Gå til innhold

Hva er mest mat?


Mørtis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vi allerede blitt enige om. Nachos er snacks og is er dessert. Historien bak dette er at vi var en gjeng som skulle ha nachos med ost. En kamerat av meg begynte å spise is, og jeg spurte om han ikke skulle ha mat først. Men han mente på at is var like mye mat som nachos. Synes det er feil. Eller...?

Lenke til kommentar

henviser til wikipedia:

 

Mat er en fellesbetegnelse på faste substanser som kan konsumeres av levende vesener for å tilfredsstille ernæringsbehov.

 

(Væsker (flytende substanser) som brukes i denne hensikt blir ofte referert til som drikke, men kan også kategoriseres som mat.)

 

Mat er ofte basert på dyr eller planter.

 

Mat kan oppbevares i f.eks en matboks

 

Mat kan kategoriseres på flere måter:

 

Etter type

 

* Frukt

* Grønnsaker

* Kjøtt

* Krydder

* Ost

* Sjømat

* Sjokolade

* Urter

* Vin

* Øl

 

Andre typer mat:

 

* Ramen (nudler)

 

 

vel... etter hva denne siden viser, vil jeg vel kategorisere begge deler som mat hvertfall... mat i seg selv, er ikke en skala, så man kan ikke si at noe er mest mat. Man kan si "hva er det som er mest varmt" fordi varme er en skala, men siden mat ikke er en skala, vil jeg påstå at det er "like mye" mat, siden begge deler er mat...

 

 

oftopic: hvorfor er ikke klokka på www.diskusjon.no stilt til vintertid?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vil si nachos. Jeg reagerer når vi har pannekaker til middag, og noen drar isboksen fram for å ha på pannekakene. Jeg mener at pannekakene går fra å være middag til dessert når isen kommer fram.

men is er vel mat, det også? riktig nok ikke middag, men det er jo mat (hvertfall i følge definisjonen til wiki)

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...