Gå til innhold

Problemer med radeon 9700 Pro


melbamix

Anbefalte innlegg

Har et problem med mitt skjermkort type hercules radeon 9700 Pro. OS'et på maskinen er win XP (lovelig version faktisk :smile: ) Problemet er at når jeg spiller CS henger maskina seg. Det kommer noen stygge lyder i headsettet, maskina henger i 10sec eller så før den rebooter. Har de siste driverne. (www.rage3d.com) Uansett om jeg velger direct 3d eller openGL henger maskina. Jeg har prøvd forskjellige drivere, prossessortempen ligger på mellom 45-50 grader så den er det ikke. Kan jo nevne at det er ntfs partisjon cs er innstalert på. Resten av maskina er :

 

ASUS a7v8x

XP2200+

lydkort 5.1 creative

768mb corsair xms3200

mist silent twin

WD 120GB 8mb cache

360watt psu.

 

Alle ideer, tanker mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vere at det intregrerte nettverkskortet på hovedkortet ditt kan vere grunnen til cs og andre online spill fryser eller henger seg. jeg har samme hovudkort og hadde samme problem helt til jeg satte i et eksternt nettverkskort. Dette kan vere løsningen, ellers har det vert en del problem med ati radeon 9700 pro kortene. :-?

Lenke til kommentar

Har selv et Radeon 9700. Hadde(har) samme problem i Unreal 2 med Catalyst 3.0 driverene. Spillet hengte seg med en gang, med en fæl lyd etterfulgte. Lastet ned Omegadrives(www.rage3d.com) Catalyst driver, og problemene ble nesten borte. Får fremdeles noe heng og spesielt en general protection fault error, men regner med dette er en kombi av tull med driverne og at spillet sannsynligvis trenger en patch(eller 3) for å fungere optimalt. Har da ikke testet noen andre spill, så vet egentlig ikke hvor stabil skjermkortdriverene egentlig er, og hvor ustabilt spillet er. Må vel prøve et par andre spill når jeg kommer hjem av jobb.

Lenke til kommentar

Tingen er at A7V8X er ett forbanna dritt hovedkort, som ikke er 8x agp kompatibelt... Iallefall ikke alle revisjonene av kortet. Det som er problemet ditt er VIA4in1 driverne. Installer de som følger med WinXP, ikke VIA sine usertifiserte dritt drivere! (Oppdater driver, ikke søk..., velg en signert driver)

 

Dette hjalp meg iallefall....

 

Kaptein_S

Lenke til kommentar
Tingen er at A7V8X er ett forbanna dritt hovedkort, som ikke er 8x agp kompatibelt... Iallefall ikke alle revisjonene av kortet. Det som er problemet ditt er VIA4in1 driverne. Installer de som følger med WinXP, ikke VIA sine usertifiserte dritt drivere! (Oppdater driver, ikke søk..., velg en signert driver)

 

Dette hjalp meg iallefall....

 

Kaptein_S

 

 

Jeg hadde et connect 3d radeon 9700 pro kort. det funka ikke derfor byttet jeg det med g 4 ti 4200 se(agp 8x kompatibelt). grafikkortet står på et asus a7v8x hovudkort. jeg lastet ned de nyeste via4in1 driverene og da fungerte kortet som det skulle. Så jeg vet ikke helt om det er hovudkortet sin feil.

jeg fikk ikke kjøre mitt connect3d radeon 9700 pro kort på agp 8x. jeg prøvde det meste men uten å lykkes. på via sin hjemmeside las jeg at gamlere via chipset på socket a hovudkort ikke fungerte med radeon 9700 pro. når radeon kortet oppdaget at det var et via chipset kjørte det automatisk ned på agp 2x selv om chipsetet støttet agp 8x.da vil det jo si at feilen ligger på grafikkortet, hvertfall i mitt tilfelle. :-?

Lenke til kommentar

hmm, bios er den nyeste der oxo. Men feilen skjedde etter jeg hadde en stor "rengjøring" på pcen. Dvs

 

Oppdaterte til catalyst 3.0.

oppdaterte til siste tilgjengelige bios.

Microsoft SP1a.

VIA hyperion 4in1 drivere.

Oppdaterte driverne til intern nettverkskortet.

La inn CS på ntfs partisjon.

 

Så nå driver jeg å bytter, greit, prøver uten hyperion 4in1. catalyst 2.5, og et nytt eksternt nettverkskort. Vi får krysse fingra og håpe det beste. Det er ikke mulig at det er noe fysisk galt med skjermkortet? Ingen prog jeg kan kjøre for å teste dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...