Gå til innhold

Formatert disk / recovery / alt er kryptert / HJELP


siripiri

Anbefalte innlegg

Beklager hvis ikke dette er lagt i riktig kategori.

 

Jeg formaterte min harddisk å la inn windows xp på nytt, men av alle ting så glemte jeg å ta backup av mine passord og dokumenter :(

 

Jeg har klart å finne filene igjen, men det rare er at fil navnene er korrekt men innholdet er kryptisk.

 

Er det noen som har peiling på om det er mulig å lese innholdet i kryptiske filer? Det er kun .doc og .txt dokumenter

 

Brukte Revoer my files for å finne filene

 

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg rett så har du innstallert på nytt, og så kjørt et recovery program for å finne gamle filer?

Vil tro du da har funnet sektorer som er overskrevet. Recovery programmet har klart å finne noen gamle referanser, men de sektorene er allerede overskrevet av andre filer. Da er de gamle filene tapt for godt.

Lenke til kommentar
Hvis jeg forstår deg rett så har du innstallert på nytt, og så kjørt et recovery program for å finne gamle filer?

Vil tro du da har funnet sektorer som er overskrevet. Recovery programmet har klart å finne noen gamle referanser, men de sektorene er allerede overskrevet av andre filer. Da er de gamle filene tapt for godt.

 

 

Hei igjen

 

Men hvis jeg åpner filene, da er det tekst i dem, men det er kryptiske tegn. Å alle .txt filene er slik "filnavn.txt.$e_"

 

Så er det noen som vet hva "$e_" står for?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å åpne en programfil i en teksteditor? Da vil du se disse 'kryptiske' tegnene.

 

Det er akkurat det jeg vil fram til, når tekstfiler blir overskrevet av filer med binært innhold så får du det resultatet. Det er ikke 'tekst', men programmer, musikk, bilder eller hva som helst annet.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å åpne en programfil i en teksteditor? Da vil du se disse 'kryptiske' tegnene.

 

Det er akkurat det jeg vil fram til, når tekstfiler blir overskrevet av filer med binært innhold så får du det resultatet. Det er ikke 'tekst', men programmer, musikk, bilder eller hva som helst annet.

 

 

hmm, jeg forstår, så da er vel alt tapt :( ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...