Gjest medlem-105082 Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Er jo bare å skyte de i hodet med singleshot modus. Hvis du sikter ordentlig så klarer man det. Men de tåler mye hvis man skyter de i magen/brystet. Og for all del, ikke ha på silencer.
termi.- Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 (endret) Er jo bare å skyte de i hodet med singleshot modus. Hvis du sikter ordentlig så klarer man det. Men de tåler mye hvis man skyter de i magen/brystet. Og for all del, ikke ha på silencer. Kjedelig å bare snike rundt å skyte alt og alle i huet:P Det med slyddempern er helt tåpelig, taper ikke akkurat så enormt mye krefter ved å bruke lyddemper in real:) Har tømt opp mot 2 magasin rett i bryste uten at de dør, men ved å fjerne lyddempern tar det 4-5 skudd så er de døde. Realistisk? Ikke akkurat! Endret 18. november 2007 av termi.-
Octavian Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Siden du tydeligvis er et altomvitende orakel på dette området Termi, så har du selvfølgelig tatt høyde for at Koreanerne kansje har gått til anskaffelse av kroppspansring? Kansje de er oppsatt med dragonskinn? Det syntes hvertfall jeg var utrolig kult, at det ikke bare er spilleren som har muligheten til og dra nytte av pansring osv. -Sniker du deg innpå lydløst, eller velger du og skyte deg frem? Selv prøvde jeg og komme meg så langt som mulig uten og bråke, og når det skjedde så var det av med demper og på med reflex sikte =) -Våpen Jeg syntes det burde vært et bedre utvalg av våpen, kansje 2 til, som man fikk tilstrekkelig ammo til og kunne bruke. RIS systemet (velge lydemper\sikte osv) syntes jeg var utrolig genialt, hvorfor har ingen tenkt på og kunne dra nytte av muligheten til og endre slikt on the go tidligere? -Fiender Når man skal ta følge med Recon gutta for og bli plukka opp så blir spillet hovedsakelig bare vanskligere ved at de sender inn flere flyve saker. syntes det ble litt tamt etterhvert. Utenom det fikk de til Alien\monster tingen denne gangen =) (vektløs delen var kjedelig, trakk ut) -Lengde Spillet varte alt for kort. Man burde blitt med tilbake og da vært halveis i spillet. Så kunne det skjedd noe humbug med Prophet som kansje er litt merkelig god med teknologien deres, OG overlever en atombombe... -Grafikk jada, utrolig bra grafikk, men det er bra og se at utviklere klarer mer en bare det, vil du ha ting super ekte, gå ut og lek. Det er ikke PGA grafikken man spiller... (ok, kansje noen gjør det) Juksekoder Er det noen som har det til fullversionen? evt kunne jeg tenkt meg og endre på hvordan våpena opfører seg... (ini fil anyone?!) Ja, jeg kommer helt klart til og kjøpe oppgraderingen og oppfølgeren. Jeg kan forøverig ikke si at jeg har sett noe til alle bugsa dere snakker om. sikker på at du har kviteringa?
Heatsink Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Jeg har kvitteringa (duh) og jeg opplevde en god del bugs med aliens som hang seg opp. Altså de små blå blekksprutene blir noen ganger hengende fast i lufta etter de dør, og NPC-er rundt vil fortsette å skyte på de. Dette skjedde også flere ganger da jeg eskorterte Prophet som bla. førte til at han frøs i hjel fordi han ikke ville slutte å skyte. Forresten var det bare jeg som syntes den gravitasjonsløse delen inne i hula var kult?
cybervision_ Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Jeg spilte bare demoen, men er ikke dette spillet nokså tungrodd? Har jo 8800 GTS 640, men slet med å guffe opp innstillinger i 1650x1080...
termi.- Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Siden du tydeligvis er et altomvitende orakel på dette området Termi, så har du selvfølgelig tatt høyde for at Koreanerne kansje har gått til anskaffelse av kroppspansring? Kansje de er oppsatt med dragonskinn? Det syntes hvertfall jeg var utrolig kult, at det ikke bare er spilleren som har muligheten til og dra nytte av pansring osv. -Sniker du deg innpå lydløst, eller velger du og skyte deg frem? Selv prøvde jeg og komme meg så langt som mulig uten og bråke, og når det skjedde så var det av med demper og på med reflex sikte =) -Våpen Jeg syntes det burde vært et bedre utvalg av våpen, kansje 2 til, som man fikk tilstrekkelig ammo til og kunne bruke. RIS systemet (velge lydemper\sikte osv) syntes jeg var utrolig genialt, hvorfor har ingen tenkt på og kunne dra nytte av muligheten til og endre slikt on the go tidligere? -Fiender Når man skal ta følge med Recon gutta for og bli plukka opp så blir spillet hovedsakelig bare vanskligere ved at de sender inn flere flyve saker. syntes det ble litt tamt etterhvert. Utenom det fikk de til Alien\monster tingen denne gangen =) (vektløs delen var kjedelig, trakk ut) -Lengde Spillet varte alt for kort. Man burde blitt med tilbake og da vært halveis i spillet. Så kunne det skjedd noe humbug med Prophet som kansje er litt merkelig god med teknologien deres, OG overlever en atombombe... -Grafikk jada, utrolig bra grafikk, men det er bra og se at utviklere klarer mer en bare det, vil du ha ting super ekte, gå ut og lek. Det er ikke PGA grafikken man spiller... (ok, kansje noen gjør det) Juksekoder Er det noen som har det til fullversionen? evt kunne jeg tenkt meg og endre på hvordan våpena opfører seg... (ini fil anyone?!) Ja, jeg kommer helt klart til og kjøpe oppgraderingen og oppfølgeren. Jeg kan forøverig ikke si at jeg har sett noe til alle bugsa dere snakker om. sikker på at du har kviteringa? Ikke no galt med at fienden har "pansring", men finnes da grenser for hvor mye de skal tåle, og spesielt med tanke på hvor stor forskjellen er mellom å bruke lyddemperen og ikke. Og at de står oppreist etter å bli truffet av MANGE skudd er vel heller urealistisk selv med "pansring" eller ikke. På de levlene det er mørkt føler jeg det er mye bedre å snike enn å løpe rundt å leke rambo. På dagen blir det både og, kommer ann på situasjonen. Hele poenget med det jeg posta var at det er utrolig forskjell på skaden våpnene gjør ved å bruke lyddemper. Resten av spillet er meget bra(hvis vi trekker fra den tåpelige levelen der du er inne i det alienbygget).
The Stig Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Sier meg enig termi.-, har kommentert dette flere ganger selv tidligere. Vel og bra at utviklerne har tatt høyde for at våpen mister noe av slagkraften med lyddemper, men jeg kan umulig tenke meg at det var meningen at det skulle ende opp slik det endelige resultatet ble. Som dere sier, greit nok at fiendene kan bruke både flakkvester og plater, men man står likevel ikke oppreist i beste form etter 20-30 skudd i ryggen. En annen relatert ting som også er fryktelig irriterende er en "gimmick" som har gått galt, det at soldatene mister hjelmen om du treffer de i hodet - dette resulterer i praksis at fiende tåler to skudd i hodet, uansett distanse og våpen (det ser fryktelig teit ut å treffe noen i planeten med "gaus riflen" uten resultat).
termi.- Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Sier meg enig termi.-, har kommentert dette flere ganger selv tidligere. Vel og bra at utviklerne har tatt høyde for at våpen mister noe av slagkraften med lyddemper, men jeg kan umulig tenke meg at det var meningen at det skulle ende opp slik det endelige resultatet ble. Som dere sier, greit nok at fiendene kan bruke både flakkvester og plater, men man står likevel ikke oppreist i beste form etter 20-30 skudd i ryggen. En annen relatert ting som også er fryktelig irriterende er en "gimmick" som har gått galt, det at soldatene mister hjelmen om du treffer de i hodet - dette resulterer i praksis at fiende tåler to skudd i hodet, uansett distanse og våpen (det ser fryktelig teit ut å treffe noen i planeten med "gaus riflen" uten resultat). Tenkte over det selv et par ganger, selv de med skyggelue tålte 2 skudd, de har vel ikke pansrede skyggeluer og?
zerelia Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Hele delen med koreanere var bra, bortsett fra litt dum AI på visse ting. Likte heller ikke at helikopter så ut til å følge etter meg selv om jeg cloaka, og skjøt på meg mens jeg gjemte meg inne i busker osv. Hadde mye morro med gerilja taktikker, spurte inn og skyte en fyr, for å spurte ut og håpe folk fulgte etter meg, bare for å sneake meg bak dem og ta dem en etter en. Tror cloak var den mest brukte moden på drakta mi, brukte nesten aldri strenght mode, var litt morro i starten å hive folk osv, men ellers ble strenght mest brukt for å hoppe opp fjell etc. Alien delen av crysis prøver jeg fortrenge og late som ikke var en del av spillet. Syntes det ble for lite taktikk involvert for å ta aliensene, var bare å pøse på med kuler og håpe på at ammoen holdt. Ble til at jeg juksa meg igjennom denne delen for å komme til slutten, angrer ikke
The Stig Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Mmm, både helikopter, båter og biler viste fram AI-en på sitt aller verste. Verken synsfelt, distanse eller draktmodus hadde noen effekt - var de der, så var også du der (les: skjøt de mot deg). Crysis har en god del svake punkter, som dessverre særdeles få anmeldelser har trukket fram, i hovedsak fordi de enten var forhåndsbestemt på at "dette blir bra", eller fordi de ikke tør å gi kritikk. Ofte referert som "Halo 3" eller "Bioshock"-syndromet
Kharan Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Om det å stå oppreist etter å få to magasin kuler i brystet: Så lenge kulene ikke faktisk skader deg vil de fleste voksne klare å stå oppreist. Husk Newtons 2. lov - i dette tilfellet vil den si at rekylen fra geværet er den kraften motstanderen vil få på kroppen, men da konsentrert på et lite punkt via en kule, som gir gjennomslagskraften til prosjektilvåpen. Og den er, om man ikke blir skadd, liten nok til at man klarer å stå oppreist.
The Stig Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Joda, vel og bra det - problemet er bare kraften er alt for liten i utgangspunktet. Dessverre stemmer det ikke helt hva du sier med rekyl heller, moderne våpen (av typen som brukes i Crysis) har flere modifikasjoner for å minske rekylen mest mulig, løst løp og fjæret kolbe er det vanligste. Prinsippet forblir det samme, men jeg tror det blir feil å anvende nevnte fysikklov i dette tilfelle - skal sies jeg synser litt nå ... Og til slutt, jeg vil tørre å påstå at det er svært lite sannsynlig at ingen av de 30 kulene penetrerer noe.
Kharan Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Med mindre koreanerne har en usannsynlig god pansring som de ikke har fortalt andre om, ja. Om man har fjæret kolbe vil dette tilsi at rekylen blir spredd ut over et noe større tidsrom slik at ikke alt kommer på en gang. Men rekylen er fortsatt akkurat like stor som før totalt sett. Ingen har hittil klart å motbevise Newtons 2. lov.
Haansi Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Jeg lurer på en ting: Hvem var det Nomad på slutten sa han skulle reise tilbake å hente? Var det prophet?
Kaptein_S Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 (endret) Spillet var jo flott å se på, og ganske så underholdene. Skal ikke nevne alt det bra(for det var det mye av) men her er noen av de negative tingene jeg fant: Negative ting: - Anti gravity brettet. - Alt for få våpen! - Koreanerene var dumme som brød. - Anti gravity brettet. - Cloak som varer i 3 sekunder...irriterende lite. - Helikopter med radarsyn. - VTOL brettet: Makan til seige kontroller... - Aliens som på første brettene virka über-konge-farlige, men som viste seg å være brødristere med armer. - Anti gravity brettet. Karakter: 8.5 av 10 Endret 19. november 2007 av Kaptein_S
verwooks Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Spillet var jo flott å se på, og ganske så underholdene.Skal ikke nevne alt det bra(for det var det mye av) men her er noen av de negative tingene jeg fant: Negative ting: - Anti gravity brettet. - Alt for få våpen! - Koreanerene var dumme som brød. - Anti gravity brettet. - Cloak som varer i 3 sekunder...irriterende lite. - Helikopter med radarsyn. - VTOL brettet: Makan til seige kontroller... - Aliens som på første brettene virka über-konge-farlige, men som viste seg å være brødristere med armer. - Anti gravity brettet. Karakter: 8.5 av 10 Cloaken varte lengre når du lå stille Anti-gravity brettet dro ikke ut syntes jeg, svært fint der inne. Grafikken var helt enorm Helikopterne irriterte meg veldig, men fikk skutt ned en del. Så var fornøyd da
Kharan Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Anti-grav brettet var interessant og ikke for langt, jeg fikk nesten følelsen av å være med i en Alien-film, og det regner jeg som bra. Helikopterne var ikke så vanskelige å få has på. To missiler og vekk me'n. Jeg skjøt ett helikopter ned med riflegranater også..
Zappy Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Dette med at silenceren gjør så lite skade synes jeg er greit nok. Den er såpass god til å unngå oppmerksomhet at litt veik må den være. ;D
The Stig Skrevet 19. november 2007 Skrevet 19. november 2007 Jeg trodde vi skulle få fly helikoptre, men den delen ble vist kuttet. VTOL-brettet var tragisk uten sidestykke, elendige kontrollere og null "feeling" gjorde det brettet kun til et irritasjonsmoment.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå