Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med treig PC i ALLE spill


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en tilhenger av steam og har mange source spill.

 

Før kunne jeg spille dem uten problemer og laggfritt, men de siste månedene har jeg måttet skru ned på -dxlevel 70 og alt på det laveste i alle source spilla mine MEN jeg lagger fortsatt i spilla(!!).

 

Jeg skjønner ikke hva som er problemet

Jeg har prøvd:

Formatert

Reinstallert drivere på skjermkort

Helt iskald pc

 

Men ingenting hjelper, jeg trenger hjelp så fort som mulig

 

Mine specs er:

Windows XP Professional SP2

Intel Pentium 4 CPU 2.66 GHz

1024 MB RAM

Nvidia GForce 7300 GT 256 MB RAM på en Fujitsu e213 Monitor

250GB IDE HDD Delt i 3 deler, 1 50GB Windows, 1 100GB Spill og 1 100GB Musikk

Hovedkort er vel EpoX ett elller anned, skal være greit i alle fall

350W Strømforsyning (skal holde på mitt oppsett med 250)

 

Lydkort og nettverkskort er standard med på hovedkortet

 

 

Jeg trenger sårt hjelp fra noen datakyndige der ute :)

 

MVH

Hofern

Endret av Hofern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der var nå en del punkter som skulle tilsi at du får problemer i spill, men hvis det er dette oppsettet du har kjørt på før, inkl alle de partisjonene, og det nå "plutselig" har begynt å gå tregt, så er det vel på tide med en diskopprydding.

Dvs slette/overføre filer, fragmentering, og fjerne annet grums som evt spyware osv.

 

Se også på oversikten over hva som bruker ressurser og hvor mye. Stopp de du ikke har bruk for.

 

Du sier du har formatert, men en skikkelig opprydding vil likevel være nødvendig. Har du ikke maskinvarefeil så er det bare det som kan løse det.

 

Kunne lagt til at du bør ha mer RAM, men som sagt; har du kjørt greit på dette før så...

 

Funker det ikke med opprydding så ville jeg heller installert OS på nytt, og bare én partisjon. Kjøp deg heller en ekstern disk og flytt over musikk og filmer på den.

Endret av cheeba33
Lenke til kommentar

har du å treig pc? jeg tok med min på trening å skolde sjekke om jeg fekk den i form, den var så tjokk at jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre, den datt et par ganger på rulleskøyter, men det gikk bra:)

men tilbake til poeget nå, maskinen din er på tjukka å trenger trenging, eller så har du koza dj litt for mange ganger med den, så jeg anbefaler abort på det høgste=) koz deg=)

Lenke til kommentar

Bruker du bærbar? og har du installert ein batteri patch frå microsoft? så er det problemmet. var med meg etter eg installerte den, klarte ikkje å spille av alle spilla på fult fordi grafikk kortet ikkje fikk nok strøm. Om du har installert patchen så avinstaller den. finn ut kva den heiter og slett den via fjern/legg til dingsen på kontrollpanelet

 

 

 

- OPS :p Såg no at du ikkje har bærbar :p glem det der oppe :p

Endret av MPC
Lenke til kommentar
Sorry men jeg veit ikke hva chipsetdrivere er :) er ikke helt datakyndig :)

 

Dette er en stasjonær pc

 

Skal teste ut de programmene når jeg kommer hjem

 

Chipset drivere er drivere til hovedkortet ditt(inkluderer harddisk kontroller/chipset/...). Som får hovedkortet til å samarbeide med resten av komponentene. Mangel på slik driver vil føre til at systemet får ikke nødvendig flyt i oppgavene(hovedkort<->komponenter) og det går tregt.

 

Installér NYESTE chipset drivere, skjermkortdrivere og alt det andre som manger under Kontrollpanel-System-Maskinvare-Enhetsbehandling.

 

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...