Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ulyd i mercedes 190e


eirisol

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en mercedes 190e, 88 mod, 2-liter med automat. Gått ca 230 000km.

Jeg har en merkelig dunke lyd som kommer fra motorrommet spessielt når bilen er kald og den står i "drive". Det høres ut som det er metall som dunker mot metall.

Gikassen er overhalt for kun få kilometer siden, så har vanskeligheter med å tro at det er i girkassen feilen ligger.

Lyden kommer spessiellt når jeg har satt bilen i drive og trillet ett par meter. hvis jeg da stopper bilen og vrir litt på rattet så blir lyden borte.

Etter hvert som bilen blir varm er ikke lyden der så ofte.

 

Noen som klarer å få noe fornuftig ut av dette eller som har noe aning om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har en mercedes 190e, 88 mod, 2-liter med automat. Gått ca 230 000km.

Jeg har en merkelig dunke lyd som kommer fra motorrommet spessielt når bilen er kald og den står i "drive". Det høres ut som det er metall som dunker mot metall.

Gikassen er overhalt for kun få kilometer siden, så har vanskeligheter med å tro at det er i girkassen feilen ligger.

Lyden kommer spessiellt når jeg har satt bilen i drive og trillet ett par meter. hvis jeg da stopper bilen og vrir litt på rattet så blir lyden borte.

Etter hvert som bilen blir varm er ikke lyden der så ofte.

 

Noen som klarer å få noe fornuftig ut av dette eller som har noe aning om hva det kan være?

er lyden turtall eller hastighetsbetinget? har du sjekket at boltene som holder koblingen mellom girkasse og aksel sitter godt fast?

Lenke til kommentar

Lyden er der kun når jeg ikke gir gass.

Den kommer og går, noen dager bråker det mye og andre dager bråker det ikke i det hele tatt.

MEN det kommer alltid en svak variant av lyden akkurat i det jeg gir litt gass fra stillestående.

 

Når bilen er oppe i fart er det ingen lyd i det hele tatt og alt virker som det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...