Gå til innhold

Nokia N95 8GB. Diskuter den her!


ksvens1

Anbefalte innlegg

da har eg fått telefonen min fra Usa, endre produktkode til skandinavisk og så skulle eg oppdatere fimrware.

Då "kobla" usb-porten seg ut litt over halveis og telefonen frøs... Nå går det ikkje ann å gjere noke, går ikkje ann å fortsette oppdateringen.

Kan eg levere inn telefonen kor som helst får å få det ordnet?

Han frøs hos meg også,men etter et stund fortsatt han...

Benyttet dere en USB-"hub" ved oppdateringen?

Hadde dere kabelen tilkoblet fram eller bak på PC-en?

Tilkoblet via en "kabelforlenger"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En USB-hub er en innretning som tillater at du kan koble til flere USB-enheter fra en USB-port.

USB-portene på fremsiden av en PC/i skrivere/i tastatur/i skjerm kan f.eks. betegnes som en hub.

Finnes også eksterne USB-huber btw...

Uten at jeg har veldig mye kjennskap til dette, så menes det at disse kan levere mindre strøm enn en "vanlig" USB-port...

 

Ser at det begynner å bli endel brukere i forumet, som rapporterer død N95/N95 8GB nå, så hadde kanskje vært greit å startet feilsøking på hvorfor problemet oppstår...

 

USB-kabelen CA-53 (Made in China) som kommer bundlet med N73, E65, etc., er somregel skyldneren hva disse telefonene angår...

Endret av DTS
Lenke til kommentar
HUsker ikke hvem, men det var en som sa at den kabel vi får med n95 8gb er noe dritt. Fra taiwan?hæ?Stemmer! f*** også,ska skaffe meg en ny kabel,før den her tar liv av min n95 :love:

Jeg tør ikke påstå at kabelen til N95 8GB er noe dritt, hvis du refererer til meg altså...

 

Taiwan? Det er ikke Thailand den er produsert da?

 

Jeg nevnte som et eksempel, at kabelen bundlet med N73, E65, etc. er noe dritt, og at det somregel er denne som er årsak til død telefon på disse.

Det er ikke samme kabel det er snakk om, så jeg har ingen formening om USB-kabelen til N95 8GB...

Endret av DTS
Lenke til kommentar

Mye arbeid er det sikkert ikke... Tar vel ikke veldig mye lengre tid enn en vanlig FW-oppdatering vil jeg tro.

Men, da spørs det da, om Mobildata ser seg råd for denne oppgaven på egenhånd, eller om de må sende den videre til Nokia's hovedverksted.

Må de sende den inn, så må du nok regne med å være telefonløs i +/- 4 uker, sikkert enda lengre også p.g.a. høytiden som nærmer seg med stormskritt...

 

Pris: Dette spørs litt på hvor "runde i kantene" Mobildata/Nokia er, for normalt sett skal rep. grunnet FW-oppdatering dekkes av garanti.

Er de derimot strixe, så må du nok regne med å betale en slump ja, i.o.m. at det dreier seg om en importtelefon. Evnt. hvor mye, tør ikke jeg å anslå...

Lenke til kommentar
Høres ut som en fet telefon! Jeg står ovenfor et vanskelig valg her nå..

 

HTC S730 - Nokia N95 8GB :hmm:

 

 

Jeg hadde ikke vært i tvil.

 

Om du vil ha en mobil med alt av funksjoner, så velger du n95 8gb. Den har en del mer enn HTC S730, som blant annet; 8gb minne, 5mpx kamera, gps, radio, ir, større skjerm, autofokus, fotolys, tv utgang osv

 

Her er speksa for n95 8gb og HTC S730..

 

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...ids%5B%5D=82073

Lenke til kommentar
HUsker ikke hvem, men det var en som sa at den kabel vi får med n95 8gb er noe dritt. Fra taiwan?hæ?Stemmer! f*** også,ska skaffe meg en ny kabel,før den her tar liv av min n95 :love:

 

 

Jeg syns ikke n95 sank såååå veldig mye pris før den nye 8 GB ble lansert. Ser det er mange som kommenterer at den er dyr osv osv osv... Men da n95 var helt ny, betalte jeg 5990 uten abb. for den. Så de som sier at 8GB er sååå mye dyrere kontra n95 feks, sjekka ikke prisen på n95 da den kom tror jeg. Etter min mening var den verdt pengene.

Lenke til kommentar

Har bestilt en nokia n95 8gb for en venn av meg fra mpx nå. innlevert postterminal i stokke i dag kl 16.40- noen sjangs den kommer på lørdag til haugesund tror dere? den vil jo sannsynlig komme fram til stavanger omlastingssentral. men kjører de ut servicepakker videre på fredag??? noen som vet.

Endret av tvilling81
Lenke til kommentar

Jeg bestite fra mpx her en dagen, og la i de ekstra kronene det koster for å få den sm ekspress på døra.. (bedriftsekspress) Da var den her kl 0832 dagen etterpå...

 

Du kan se på lista deres, over frister.. i følge den lista var fristen for servicepakker til Hgsd den 18 des. Ekspress den 21. Så hadde du betalt litt ekstra i frakt hadde den vært der i morgen. Nå er det ikke sikkert... men er du heldig, så kanskje :D

Lenke til kommentar
Jeg bestite fra mpx her en dagen, og la i de ekstra kronene det koster for å få den sm ekspress på døra.. (bedriftsekspress) Da var den her kl 0832 dagen etterpå...

 

Du kan se på lista deres, over frister.. i følge den lista var fristen for servicepakker til Hgsd den 18 des. Ekspress den 21. Så hadde du betalt litt ekstra i frakt hadde den vært der i morgen. Nå er det ikke sikkert... men er du heldig, så kanskje :D

 

huff var kun betaling med mastercard eller noe som kunne velge den der express bedrift. så jeg fikk ikke lagt inn med betaling med kort pga vennen min ikke kjøpte den med kort. men har forberedt vedkommene om at den kommer sannsynlig ikke til å komme på lørdag, men kommer nok tors el fredag i romjula

Lenke til kommentar
Gleder meg til oppdateringen for norsk kommer, så jeg kan skrive sms på norsk og få norsk språk på mobilen, bruker denne nå som mobil nmr to pga jeg ikke kan tekste på norsk...

 

Oppdateringen er kommet. Det er bare og endre produktkoden å kjøre oppgradering.

Fungerer helt topp. Norsk meny og T9.

Kan noen her hjelpe meg med og oppdatere produkkoden på min N95 8gb, får det ikke til.

den vil ikke endre seg :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...