Gå til innhold

- 64 GB internminne om to år


Anbefalte innlegg

- Du kommer aldri til å se en Sony Ericsson-telefon som ikke har fokus på prisen, batteritiden og størrelsen. Får vi spørsmål om hvorfor en mobiltelefon ikke har funksjon X, så er svaret at funksjonen ikke var forenlig med ett av disse tre punktene.

 

Her har SE forstått noe vesentlig som har gått andre produsenter hus forbi. Batteritiden er en vesentlig funksjon som _må_ være til stede i en mobiltelefon. Det nytter ikke med allverden av funksjoner, når batteriet ikke holder telefonen i live lengre enn til lunch.

EDGE bruker altså mye strøm?

 

Hjelper ikke med all verdens batteritid når selv gammel, men likevel nødvendig, teknologi er utelatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Du kommer aldri til å se en Sony Ericsson-telefon som ikke har fokus på prisen, batteritiden og størrelsen. Får vi spørsmål om hvorfor en mobiltelefon ikke har funksjon X, så er svaret at funksjonen ikke var forenlig med ett av disse tre punktene.

 

Her har SE forstått noe vesentlig som har gått andre produsenter hus forbi. Batteritiden er en vesentlig funksjon som _må_ være til stede i en mobiltelefon. Det nytter ikke med allverden av funksjoner, når batteriet ikke holder telefonen i live lengre enn til lunch.

EDGE bruker altså mye strøm?

 

Hjelper ikke med all verdens batteritid når selv gammel, men likevel nødvendig, teknologi er utelatt.

 

Edge er da implantert i det nye os-et til SE, så du skyter deg selv i foten nå...

Lenke til kommentar
Nokia N95 er kardinaleksemplet på at Nokia fraviker et prinsipp, som SE ikke vil fravike, hvis vi skal tro på dem da...

N95 er et kardinaleksempel på at Nokia lar brukerne sine velge mellom funksjoner, og batterikapasitet - de får et alternativ. Mens SE er det bare en haug av middelmådige telefoner, og da hjelper det lite at de har god batterilevetid for de som ønsker flere funksjoner.

 

Så skjønner ikke hva poenget her er. Nokia har jo en rekke telefoner i middelklassen med tilsvarende funksjoner og batterikapasitet som SE. Se bare på testen til Amobil så ser du at SE på ingen måte dominerer på batterikapasitet.

 

Kan jo nevne at SE har laget 4 modeller som har trykkfølsom skjerm, sammen med qwerty-tastatur, uten at batteritiden er dårlig av den grunn. Nokia har så vidt jeg vet ingen modeller som kan by på dette? Eller tar jeg feil? Men jeg skjønner at jeg traff en nerve hos Nokia-fan-boysa, så et poeng har jeg nok? ;)

Lenke til kommentar
Edge er da implantert i det nye os-et til SE, så du skyter deg selv i foten nå...

Slik N95 8GB kommer med betydelig bedre batterikapasitet enn sin forgjenger. Ting blir stadig bedre, men noen av oss klarer å se at det gjelder uavhengig av produsent.

 

Og andre mister totalt gangsyndet når yndlingsprodusenten blir omtalt negativt. Hvor har jeg sagt at Nokia ikke forbedrer seg. Har jeg påstått at Nokia ikke har telefoner med god batterikapasitet? Jeg har vel kun påpekt at SE har et prinsipp, som Nokia ikke har? Og etter min mening er det et viktig prinsipp.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...