Gå til innhold

Erfaringer med Asus P5N32-E og XFX nForce 680i SLI


CosmoK

Anbefalte innlegg

Heisan folkens! Er på utkikk etter et nytt hovedkort med SLI støtte, og vet nå at 780i chipsettet er utsatt til 2008, så da har valget automatisk landet på et av 680i hovedkortene.

 

Jeg har god erfaring med Asus og XFX sine varer, men har hørt at P5N serien til Asus sliter litt med enkelte Corsair minnebrikker. Jeg er villig til å ta den risken, så jeg lurer på om noen har erfaring med Asus sitt P5N32-E SLI/SLI Plus og/eller XFX sitt 680i SLI kort, spesielt med tanke på overklokking.

 

Jeg er vel mest interessert i hvor stabilt/brukbar BIOS er for hvert hovedkort, men andre fordeler og ulemper med dem er også greit å vite. Har lest noen tester på nettet allerede, men det er alltid greit å spørre dere andre forumbrukere om noen har oppdaget andre positive eller negative sider ved hovedkortene som anmelderene ikke har.

 

Pleier ikke å være helt på tur når det gjelder hardware, men jeg har ikke vært borti 680i chipsettet enda (og derfor ikke lest særlig mye om det), der min erfaring har bare vært med 975X og tidligere chipsett.

 

-CK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha quad og 680i pluss overklokke er evga 680i valget.

Hvorfor?fordi dem har gitt ut rev a1 som fixer quad-fsb problet med 680i.

 

Har kjørt p5n32 siden oct 2006 100% stablit det,

men kan ikke få høy fsb.

 

For core2 er det vel ikke så mye som skiller.

 

Det er mange som har slitt litt med 680i,

så du må lære deg bios og ikke gi for høy spenning til minnet.

Er også vrang når det gjelder 4gb på noen minnetyper.

Må vel bare anbefale crucial ballistix som kjøre veldig bra på 680i.

Lenke til kommentar

LItt usikker på om Plus versjonen er det du spør etter, men antar at dette du sikter til ?

Jeg valgte ASUS P5N32-E-SLI Plus (XFX 8800GTS/320) og er sålangt fornøyd med dette. Installerte 8Gb (OCZ Vista Gold) i går og det gikk helt smertefritt. Har ennå ikke satt i gang avansert OC, men kjører fjellstøtt på 3,6Ghz.

 

/L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...