Gå til innhold

Sett fart på XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig dette kan virke, men som de fleste her sier er det nok bare marginale forskjeller, i alle fall ved vanlig bruk. Da har jeg mer tro på å f.eks bruke en slik innretning som gigabytes iRam som stasjon for pagefile, eventuelt hele os.

De fleste som er negative har ikke prøvd det ut. Mye mer interessant å høre på de som faktisk har tatt seg tid til å prøve ut produktet.

Lenke til kommentar
Mulig dette kan virke, men som de fleste her sier er det nok bare marginale forskjeller, i alle fall ved vanlig bruk. Da har jeg mer tro på å f.eks bruke en slik innretning som gigabytes iRam som stasjon for pagefile, eventuelt hele os.

De fleste som er negative har ikke prøvd det ut. Mye mer interessant å høre på de som faktisk har tatt seg tid til å prøve ut produktet.

 

Og de fleste som her har prøvd det ut kan ikke fortelle om en klar ytelsesforbedrelse, verken hw.no eller de som har prøvd det og fortalt oss andre om det her i denne tråden.

 

Men du har kanskje rett, generelt er jeg skeptisk til alle "vidunderprogrammer", spesielt slike som dette som koster penger. Det skal mer til enn at forfatteren av en artikkel på hw.no "føler" marginale forskjeller før jeg omfavner et slikt program.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tips:

 

Flytt heller pagefilen fra harddisken til en minnepenn manuelt. Eller lag en egen partisjon for pagefilen om du ikke har en minnepenn med mye plass (4GB). Merker forskjell, blant annet mindre harddiskaktivitet. Så sparer du også penger, samt at det fungerer på både 32-bit og 64-bit Windows XP. :)

Lenke til kommentar
Da har jeg mer tro på å f.eks bruke en slik innretning som gigabytes iRam som stasjon for pagefile, eventuelt hele os.

Hva er vitsen med å bruke noe som iRAM begrenset til 0.1 ms ( om jeg husker korrekt ) latency og 120 MB/s når du bare kan putte de samme minnemodulene i systemminnet og få 10ns latency og 6000 MB/s ?

 

I dag er det bare silly å kjøpe annet enn 2GiB moduler da du har mulighet for en voksen RAM-drive på et par gigabyte for all dine paging og caching problems, både automatisk og manuelt.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Har nå satt inn en corsair flash voyager 8gb, var ned på datakjeden og kjøpte den bare for å prøve ut eBoostr. Må si det er litt bedre med enn uten. Sidene og programmene mine starter raskere, så eg kommer nok til å kjøpe programmet.

Edit: Har faktisk kjøpt det, og eg merker at maskinen ble raskere.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...