Gå til innhold

Har arena ødelagt battlegrounds?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hahaha, du sier noe. du legger godt merke til en med 350 resilience og null resilience for å si det slikt, hva med å prøve det? lite resilience har lite effekt though, er som med defence, man må ha endel for å merke det.

Skrevet

Resilience er vel mer defensivt, utstyr med res. gjør mindre dmg enn utstyr uten. Så det kommer vel an på om man vil spille defensivt med res. eller offensivt uten.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

Jeg er en 70 rogue med 2 dårlige epics og resten blått. Jeg var nummer 6 med killing blows på alterac valley igår. Og på eye of the storm hadde jeg 3 mest skade gjort. så jeg klager ikke.

Skrevet

Jeg var litt i samme situasjon som trådstarter. Jeg har en lvl 70 warlock som utelukkende har drevet med PVE. Utstyret mitt er brukbart, men 0 resilence og ikke noe spesielt stamina gear. Jeg så at de nye Vidicator's Dreadweave Cuffs er så bra og billige at jeg heller vil skaffe meg de enn noe Kara eller ZA drop. Jeg startet med AB forrige weekend. Som warlock blir jeg fort første mann som angripes siden mange mener locks er overpowered, og ja, jeg dør fort og brutalt når mange går på meg. Dersom jeg møter 2 personer prøver jeg å ta en, men ender ofte opp død uten å klare det.

Jeg gjorde også en del AV siden dette var før patchen. Der er det så mye PVE at utstyret mitt faktisk var bra, men i noen av PVP nærkampene døde jeg litt vel fort.

Trådstarter er shaman (med healingspecc antar jeg) og det lille du har fått av +spell damage på healing utstyret kan fort bli for lite til å soloe en spiller, spesielt dersom det er en erfaren PVPer som er motstander. Healere er også øverst på lista over hvem som angripes først. I AB og WSG hvor det ikke er noen NPCer og all kamp er mellom spilere vil en merke mangelen på resilence veldig fort.

Som healer er du ettertraktet dersom du healer andre, og hjelper til litt med dps dersom du har tid og anledning. Du må også i større grad satse på å bli beskyttet av de andre. Da vil du overleve lengre, og ha det morsommere.

Et annet tips er å prøve AV, hvor PVE delen er større, det er mer folk, og dermed lettere for dine medspillere å holde fienden unna deg.

Skrevet
For en som ikke har noe arena gear har ikke sjangs mot en full gladis geara warrior feks.

Er det ikke slik det burde være? Fullt PvP geara character skal eie en PvE geara character i PvP. Eller er du kanskje uenig?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet
Nummer 6 er vel ikke så imponerende? Må huske at halvparten av folka er healers, og halvparten av loker rundt med flag og afk'ing

nr 6 av 80 spillere med crap gear?

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet

Killing blows beviser bare at du får mye.... killing blows.... du er rogue så killing blows er normalt.

On Topic. Trodde jeg hadde postet her før.... O.o

Det er ikke arena generelt som "ødelegger" battlegrounds, det er jo arena rewards. Selvsagt kan det virke urettferdig når man kommer inn i en battlegroup og blir grundig eid av en person med arena gear, men hvorfor skulle det vær urettferdig? Denne personen har brukt mye tid (kanskje ikke mye in-game tid, men flere måneder med venting) på å skaffe gearet sitt. Hvorfor skulle du ha noen sjanse mot denne personen da når du er nettopp blitt level 70?

Det er også lett å skaffe seg PvE gear hvis man er heldig og finner seg en brukbar guild, men du kan ikke forvente at folk med Player versus ENVIRONMENT, skal ha noen fordeler mot noen som har Player versus PLAYER gear.

Skrevet

IRT trådstarter:

Du som er healer...det heile handler egentlig om å vere litt slu når det gjelder plassering. Du skal aldri vere den som blir angrepe først. Er klar over at det her er enklare sagt enn gjort, men har full pve spec på min sp (ingen silence bl.a.), og klarer meg sånn relativt greit i Bg's. Det viktige er at om en opererer i flokk er det ikkje healeren som skal ta skaden.

Blir en slu når det gjelder plassering, kan du yte godt i PvP. Riktignok ikkje i arena, då healers som regel får passet sitt påskreve før kampen har starta, men bg's skulle nok gå =)

Skrevet
6 av 10

1/40 sier vi iallfall..

Er ingen som afker i 2.3..

Er iallfall 50% dps (warriors, rogues, mages, warlocks hunters er KUN dps, shamans palas priests druids er begge deler.) 5 dps 4 healers som kan være dps og.

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om mage er mindre gear avhengige enn andre classer, men har ingen problemer med å ta de fleste classer med fult arena gear. Bare locks jeg sliter litt med

Endret av NisseGutteN
Skrevet

Mulig litt OT.

Men uansett, PvP (Arena/BG) kludrer opp PvE. WoW er jo et spill med hovedfokus på PvE er det ikke?

Jeg mener, for eks, på en ny server. Med S3 ute og S1 er lagt ut på salg for honor og marks.

Hvordan blir veien til å få seg gear til å starte BT. (Selvsagt må du cleare TK og SSC og Rage).

Meningen er at man skal gå PvE stigen, farme de, skaffe seg gear til å dra videre til tøffere utfordringer.

Med Veteran og S1 så LETT tilgjengelig og mye av det er bedre enn KZ gear, våpen bedre enn TK/SSC osv.

Jeg liker ikke dette i det hele tatt. En full Merciless geara DPS Warr outdpser en PvE geara warr med gear fra KZ -> SSC/TK.

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet
Mulig litt OT.

Men uansett, PvP (Arena/BG) kludrer opp PvE. WoW er jo et spill med hovedfokus på PvE er det ikke?

Jeg mener, for eks, på en ny server. Med S3 ute og S1 er lagt ut på salg for honor og marks.

Hvordan blir veien til å få seg gear til å starte BT. (Selvsagt må du cleare TK og SSC og Rage).

Meningen er at man skal gå PvE stigen, farme de, skaffe seg gear til å dra videre til tøffere utfordringer.

Med Veteran og S1 så LETT tilgjengelig og mye av det er bedre enn KZ gear, våpen bedre enn TK/SSC osv.

Jeg liker ikke dette i det hele tatt. En full Merciless geara DPS Warr outdpser en PvE geara warr med gear fra KZ -> SSC/TK.

Men så bruker den DPS warrior'n med full merciless gear kanskje 3-4 måneder bare med å vente på arena poeng. Og på den tiden så burde den PvE warrioren være godt inni BT.

Skrevet

3-4 måneder så skal man være godt inni BT fra man dinger 70? litt vel fort syntes jeg. Arena starter man jo så snart en dinger 70, og spiller så mye man trenger for å få points.

Raiding krever MYE mer tid, og effort. Arena har vel ingen downsides i det hele tatt. Ikke noe repairs etc.

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet
3-4 måneder så skal man være godt inni BT fra man dinger 70? litt vel fort syntes jeg. Arena starter man jo så snart en dinger 70, og spiller så mye man trenger for å få points.

Raiding krever MYE mer tid, og effort. Arena har vel ingen downsides i det hele tatt. Ikke noe repairs etc.

Repairs der også jo :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...