Gå til innhold

k750i, onecall og Operamini


Anbefalte innlegg

Jeg har en K750i og bruke onecall abbonnement. Jeg pøver få Operamini til å virke, men foreløpig uten hell. Har prøvd å kjøre IMHere. Den virker heller ikke.

 

Vanlig Wap virker, MMS virker, PC tilgang virker, men operamini virker altså ikke.

Jeg har prøvd å legge inn WAP/MMS konfigurasjon på nytt.

 

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en K750i og bruke onecall abbonnement. Jeg pøver få Operamini til å virke, men foreløpig uten hell. Har prøvd å kjøre IMHere. Den virker heller ikke.

 

Vanlig Wap virker, MMS virker, PC tilgang virker, men operamini virker altså ikke.

Jeg har prøvd å legge inn WAP/MMS konfigurasjon på nytt.

 

Noen som har noen gode forslag?

 

jeg tror kanskje problemet er at jeg har byttet Fra tele2 til Onecall.

De gamle Tele2 internet profilene får jeg ikke slettet. Det kommer bare beskjed om at de er låst.

Noen som vet hvordan jeg kan få slettet disse?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har et liknende problem her (KU990, bytte fra Tele2 til OneCall). Får ikke OperaMini til å funke.

Det er visst umulig å få slettet Tele2-profilene, men jeg har ihvertfall fått inn OneCall/NWN-profilene (hvor man velger profil har jeg ikke funnet ut).

Så har jeg gått inn i Java-innstillingene, men der står kun en Tele2-profil. Hvis jeg skal bytte ut denne med en OneCall javaprofil, vet noen hva som skal skrives inn? Det man trenger er typisk proxyserver, ip, port, og tilgangspunkt (NWN Wap?). Prøvde uten proxy og med NWN Wap, det funka ikke... Å endre APN i den profilen fra wap til internet(t) funka heller ikke.

Flott om noen aner hvordan dette skal gjøres. Håpløst at det skal være så vanskelig å skifte leverandør, jeg trodde alle innstillinger skulle komme tilsendt men det gjaldt såvidt jeg skjønner bare WAP (hvem bruker det?).

Lenke til kommentar

APN skal i alle fall vere internet, brukarnamn og passord blanke og "bruk proxy" sett til nei. Enten kan du endre datakonto og profil for wap, men det beste er vel å opprette ny datakonto og profil for internett. Så vel du denne i innstillingane for java. Fungerer fint på w810i.

 

Dersom dette ikkje fungerer veit ikkje eg kva som kan vere gale. Virkar wap og mms?

 

Datakontoane finn du under datakommunikasjon, og profilane ligg under internett-innst. Er i alle fall slik på w810i.

Lenke til kommentar
APN skal i alle fall vere internet, brukarnamn og passord blanke og "bruk proxy" sett til nei. Enten kan du endre datakonto og profil for wap, men det beste er vel å opprette ny datakonto og profil for internett. Så vel du denne i innstillingane for java. Fungerer fint på w810i.

 

Dersom dette ikkje fungerer veit ikkje eg kva som kan vere gale. Virkar wap og mms?

 

Datakontoane finn du under datakommunikasjon, og profilane ligg under internett-innst. Er i alle fall slik på w810i.

Takk for hjelpen! Jeg fikk det til å virke etter å ha endret fra "wap" via "internett" til "internet", fjernet "PAP" godkjenning og endret brukernavn/passord fra nwn til blank. Opprettet en egen java-profil for OneCall og denne virket tilslutt.

 

(jeg synes det er merkelig at man ikke kan få fjernet de gamle profilene fra Tele2, "sletteknappen" er borte på akkurat disse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...