Daje.P Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Jeg trodde bare du mente som du skrev at det var viktig at alle stiller med likt utstyr. At det kun gjelder utvalgte deler av utstyret ble ikke nevnt. Hvem skal avgjøre hva som er lov og ikke av ekstrautstyr? Jeg er langt fra uenig i at kombinasjonen mus/tastatur ofte kan gi en bedre kontroll i FPS enn vanlige håndkontroller. Og da tven min røyk for noen år sida og jeg kobla opp ps2'en mot en gammal 14" for å spille GT4 mens jeg venta på ny kjørte jeg også dårligere enn jeg pleier, så hvordan "man sanser spillet" påvirker også det du kaller "skills", og er ikke "ett fett". I actionspill hører jeg hvor fienden kommer fra med et ordentlig lydanlegg, det gjør jeg ikke med tvens innebygde crappy høyttalere. Så litt av "skillsa" mine kan nok ligge her og I bilspill, skal det være lov med ratt og pedaler, eller må vi bruke dualshock/sixaxis der og? Tredjeparts "vanlige" kontrollere til ps3 fra feks madcatz, er det lov, eller hvor går grensen? PPS jeg vil ikke ha restriksjoner på slikt assa Men hvis noen vil spille med annet utstyr enn meg, javel, da får de gjøre det.
KVTL Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 Et stk. ønsket å bli slettet innlegg fjernet, samt to kommentarer angående det innlegget. MVH KVTL
dmord Skrevet 16. november 2007 Skrevet 16. november 2007 MEN.. Om mus og tastatur i bunn og grunn er SÅ mye bedre vet jeg ikke.. HALO gutta som legger ut skrytefilmer på youtube ser ihvertfall ikke ut til å ha problemer med å knuse all motstand på korte øyeblikk. uten bruk av mus og tastatur. Uansett... Vi kan ta litt 1v1, 2v2, 3v3 etc matcher mot de som har kjøpt inn denne kontrolleren og finne ut i praksis om det er stor forskjell. Om forskjellen er liten skal jeg trekke tilbake alt jeg har sagt Da får jeg bare råtrene med gamepad`en Jeg melder meg ihvertfall på gamepad teamet PSN dreadvoid
Stalking Hawk Skrevet 17. november 2007 Skrevet 17. november 2007 Stiller meg bak dmord her. Noe av sjarmen med online-gaming på konsoll, er at de fleste stiller med de samme forutsetningene. Når det er sagt, så mener jeg at det nok ikke er en kjempefordel med denne musen - annet enn når du sniper. Jeg tror at en øvet konsollgamer vil være jevngod med en øvet musbruker.
Juke Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 (endret) Jeg er helt enig i at det er en form for "juks" å bruke denne kontrolleren i onlinespilling dersom spillet i utgangspunktet ikke tillater noe annet enn gamepad, men jeg gir faktisk skylden for at denne "juksemetoden" nå er tilgjengelig direkte til spillutviklerne og/eller Sony fordi de ikke har lagt til rette for å tillate mus/tastatur i spillene helt fra starten av. Hadde Sony f.eks. hatt som krav til spillutviklerne at samtlige spill (innen passende kategorier i allefall) skulle støtte mus/tastatur helt fra starten av, ville dette produktet trolig aldri sett dagens lys, i allefall ikke i form av et produkt som emulerer en vanlig gamepad. Dermed ville det blitt mulig å ha kontroll over hva slags styreenhet de forskjellige spillerne på en gitt server får lov til å bruke. Dette produktet emulerer etter det jeg har lest tidligere en vanlig gamepad på en måte som gjør det umulig å detektere/sperre den (i følge produsenten selv i allefall), dermed er og blir "juksemuligheten" nå et faktum, og spillere som ønsker å spille utelukkende mot andre med gamepad kan aldri vite sikkert om noen "jukser" ved å bruke denne kontrolleren eller ikke. Selv er jeg en stor tilhenger av mus/tastatur, og synes denne kontrolleren virker meget lovende, men jeg synes likevel det er utrolig teit å "jukse" ved å bruke denne på servere der det egentlig kun er tillatt med gamepad, og kunne aldri tenkt meg å snike til meg ufortjent ekstrahjelp ved å benytte den i onlinespilling i slike sammenhenger. Dessverre er det utvilsomt mange andre der ute som ikke vil nøle et sekund med å utnytte denne kontrolleren for alt den er verd på "gamepadservere". edit: skrivefeil Endret 19. november 2007 av Juke
Daje.P Skrevet 18. november 2007 Skrevet 18. november 2007 Det er klart, er det en regel på server om at man ikke skal bruke slikt er det selvsagt juks å bruke det, der er jeg helt enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå