Gå til innhold

forkurs istedenfor studie komp.


RAD1V

Anbefalte innlegg

går nå salg, service og sikkerhet og tenker konstant å slutte (ikke grunnet at jeg er extremt skole trøtt, jeg er nemelig ikke det, men av andre årsaker). planer er jo nå å komme igjennom årer å gå påbygg neste år, og derretter prøve å komme inn på høyskole. men nå dreper jeg litt tid ved å surfe på studiemuligheter og kom over det med forkurs.

 

http://nith.no/meny/studier/forkurs

kort og godt kan jeg slutte på salg og service nå (med allerede 60 timer fravær er det kke alverdens å tape), og ta forkurs neste år og være klar for høyskole samtidig?!?? stemmer? noen som har gått den veien.

 

veldig taknemelig for alle saklige svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
går nå salg, service og sikkerhet og tenker konstant å slutte (ikke grunnet at jeg er extremt skole trøtt, jeg er nemelig ikke det, men av andre årsaker). planer er jo nå å komme igjennom årer å gå påbygg neste år, og derretter prøve å komme inn på høyskole. men nå dreper jeg litt tid ved å surfe på studiemuligheter og kom over det med forkurs.

 

http://nith.no/meny/studier/forkurs

kort og godt kan jeg slutte på salg og service nå (med allerede 60 timer fravær er det kke alverdens å tape), og ta forkurs neste år og være klar for høyskole samtidig?!?? stemmer? noen som har gått den veien.

 

veldig taknemelig for alle saklige svar

 

For det første koster jo dette forkurset penger, NITH er ikke gratis. Det går an å ta tilsvarende forkurs ved f.eks. HIO, men tror jeg ville satset på alm. påbygg. Du skrev ikke om hva du ville studere på høyskole, men slike forkurs er direkte rettet mot ingeniørstudier, og om du ikke skal ta det blir det jo litt feil.

 

Du vil jo være klar for høyskoler etter påbygg? Ser ikke helt hvorfor du ikke skal fullføre vgs.

 

(PS: Du skrev ikke hvor gammel du var, men du må enten fylle 18 i skoleåret, eller ha fullført gk og fylle 17 i skoleåret.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...