Gå til innhold

4GB+ på XP 32-bit, skaper det problemer, utover at alt ikke er tilgjengelig?


ATWindsor

Anbefalte innlegg

Vil bare slenge meg på her og melde at Vista x64 virker UTMERKET til spill pc. Jeg kjører Geforce 8800 GTX og Soundblaster X-fi i Vista x64 uten noen stabilitetsproblemer overhodet. Jeg har kun hatt stabilitetsproblemer med et spill det siste året og det er Dark Messiah of Might & Magic men det er kjent for at det ikke er x64 kompatibelt.

Så til de av dere som sier x64 ikke egner seg for spilling... Det var i fjor det :p

 

Andre specs er:

4x1Gb minne

Intel C2D E6600

2x250Gb sata harddisker i raid 0

wlan pci kort

Gigabyte P965-DS4 hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil bare slenge meg på her og melde at Vista x64 virker UTMERKET til spill pc. Jeg kjører Geforce 8800 GTX og Soundblaster X-fi i Vista x64 uten noen stabilitetsproblemer overhodet. Jeg har kun hatt stabilitetsproblemer med et spill det siste året og det er Dark Messiah of Might & Magic men det er kjent for at det ikke er x64 kompatibelt.

Så til de av dere som sier x64 ikke egner seg for spilling... Det var i fjor det :p

 

Andre specs er:

4x1Gb minne

Intel C2D E6600

2x250Gb sata harddisker i raid 0

wlan pci kort

Gigabyte P965-DS4 hovedkort

 

Er det mange spill som ikek fungerte i fjor, så er den ikke godt egnet for spilling i år heller, jeg spiller mange gamle spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er noen DOS-spill som ikke fungerer ordentlig i DOSBox. Som f.eks. Wing Commander III og IV. Og ja, har prøvd. Disse spillene er fra 1994/1995. Skal man få spillene til å kjøre på riktig måte, og med tilbehør som f.eks. joystick over gameport på lydkortet, må man ha DOS-kompatibel maskinvare og kjøre f.eks. Windows 98 SE, som støtter native DOS.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Vil bare slenge meg på her og melde at Vista x64 virker UTMERKET til spill pc. Jeg kjører Geforce 8800 GTX og Soundblaster X-fi i Vista x64 uten noen stabilitetsproblemer overhodet. Jeg har kun hatt stabilitetsproblemer med et spill det siste året og det er Dark Messiah of Might & Magic men det er kjent for at det ikke er x64 kompatibelt.

Så til de av dere som sier x64 ikke egner seg for spilling... Det var i fjor det :p

 

Andre specs er:

4x1Gb minne

Intel C2D E6600

2x250Gb sata harddisker i raid 0

wlan pci kort

Gigabyte P965-DS4 hovedkort

 

Er det mange spill som ikek fungerte i fjor, så er den ikke godt egnet for spilling i år heller, jeg spiller mange gamle spill.

 

AtW

Tjaa kan det hende at det er andre faktorer enn spillene som forårsaket problemer? I fjor var det ikke mulig å spille i Vista x64 fordi det ikke eksisterte drivere som var stabile (hvis de fantes i det hele tatt).

Jeg spiller f.eks Planescape Torment i Vista x64. Funker helt utmerket det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...