Gå til innhold

Er allmen påbygging hardt?


Grievdus

Anbefalte innlegg

Jeg gikk allmenn påbygging og jeg synes ikke det var særlig hardt. Men det krever god motivasjon for å klare seg igjennom 10 timer norsk i uka.

Men følger du med i timen, tar notater og gjør en innsats hver dag er det ikke noe problem og få gode karakterer selv om man ikke er så veldig akademisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja tja, vet i hvert fall i år at det er litt spesielt fordi vi har så mange fra reform 94 (jeg går påbygg nå) så kan det gjøres mye forskjellig. Man kan enda få vitnemål på r94, men da må man gjøre alle eksamenene osv i r94, noe som også er nynorsk eksamen. De i klassen min fikk f.eks. valget mellom 3 timer matte eller 5 timer som er på påbygg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
er nok redd jeg ikke kan hjelpe deg med det da jeg har hatt friår det siste året. Men som sagt så skal det ligge inne der, ta og hør med en rådgiver du. Kan hende du i værste fall må sende det på papir istedet.

 

Hehe. tror jeg fant det :) fant det under yrketsnavnet på faget jeg hadde for 4 år siden. bare at de hadde skiftet navn på faget :) defor var det litt vanskelig og finne hehe.

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

går allmennfag påbygg..

du skal ikke ta 3 år på ett år xD

jeg har jo allerede hatt de faga jeg skal ha på gk og vk1...

 

det er hardere enn formgivning som jeg gikk på ja!

gjerne 3 prøver og masse lekser og kanskje en fremføring samme uka...

prøver i hvert kapittel ihvertfall historie, naturfag og matte her.

sykt mange heldagsprøver

og ja 5 timer norsk.. som er ganske kjipt.

anbefaler deg å virkelig jobbe på påbygning.

 

og velg et valgfag/programfag som du vet du kommer til å trives med og som er enkelt for deg.

 

men så kan du jo også dele opp året i fks to år. ta noen fag ett år, og resten av faga andre året. men da må du huske på at du kan ha mista retten til vgs opplæring, og at du ikke har rett på stipend lengre,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...