Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Tvilling er tjenesten for deg som bruker to mobiltelefoner. Du får et ekstra SIM-kort og kan benytte begge telefonene på samme abonnement. Vær oppmerksom på at du ikke kan motta SMS på Tvilling SIM-kortet.

Dette er kanskje svaret du er ute etter.

Angående telefonummer så er jeg usikker. Fant lite informasjon om det på Telenor sin side, men hvertfall så var det slik før hos enten Telenor og Netcom at når man sendte sms ut ble det oppgitt et annet nummer. Det nummeret var bare knyttet opp mot hovednummeret slik at det ringte på begge osv.

 

Kjempetusentakk, var dette jeg var ute etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et til spørsmål:

 

Har litt problemer med edge, får at oppdatering feilet når jeg prøver å gå inn på vær, mail osv. "Kunne ikke aktivere EDGE"

 

Forslag?

 

Aktiver EDGE funksjonen i BossPrefs/Services. Evt. gå inn i Innstillinger, Nettverk og fyll inn riktige EDGE innstillinger der (internet.netcom.no som APN hvis du har netcom basert nett f.eks.)

Lenke til kommentar

Faen da! Først så lagrer jeg alle nr på telefonen min UTEN +47 forran. Også når jeg får meldinger etter 1.1.4 update så står det +47 (nr til personen ejg får melding fra) så jeg vet ikke hvem det er ifra... så gikk jeg gjennom alle kontaktene og la til +47 forran, men neida! Når folk RINGER meg nå så står det vanlige nr UTEN +47 og uten noe navn. Må jeg virkelig lagre 2 nummer på hver kontakt? Et med +47 og et uten?

Lenke til kommentar
Avinstaller Europeisk telefonstøtte og installer Skandinavisk telefonstøtte. :)

 

Edit: Yoshi: Bruk iPlus med GUI, også kalt iLiberty.

 

Hmmm, finner verken Europeisk telefonstøtte eller Skandinavisk telefonstøtte på "uninstall" i Installer. Jeg jailbreaka unlocka osv alt i ziphone, hvilken av de to nevnte "skal" jeg ha da? Skand eller Euro?

Lenke til kommentar
Faen da! Først så lagrer jeg alle nr på telefonen min UTEN +47 forran. Også når jeg får meldinger etter 1.1.4 update så står det +47 (nr til personen ejg får melding fra) så jeg vet ikke hvem det er ifra... så gikk jeg gjennom alle kontaktene og la til +47 forran, men neida! Når folk RINGER meg nå så står det vanlige nr UTEN +47 og uten noe navn. Må jeg virkelig lagre 2 nummer på hver kontakt? Et med +47 og et uten?

 

Følg iPlus 2.0d guiden på mac1.no sitt iPhone forum, så får du en 100% unlocked/jailbreaked 1.1.4 iPhone med norsk nummerformatering, språk, ordliste og alt funksjonelt og riktig konfigurert. Det tar 10min tops.

Lenke til kommentar

Hei jeg har fått orna meg 16GB Iphone med nyeste firmware å på norsk.

Er kjempe fornøyd med denne lekre mobben :)

 

Jeg har lagt over kontakter med prog simport, men alle kontakter som innholder bokstavene Æ Ø Å, mangler Æ Ø Å.... :hmm: Eks Bjrn stby (Skal være Bjørn Østby)

 

Er det noe mulighet for å fikse dette?? Så hadde alt vært perfekt :p

Lenke til kommentar
Avinstaller Europeisk telefonstøtte og installer Skandinavisk telefonstøtte. :)

 

Edit: Yoshi: Bruk iPlus med GUI, også kalt iLiberty.

 

Hmmm, finner verken Europeisk telefonstøtte eller Skandinavisk telefonstøtte på "uninstall" i Installer. Jeg jailbreaka unlocka osv alt i ziphone, hvilken av de to nevnte "skal" jeg ha da? Skand eller Euro?

 

Finner du iWorld da? Uansett så er det Skandinavisk telefonstøtte du skal ha. Pass i tillegg på at du har innstallert norsk telefonformat på telefonen din. Du finner alt sammen under iFons kategori (source: install.ifon.no).

Lenke til kommentar
Hei jeg har fått orna meg 16GB Iphone med nyeste firmware å på norsk.

Er kjempe fornøyd med denne lekre mobben :)

 

Jeg har lagt over kontakter med prog simport, men alle kontakter som innholder bokstavene Æ Ø Å, mangler Æ Ø Å.... :hmm: Eks Bjrn stby (Skal være Bjørn Østby)

 

Er det noe mulighet for å fikse dette?? Så hadde alt vært perfekt :p

 

tror du må ordne det selv, altså redigere kontakten(e) og legge til de manglende bokstavene

Endret av KennyMafakka
Lenke til kommentar

:ohmy: uff da... Ja, ja godt det ikke er så alt for mange med Æ Ø Å i kontakt lista som må gjøres om da :cool:

 

Har et par spm til...

 

1. Når jeg lader Iphonen i dockingstationen, så lager den med gjevne mellomrom en pipelyd å skjermen skrues på å viser ladestatus for et kortøyenblikk.

Er dette vanlig,gjør alle Iphone dette?

Hadde vært fint hvis det hadde godt ann å skru av dennefunskjonen.

 

2. Hvilke 5 (eller fler) er absoulute MUST HAVE programmer som jeg burde skaffe meg, som gjør Iphone mest mulig komplett å genial?

 

Takker for alle svar !

Lenke til kommentar
:ohmy: uff da... Ja, ja godt det ikke er så alt for mange med Æ Ø Å i kontakt lista som må gjøres om da :cool:

 

Har et par spm til...

 

1. Når jeg lader Iphonen i dockingstationen, så lager den med gjevne mellomrom en pipelyd å skjermen skrues på å viser ladestatus for et kortøyenblikk.

Er dette vanlig,gjør alle Iphone dette?

Hadde vært fint hvis det hadde godt ann å skru av dennefunskjonen.

 

2. Hvilke 5 (eller fler) er absoulute MUST HAVE programmer som jeg burde skaffe meg, som gjør Iphone mest mulig komplett å genial?

 

Takker for alle svar !

 

Nei, det er ikke normalt. Den skal lage denne lyden kun en gang når den blir koblet til. Det høres ut som dårlig kontakt.

se på iPhone forumet til mac1.no for masse programtips. Ellers finnes det en oversikt her også under Lesertester som ble lagt ut for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Avinstaller Europeisk telefonstøtte og installer Skandinavisk telefonstøtte. :)

 

Edit: Yoshi: Bruk iPlus med GUI, også kalt iLiberty.

 

Leste noe om at iPlus installerer en Fakeblank bootloader 3.9, mens ziPhone kun nedgraderer til bootloader 3.9, og at en Fakeblank bootloader åpner for litt risiko og slikt. Noe ordenltig å være redd for der?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Du får med 1.1.4, som kan jailbreakes og opplåses til bruk i Norge :)

 

Kult. :wee:

 

Beste måten å gjøre det på? Iplus eller Ziphone?

 

Smakssak. Sjølv likar eg ziphone best da denne er langt meir oversiktleg enn iplus

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=431&t=194212

 

 

Avinstaller Europeisk telefonstøtte og installer Skandinavisk telefonstøtte. :)

 

Edit: Yoshi: Bruk iPlus med GUI, også kalt iLiberty.

 

Leste noe om at iPlus installerer en Fakeblank bootloader 3.9, mens ziPhone kun nedgraderer til bootloader 3.9, og at en Fakeblank bootloader åpner for litt risiko og slikt. Noe ordenltig å være redd for der?

 

Eg veit ikkje. Det verkar som dei stridast litt om dette. Les meir om det her:

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=192572

Lenke til kommentar

Har prøvd å google litt rundt, men finner ingen svar. Er det mulig å sette mobilen til å ikke laste HELE mailen ink. vedlegg når den syncer mail. Er litt kjedelig når du har fått et 5 MB vedlegg som du ikke trenger på mobilen, er ikke jeg som betaler for dette, men greit å vite for å unngå unødig trafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...