Gå til innhold

Thermaltake Aquarius II (AMD)


Anbefalte innlegg

Hva med magnetfestene?  Føler meg litt usikker når det gjelder å feste et par megamagneter så nær alle de elektroniske komponentene.  Vil ikke dette påvirke "elektronstrålingen" og kanskje ødelegge hele greia, særlig HDen???

 

 

Tenkte på å spørre om det samme. Er litt skeptisk til å ha magneter inne i kassa. Tenkte jeg skulle se om jeg fann en alternativ måte å feste tanken på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med magnetfestene?  Føler meg litt usikker når det gjelder å feste et par megamagneter så nær alle de elektroniske komponentene.  Vil ikke dette påvirke "elektronstrålingen" og kanskje ødelegge hele greia, særlig HDen???

 

Tanken er nok ikke heelt på jordet, men jeg tror ikke du skal være spesielt redd for disken din.

Den inneholder jo en særdeles kraftig magnet den også, som brukes for å kontrollere armen for lesehodene.

Derimot ville jeg vært forsiktig med å plassere maskin m. magneter for nære skjermen din! En magnet vil kunne påvirke skjermbildet, i den forstand som at magnetismen forstyrrer elektronkanonene, m. stygge fargefeil til følge!

 

Bortsett fra det; Vannkjølingssettet ser jo relativt greit ut, men personlig er jeg ganske skeptisk til en pumpe med 12v likestrømsmotor. Disse er på langt nær så driftssikre som de 230v akvariepumpene man vanligvis bruker.

Forhåpentligvis er motoren i pumpa av beste kvalitet? Kunne vært artig om Netconnection eller la frem en nærmere beskrivelse av pumpe / motor, evnt en forventet levetid på disse delene.

Lenke til kommentar

Eg fikk installert Thermaltake Aquarius II settet i går, og lurte på hvorfor eg har så mye høyere temperatur enn det overklokking.no hadde i testen.. Nå har eg vell og merke bare XP1800+, men kan det virkelig være så store temperatur forskjeller mellom XP1800 og XP2000 :-?

idle temperaturer:

CPU 43 grader

MB 32 grader

Nå har eg 2 globalwin vifter som kan justeres og 2 andre (husker ikke merket): En til å blåse luft ut av kab. bak, en som henger i taket for å blåse ut bak og få gjennomstrømming. En til å trekke kald luft inn framme + en til harddisken. Og selfølgeli 1 til radiatoren. (BLIR BRÅK AV SÅNT)

Lenke til kommentar
Har ikke fått sett nærmere på hva som var problemet med overklokkinga.

 

Det går fint an å montere andre vannblokker, men du må passe på at diameteren på slangene blir rett. Altså kjøpe overganger eller nye nipler til blokkene.

'

Jeg skjønte ikke helt den, var det hardwaren som ikke ville klokke, eller fikk dere ikke lov av Thermaltake og klokke?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Takler dette settet at man kobler på kjøle-blokker til Chipsett og GPU også? Rekkefølgen må vel da være CPU, GPU og så chipsett... Er vel bare å koble dem i serie, eller kommer ikke det til å kjøle bra nok?

 

Jeg vet ikke om pumpen er sterk nok til det.

 

Uansett er dette et veldig bra kjølesystem. CPU-temperaturen min gikk ned fra 45C (med standard Intel-kjøler) til 33C. Jeg brukte den medfølgende kjølepastaen, så det er mulig at temperaturen ville gått ytterligere ned med bedre pasta.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurer også på om dette settet klarer og drive en gpu blokk i tillegg ?

 

Er newbie på vannkjøling, har lyst til å teste litt, og føler ikke sterkt for å blakke meg fullstendig på dette her. :oops:

 

Hvis noen har noe formening om dette så hadde jeg satt stor pris på litt hjelp.

Hvis det ikke går så tar jeg gjerne i mot hjelp til oppsett av ett billig system med kjøling for cpu og gpu som ikke bråker for jævlig ..

Kravstor i dag :D

 

noodle

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det sjangse for at det kommer til å dryppe vann på kort el. lingnede?

har alltid hatt lyst på vannkjøling men er litt nervøs på det der med vann inn i pcn! og det der mad magneter er ikke det litt på kanten?

 

->ZwIx<-

 

Neh - bruker du gjengetape og slangeklemmer, er faren minimal for at det sier *fzzzzzzt*. Og magnetene er ikke farlige - det skal betydelig sterkere magneter til før noe skjer. Ikke at jeg ville hatt dem for nær en harddisk eller diskettstasjon, da...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Maskina ville ikke boote uansett hva jeg gjorde dersom jeg stilte opp hastigheten. Prøvde det meste, men det gikk ikke. Skal som sagt se nærmere på det med første anledning. Forklaringen er antagelig idiotenkel.  :roll:

 

Har samme hk som deg jeg... ingeb problemer med oc jeg i allefall..

 

har jo klokka min xp 1800 til 2340mhz da...

 

med hjemmelafa vasskylning... :yes:

 

modd og mekk litt da vel! vi vill ha resultater!

Lenke til kommentar

Har sjekka en masse tester av Aquarius2 + kjenner noen som har produktet- Temp på 30/36C som overklokking.no hevder i sin test virker merkelig, faktisk mistenkelig. :-?

 

Ingen jeg kjenner har klart så lave temper med dette settet, og hvis man ser på andre tester så ligger tempene mellom 40-45C

 

Selv får jeg 44/48C med samme cpu som overklokking.no, men da UTEN kabinettvifter. Nå skal det sies at romtemp var 26C da jeg målte :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...