Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Angående gjennomsnitsslengden på penis.


Halvgud

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et kollektiv med fire andre gutter, og i det siste har våre diskusjoner omdreid seg gjennomsnittslengden - og hvor pussig det er at alle har over disse 14 cm.

 

Et spm, hvor stammer denne målingen fra, og er det noen her som har konkrete kilder å henvise til?

 

Det er forståelig at folk 'sier' de har over 14cm - for å bevare sin ære og hva enn som kommer til spille når det gjelder lengde på kjønnsorganet.

 

En annen ting er HVOR man skal måle fra, ovenfor? fra siden? under? som alle vet kan man måle med å sette linjal mot huden, eller presse den inn, hva gir best selvtillit?

 

Lurer bare på gjennomsnitten her i Norge, og vel som resten av Verden, noen har sikkert en morsom side med fakta ang. dette?

 

MVH.

Josef.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Penis varierer mye i størrelse og fasong. Normalvariasjonen er 10-20 cm. og gjennomsnittet er 15,1. (Men er viktig å huske at ALT ER NORMALT. Peniser er like forskjellige som ansikt...) ;).

 

Måles i erigert tilstand fra oppsiden av roten og til tuppen.

 

Kilden til dette er en perm vi bruker i seksualundervisning på ungdomsskole/videregående.

 

 

Hilsen medlem i MSO-Bergen (Medisinernes SeksualOpplysning).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
I følge det jeg har hørt her på forumet, så er gjennomsnitts-penis på 10-20 cm (ja, stor spredning), målt fra oversiden tror jeg

 

Edit:

Om du hadde søkt i stedet for denne tråden, så hadde du funnet mange tråder med det samme spørsmålet

 

Gjennomsnitt blir vel ikke opplyst i "10-20"cm ? Det er ikke gjennomsnitt, men mer likt medianen. I mine øyne da

Lenke til kommentar
I følge det jeg har hørt her på forumet, så er gjennomsnitts-penis på 10-20 cm (ja, stor spredning), målt fra oversiden tror jeg

 

Edit:

Om du hadde søkt i stedet for denne tråden, så hadde du funnet mange tråder med det samme spørsmålet

 

Gjennomsnitt blir vel ikke opplyst i "10-20"cm ? Det er ikke gjennomsnitt, men mer likt medianen. I mine øyne da

Hmm autologin klikka :)

Lenke til kommentar
Gjennomsnitt blir vel ikke opplyst i "10-20"cm ? Det er ikke gjennomsnitt, men mer likt medianen. I mine øyne da
Hvis man lager et stolpediagram, så vil de aller fleste havne mellom 10 og 20 cm. stolpen på 10cm og 20cm vil selvfølgelig være lavere en stolpene 14, 15, og 16cm. Man vil være innenfor gjennomsnittet med 10cm.

 

Supahfly: Hvorfor skulle gjennomsnittet være mye høyere ? Det er ikke spesielt mange som har mer en 20cm. (Nå snakker jeg om reell størrelse, og ikke e-penis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...