Gå til innhold

Everquest Secrets of Faydwer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til å være desperat for å holde EQ i live. Det lever som aldri før. EQ har en del features som gjør det unikt i forhold til andre RPG spill. Muligheten til å utvikle karakteren din finnes ikke i World of Warcraft. I Everquest har du Alternative Abilities som gjør at du kan spesialisere deg i hva som helst. Når du er top lvl i andre spill er du ferdig, bare få raidzoner, i EQ er det ufattelige muligheter.

 

Ta en titt, du vil nok bli overveldet over mulighetene og mangelen på tid for å utføre alt.

Lenke til kommentar
Er det veldig avhengighetsskapende?

 

Ja det vil jeg si, jeg har holdt på i 7 år nå.

 

Haha, etter den forrige utvidelsen tenkte jeg som så at "nå må det vel definitivt være slutt". Det gjorde jeg forsåvidt de to-tre utvidelsene før det igjen også.

 

Sier sitt at de klarer å holde liv i det, og tydeligvis utvikler mer content uten å gå i underskudd på det, etter så mange år. Er noen rimelig hardcore gamers der ute. :)

 

Mitt første WoW-guild, der jeg spilte aktivt i to år før jeg fant ut at jeg skulle gjøre andre ting med fritida mi, var en gjeng med folk som hadde hoppa fra Everquest. Stort sett for å slippe å spille aktivt ... men det er klart, vanskelig å lære en gammel hund nye triks og etter noen måneder var guildet igjen topp på serveren med fire kvelders raiding i uka. Og sånn gikk to år.

 

Hva vil jeg ha sagt med dette innlegget? Jeg skjønner godt hvorfor Everquest fortsatt har hodet over vannet, selv om man skulle tru det burde gå på stumpene snart. Er det en sjangs for at jeg kjøper WoW-utvidelse nummer 9 om 7 år, selv om jeg ikke spiller "aktivt"? Absolutt. Er det en sjangs for at jeg da fortsatt spiller mest på samme character som jeg fulgte i to år med aktiv raiding? Definitivt, eller faktisk, det er 100% sikkert.

 

Man blir liksom litt glad i toon'en sin, og stayer-folkene man spiller med ikke minst. Er nerdete som faen med raiding, grinding, hardcore PvP-ing,men samtidig var det noe mystisk gøy over det. Og Everquest er det mest hardcore, grindete, raidete spillet av dem alle.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Poster en gang til for å spørre om et par ting. Fikk plutselig lyst til å prøve EQ, prøvde free trial for et års tid tilbake men hadde ikke tid til å sette meg noe inn i det.

 

1) Hva koster en subscription i måneden nå?

2) Hvor "lett" er det å starte "helt på nytt" i EQ sånn som det er nå? Mye utvannet content som må spilles gjennom, eller kan man starte lengre opp i løkka?

3) Hvor mange spillere er det egentlig? Noen sier at en million fortsatt spiller EQ, andre sier 75.000.

4) Kan man kjøpe EQ+Expansions, fysisk, eller er det bare downloads som gjelder?

Lenke til kommentar
Poster en gang til for å spørre om et par ting. Fikk plutselig lyst til å prøve EQ, prøvde free trial for et års tid tilbake men hadde ikke tid til å sette meg noe inn i det.

 

1) Hva koster en subscription i måneden nå?

2) Hvor "lett" er det å starte "helt på nytt" i EQ sånn som det er nå? Mye utvannet content som må spilles gjennom, eller kan man starte lengre opp i løkka?

3) Hvor mange spillere er det egentlig? Noen sier at en million fortsatt spiller EQ, andre sier 75.000.

4) Kan man kjøpe EQ+Expansions, fysisk, eller er det bare downloads som gjelder?

 

 

1) ca 15 $

2) Veldig lett å starte, men vanskelig å bli god. Dagens "raidere" har blitt lvl 80 (i løpet av uka her) med 1500+ AA (Alternative Abilities), så highlvl raiding kan bli vanskelig. Men mulighetene i spillet er enorme, og en kan ha det gøy i tutorial også. Det er hele tiden folk der, men kan bli vansklig å finne grupper i lavere lvl.

3)Tror nok tallet er nærmere 75k enn 1 million, men ikke så lett å si ettersom de fleste spiller amerikansk tid(ihvertfall på min server).

4) Jeg har sett at Game og noen andre har de fysiske boksene, men lettere å laste ned.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Høres fett ut! Fant et par gamle EQ spill i skapet, tydlighvis stefaren min sitt, får vel kanskje teste det ut, men det blir vel etter at jeg har gått lei av TF2 Crysis og GH3:P (og kanskje Timeshift) spørs hva jeg får til jul.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...