Gå til innhold

Voldsom økning i Telenors makspris


Anbefalte innlegg

Netcom er et eksempel til etterfølgelse med 20 kroner døgnet i makspris!

La oss nå ikke gjøre den klassiske feilen å forhellige en mindre synder fordi det finnes større syndere. :) 20,- per megabye/om dagen er også hinsides all fornuft. Skal man betale over 7000,- i året i tillegg til månedsavgift og annet på mobilregningen bare fordi man bruker data istedet for tale? Nei takk du.

Bruker man det så mye har man jo et abonnement for databruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netcom er et eksempel til etterfølgelse med 20 kroner døgnet i makspris!

La oss nå ikke gjøre den klassiske feilen å forhellige en mindre synder fordi det finnes større syndere. :) 20,- per megabye/om dagen er også hinsides all fornuft. Skal man betale over 7000,- i året i tillegg til månedsavgift og annet på mobilregningen bare fordi man bruker data istedet for tale? Nei takk du.

 

 

Jeg forhelliger ikke Netcom fordi de har 20 kroner i makspris per døgn, men det likevel et eksempel til etterfølgelse når en av hovedkonkurrentene tar 75 kropner i makspris per døgn. Og hvis du først bruker 20 kroner hver eneste dag bestiller du selvfølgelig en av de mange Connect-alternativene for å få billigere månedspris på databruk.

 

Jeg betaler heller 7200 kroner i året for databruk (Netcom) enn 27000 kroner (Telenor) hvis jeg skal følge ditt eksempel.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Flott artikkel - At det er kunstige grenser mellom operatørene, og at dette har noe med driftskostnader å gjøre, det bør pekes på oftere.

 

Ellers så hører det vel med til historien at Telenor tok betalt for wap- traffikk på sine egne portal- sider en god stund. Og satt vanlig data- takst på alt annet av wap- trafikk utenfor. Så - i stedet for å rette dette opp (ikke minst i prislistene deres) og så pushe lette data- tjenester av diverse slag innenfor området sitt - så sørget Telenor for at tjenesten ikke gikk an å bruke. Åpenbart fordi MMS, SMS og entry- tjenestene ikke er melket nok enda.

 

For gud forby om noen faktisk brukte nettverkene deres til noe fornuftig. Sånt må en jo ikke ha noe av. Kundene er jo ikke villige til å betale for en tjeneste de vil ha, må en vel skjønne - de er bare ute etter å snyte Telenor for SMS- inntekter. For det er jo klart at når ingen bruker data- tjenestene deres, så bruker de mere penger på å ringe isteden. Til fordel for å sende e-post andre steder. Fullstendig logisk. En må bare bøye seg i støvet for slikt fantastisk salgs- talent.

 

Videre må en jo forstå at å betale 69,- i måneden for å se et knotlite, hakkete bilde av en tv- kanal (som faller ut regelmessig), er en tjeneste som er vannvittig interressant. Spesiellt når en kan se youtube i bra oppløsning via wifi. Åpenbart betyr mangel av popularitet for denne tjenesten at folk rett og slett er forelsket i prismodellen og de eksisterende tjenestene til Telenor, og vil helst betale mer for dem. Vitterlig - Telenor tilbyr simpelten en tjeneste som er mer tilpasset markedet.. og bør takkes tilbørlig for bryet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...