Gå til innhold

Hosting av nytt closed source prosjekt


Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner snakker om å starte opp et firma og websiden er produktet. Vil ikke gå inn i detaljer på hva websiden er, da det ikke er viktig.

 

Uansett, vi trenger et felles sted å ha kildekode, dokumentasjon, mail lister, og andre type filer og slikt. Har vurdert sourceforge, men de tilbyr ikke gratis closed source prosjket hosting. Vi har ikke særlig med penger, og ei heller ressurser til å sette opp en egen server.

 

Finnes det en side som tilbyr gratis hosting av prosjekter og som ikke bryr seg om det er open source eller closed source? Må tilby dokumentasjon, bugtracking, mail lister, subversion pluss andre finesser som sourceforge har.

Må også kunne begrense adgang til prosjektet sånn at bare autoriserte brukere kan se noe som helst.

 

Har sett på google code hosting, sourceforge og codeplex. Litt usikker på om google code hosting og codeplex tilfredstiller de kravene jeg/vi har.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere *må* lukke kildekoden så har dere vel en killer forretningsidé, så da er det bare å skaffe investorer eller ta opp lån for å få råd til infrastruktur. Jeg har ikke hørt om noen som tilbyr gratis prosjekt- og kildekodestyring for prosjekter med lukket kildekode, og kan ikke se noen grunn til hvorfor noen ville gjøre det siden dere ikke vil bidra med en dritt til allmennheten.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har sjekket ut de nevnte nettsidene er fordi jeg ønsker et gratis sted å samle all info på.

Om det er en opensource nettside noe ala sourcecode, eller noe annet er ikke så farlig bare de tillater closed source kode.

 

Har tenkt på å sette opp en egen server, men hvorfor finne opp hjulet på nytt dersom det finnes et bra alternativ fra før som er i drift? :p.

 

Når det gjelder versjons kontroll så er subversion tingen. Har satt den opp før, så er litt kjent med det. Men så er det der med å holde server oppe hele tiden som ikke frister.

 

Kunne selvfølgelig betalt for en løsning som er billig, men da vi er akkurat i startfasen så tror jeg ikke vi er så keen på å betale for så mye.

Lenke til kommentar

Herregud, dere er interresert i å starte et prosjekt der dere skal tjene penger, men er ikke villig til å betale de som hoster prosjektet deres... dere forstår hvorfor ingen er interresert i å hoste det for dere da?

Sett opp en server, dere kan bruke en gammel P3 eller eldre til dette, og dere trenger ikke noe mer en 2Mb/768kb linje for dette.

Subversion programvare klarer dere helt sikkert å finne, og vips! veldig billig! og mer en bra nok.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Kunne godt ha betalt for noe etterhvert, men akkurat nå i start fasen er alt veldig usikkert og sånt. Ingen av oss har noe særlig med penger å bruke heller.

Selvfølgelig skjønner jeg at de fleste ønsker å ta betalt for hosting for et firma som ikke har opensource kode.

 

Ville bare høre om det fantes et sted som ikke brydde seg om det var kommersiell eller open source kode. Tvilsomt at jeg finner noe, så må nok sette opp en server selv.

 

Jeg har en gammel pc stående som jeg kan bruke. Grunnen til at jeg helst ikke vil bruke den er at jeg ikke har noe sted å ha den på, spesielt hvis den skal stå på døgnet rundt. Bor i kollektiv og er trangt med plass. Det å ha en bråkete på rommet er lite aktuelt.

 

Vil bare sjekke hva mulighetene er før jeg bestemmer meg for noe. That's all :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...