Gå til innhold

Hvorfor er fifa08 billigere enn fifa07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vanlig at det kjøres tilbud på nye populære titler, det er ikke mye vits å reklamere billig med gamle titler. Eldre titler ligger gjerne høyt i pris, siden de fortsatt ligger med samme innkjøpspris som da spillet var nytt. Som du ser har de ikke 07 på lager engang, derfor er det heller ikke noe vits å sette ned prisen for å få ut restene.

 

Det er også billigere å ha en tittel det går mye av i forhold til en det selges lite av.

Lenke til kommentar
Er det noen i det hele tatt som kjøper Fifa 07 nå da? Må jo evnt være tanter osv som handler gaver og ikke har peiling...

 

Kjøpte Fifa07 til PC i høst, kom forbi et sted der det ble solgt til 149,- spenn og tenkte "tjah, why not?" ...

 

... angrer som et hund. Makan til drittspill. Funker jo ikke skikkelig på PC engang.

Lenke til kommentar

dårlig jobb av spill ansvarlig i butikk, selvom nye stor titler kommer til knall pris f.eks PS2 fifa08 til 349.- så burde aldri en forgjenger koste mer enn det nye.. da burde fifa07 vært prisa til 199-299.-

 

andre ting som ser dumt ut er f.eks Ps2 FFXII 499.- også har man platinum av akkurat samme spillet til 299.-

 

Er ikke annen grunn enn slaphet og latskap, fifa 08 er lett et bedre spill enn 07.

Lenke til kommentar
Man går da ikke tom for en platinum tittel!

En spillbutikk bør kunne tilby eldre spill også så lenge de fortsatt er i produksjon..

 

I second that!

 

Leste også i en annen tråd:

Spill blir forøvrig ryddet ut av hyllene når det ikke lenger er et marked for de, og da så fort som mulig - for å gjøre plass til nyere ting.

 

Jeg kan sikkert med ordentlige ord forklare hvorfor jeg synes det er negativt, men siden tilbakemeldingene er ca de samme uansett, sier jeg bare: Lame! :)

Lenke til kommentar

Når ble min personlige mening rundt hva spillansvarlig i denne lefdalbutikken har gjort et offisiellt standpunkt for en spillkjede? :)

 

Om et spill er en eldre perle, og tilgjengelig som platinium, så kan det da godt tenkes at man tar inn spillet.

 

Men etter min mening, er ikke Fifa-serien "eldre perler", det kommer en ny versjon hvert år, hvor man har litt nytt fra fjoråret.

 

Leste også i en annen tråd:
Spill blir forøvrig ryddet ut av hyllene når det ikke lenger er et marked for de, og da så fort som mulig - for å gjøre plass til nyere ting.

 

Jeg kan sikkert med ordentlige ord forklare hvorfor jeg synes det er negativt, men siden tilbakemeldingene er ca de samme uansett, sier jeg bare: Lame! :)

 

Kan kommentere dette også - om en butikk har valget mellom å ha tittel X på lager, et splitter nytt spill, og selge 10 stk av denne. Og å ha tittel Y på lager, som kun selger 2 - og de 2 kun fordi det er en gammel klassiker - hva ville denne butikken valgt?

 

En spillbutikk, kjede som også selger spill, eller nettbutikk har lagerbudsjetter, og hyllemetere som skal fylles opp på best mulig måte. Noenganger må man velge.

 

Når xbox360 kom, nintendo ds kom og nintendo wii kom - så må enten noe forsvinne fra hyllene for at man skal kunne få plass til det nye - eller så må man bygge ut butikken :).

 

EDIT: Uansett så har dette lite med trådstarters spørsmål. Send meg gjerne en pm dersom man har fler spørsmål ang mine meninger rundt ting :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...