengs for å bruke den andre PCi-e porten.

 

Ps: Du vil bare få Pci-e 8x, men ytelseforskjellen på Pci-e 16x og 8x er svært liten/ubetydelig i praksis. Selv med 8800GTS.

Lenke til kommentar
herregud, ingenting har funket sålangt, hva er dette for no dritt

 

 

Har to PCIe sloter så sjekk att GFX kortet sitter i PCIe x16 sloten.

Var i alle fall slik på mitt Asus P5K.

 

herregud, ingenting har funket sålangt, hva er dette for no dritt

Oppdater driveren

 

EDIT: Det har jo du gjort..

Endret av MartinMyhre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...